Namirnice koje uspješno liječe grlobolju

Izliječite upalu grla prirodnim lijekovima

Banana

Prije odlaska liječniku i uzimanja antibiotika, pokušajte smanjiti bolnu upalu grla konzumiranjem prirodnih namirnica koje možete pronaći u najbližoj trgovini ili tržnici.

Grlobolja, jedna od najiritantnijih bolesti koja se često pojavi kada je najmanje trebate, na primjer dan prije važne prezentacije ili usmenog ispita. Iako nagli gubitak mogućnosti govora može poslužiti kao izvrstan izgovor kod profesora, ipak predlažemo da je izliječite prije nego se pretvori u težu zdravstvenu tegobu. Prije odlaska liječniku i uzimanja antibiotika, pokušajte smanjiti bolnu upalu grla konzumiranjem prirodnih namirnica koje možete pronaći u najbližoj trgovini ili tržnici. 

Napitak od đumbira, češnjaka, meda i limuna

Đumbir očistite i ogulite. Narežite ga na sitne komadiće i prelijte vrućom vodom. Za jednu šalicu napitka potrebno vam je otprilike jedna čajna žličica đumbira. Tome dodajte nasitno nasjeckani češanj češnjaka i ostavite da odstoji oko pet minuta. Potom tekućinu procijedite i dodajte limuna i meda. Ovaj napitak uništava bakterije koje su se nakupile u grlu i obnavlja oštećeni sloj grla. Može se upotrijebiti za liječenje bolesti usne šupljine i za želučane probleme.

Pileća juhica

Fina pileća juha je najbolji lijek. Znale su to naše bake i bake naših baka. Osim što djeluje protuupalno, juha obnavlja, vraća energiju i pročišćava probavne i nosne kanale. U slast!

Pileća juha, FOTO: Flickr/crayolarabbit
 
Jabučni ocat

Pomiješajte žličicu jabučnog octa i žličicu meda u čaši tople vode i time ispirite svoje bolno grlo. Ako postupak ponovite nekoliko puta dnevno, ublažit ćete upalu.

Eukaliptusovo ulje

Stavite par kapi eukaliptusova ulja u posudu tople vode, nagnite se nad tekućinu i duboko udišite. Eukaliptusovo ulje idealno je za liječenje kašlja, grlobolje i začepljenog nosa.

Kuhane mrkve

Mrkva je vrlo korisna namirnica. Sadrži antioksidanse, vitamin C te vraća snagu organizmu. Ako patite od jake upale grla, svakako ih prije konzumacije prokuhajte jer ćete ih inače teško gutati i još više pojačati bol u grlu.

Mrkvice, FOTO: Flickr/ccharmon
 
Slana voda

Stavite nekoliko žličica soli u čašu tople vode i grgljate tekućinu nekoliko sekundi. Ponovite nekoliko puta. Natrij u soli smanjit će bol i pročistiti sluz koja se nakupila u grlu. Iz istoga razloga ako vas uz grlobolju muči i začepljen nos, potražite u ljekarni sprej za nos koji sadrži morsku vodu.  

Zobena kaša

Znamo da ne zvuči baš primamljivo, ali zobena kaša može biti jako fina ako joj dodate med, ili banane. Dobra zamjena zobenoj kaši su zobene pahuljice. One sadrže vlakna i proteine te će vas izliječiti u trenu.

Jaja

Jaja su još jedan izvrstan izvor proteina. Pazite da u pripremi ne dodajete začine koji mogu povećati iritaciju grla.

Jaja, FOTO: Flickr/rob_rob2001
 
Banana

Ako vam grlobolja otežava gutanje, pokušajte pojesti bananu. Banana neće uzrokovati bol prilikom gutanja. Ujedno sadrži vitamin B6, vitamin C i kalij koji će obnoviti oštećeno tkivo u vašem grlu.

Kupus

Kupus sadrži antioksidante, vitamin K i vitamin C. Pripremite ga svježeg s malo jabučnog octa te ukusnim i zdravim obrokom učinkovito smanjite upalu grla.

Komentari na članak

Vezani članci

Hrana i učenje

Savjeti za uspješnije ostvarivanje ciljeva

Kako kao student možete održati motivaciju na visokoj razini?

Pad motivacije pojavljuje se u situacijama u kojima osoba nastoji ostvariti više ciljeva odjednom. Takav razvoj događaja naročito je poznat studentima koji često moraju uravnotežiti studentske i radne obveze.

Slikanje - selfie (fail)

Say: „Cheese!“

Kako izgledati bolje na fotkama?

Vrijeme je kada se sve mora objaviti na društvenoj mreži. Niste pobornik slikanja ili jednostavno ne izgledate dobro na njima? Ne brinite! Kako biste izbjegli da na slikama koje je netko drugi uslikao ispadnete kao strašilo, najbitnija je poza. Iz ovog razloga donosimo super lagane trikove za vašu pozu koja će (na slikama) izraziti vaše divne strane na najljepši mogući način.

Sunčanje

Opasna i naivna vjerovanja

Popularni ljetni mitovi u koje ne trebate vjerovati

Donosimo vam šest najpopolarnijih ljetnih mitova kojih se ne smijete držati jer mogu biti opasni za vaše zdravlje.

2

Javna tribina „Cijepljen – biti ili ne biti?“

„Ni jedna odluka nije laka, a posebno ako se tiče našeg zdravlja ili zdravlja naših bližnjih“

Studenti FBF-a organizirali su javnu tribinu o cijepljenju na kojoj je sudjelovalo petero stručnjaka, a kojoj je cilj bio informirati studentsku populaciju i širu javnost o argumentima za cijepljenje i protiv njega.

Bez motivacije

50 savjeta za bolju produktivnost

Uz 50 savjeta pobijedite popodnevnu lijenost

Manje više svima nam je prirodno doći kući popodne i osjećati se pospano. Za sve kojima nedostaje motivacije za rad u popodnevim satima, donosimo 50 savjeta za poboljšanje popodnevne produktivnosti!