Voda – izvor života

Kako ostati hidriran tijekom zime

Ljevak

Znamo da je voda izvor života, no s prolaskom ljeta i visokih temperatura naša potreba za unosom vode se smanjuje. Koje probleme to sve može donijeti i kako ih možete spriječiti, pročitajte u članku.

Zimski uvjeti mogu oštetiti kosu, kožu, dišni sustav itd. Zbog pada temperature i nedostatka vlage u zraku, naša se tijela doslovno počnu sušiti. Upravo zbog toga trebali bismo prilagoditi naše navike tim promjenama te jednako tako usvojiti naviku unošenja vode u tijelo tijekom hladnog vremena.

Prvo bismo trebali proučiti okolinu u kojoj boravimo i provodimo vrijeme tijekom zime: upravo su naši domovi male pustinje zbog nedostatka vlage. Zbog toga bismo trebali znati optimalnu razinu vlage u zraku. Većina se nas osjeća ugodno kada je u zraku negdje između 30 i 50% vlage. Sve ispod toga može rezultirati suhom kožom, usnama, kosom, osjećajem svrbeža u grlu, suhim nosom, hladnoćom pa čak i jezom. Niska razina vlage može uzrokovati probleme kod drvene stolarije i namještaja. Velika razina vlage pak može dovesti do kondenzacije na prozorima, vlažnih mrlja na zidovima, plijesni, neugodnog mirisa, nekakvih drugih oštećenja i insekata. Toplinski udar, alergije i astma također dolaze u obzir.


IZVOR: Pixabay

Što poduzeti? Pronaći pravu razinu vlage od velike je važnosti. No, koja je prava istina s vlagom tijekom zime? Problem nije u tome što se događa s vremenom vani. Iako je vani hladno, i dalje je relativno vlažno. Problem nastaje kada temperatura unutar naših domova poraste uslijed naglog pada vlage. Tijekom zime vlaga u našim domovima može biti čak ispod 10%, što je ispod preporučene razine od 30 do 50%, a upravo time možemo riskirati naše zdravlje, ali i domove. No, zašto razina vlažnosti tako nisko pada? Tijekom ljeta zrak je topao i može zadržati više vlage, pa je zbog toga i vlažnost veća. Tijekom zime pak, hladni zrak sadrži puno manje vlage.

Srećom, postoji mnogo načina za pozabaviti se ovim problemom i ostati hidriran tijekom zime. Najočitije je rješenje piti više vode. Često se susrećemo s time da prolaskom ljeta i padom temperature više ne osjećamo toliko potrebu za vodom. Iako nećemo osjećati žeđ, to ne znači da naša tijela ne trebaju vodu. Također, hidriranost tijela može održavati naš imunitet jakim i zdravim što nam je toliko potrebno tijekom viroza i prehlada koje haraju zimi.


IZVOR: Pinterest

Drugi je način unijeti biljke u dom jer su one prirodni ovlaživači. Kada biljka apsorbira vodu kroz korijen, voda putuje biljkom i s vremenom pušta paru kroz malene rupe na listovima. I to se događa s 90% vode koju biljka upije. Taj se proces zove transpiracija i ona je krucijalan proces koji pomaže biljkama da povuku vodu od korijena do lišća. Na svojevrstan se način biljka „znoji“, što pojačava vlažnost u domu.

Nadalje, za povećanje razine vlažnosti možete pripremiti čaj na štednjaku što će, logično, ispuštati više vlage u zrak. I inače se preporučuje više pripremanja hrane na štednjaku jer kipuća voda može imati isti efekt kao i čaj. Također, dok se tuširate možete vrata držati otvorenima i pustiti vodu da se ohladi do sobne temperature kad ste gotovi.  

Komentari na članak

Vezani članci

Isto

Hidratacija tijela

5 savjeta kako povećati unos vode u organizam

Voda kao piće često studentima izaziva odbojnost jer danas postoji veliki izbor napitaka s dodanim sladilima i različitim okusima. Nekoliko vas savjeta ipak može potaknuti na uvođenje zdrave navike ispijanja vode, a bez osjećaja odricanja ili pritiska.

naslovna veganski recepti

Slatki i slani obroci

Čarobne veganske poslastice za Noć vještica

Uz recepte koje vam donosimo pripremite "Vegan Bloody Cups," tortice od bundeve, "Halloween" medenjake i prigodnu pizzu.

Savski nasip

Kros utrka "Volim trčanje"

Savjeti za sportske aktivnosti na otvorenom

Priključite se utrkama za odrasle i djecu i ne zaboravite na savjete o susretu s psima, pažnji oko krpelja, zaštiti od sunca i unošenju tekućine.

Pisanice

Rok trajanja

Kako skladištiti i iskoristiti kuhana jaja nakon Uskrsa

Teško je procijeniti koliko ova osjetljiva namirnica može trajati. Naučite kako čuvati i optimalno iskoristiti pisanice nakon Uskrsa.

Sunce

Sunce i opekline

Najčešće pogreške pri zaštiti od sunca

I dok još lovimo zrake sunce na plaži i pripremamo se za nove obveze koje dolaze s jesenskim danima, nije naodmet podsjetiti se koje greške u vezi sa sunčanjem neprestano radimo.