Nepravilna prehrana

Hrana koja oduzima energiju

Pržena hrana

Ministarstvo zdravlja savjetuje da se dnevni unos hrane podijeli na 5-6 manjih obroka, a ako jedemo 5 obroka dnevno održavamo šećer u krvi i energiju stabilnima tijekom cijeloga dana.

U današnje se vrijeme teško pravilno hraniti, osobito jer smo uvijek u žurbi: s faksa na posao, s posla na faks, s kave na kavu. Najlakše je pojesti nešto „nabrzaka“ ili „s nogu“ jer se vremena za kuhanje nema. Ministarstvo zdravlja savjetuje da se dnevni unos hrane podijeli na 5-6 manjih obroka, a ako jedemo 5 obroka dnevno, održavamo šećer u krvi i energiju stabilnima tijekom cijeloga dana. No da bi održali energiju, nije samo potrebno paziti koliko jedemo, već i što. U nastavku donosimo hranu koju bismo trebali izbjegavati ukoliko želimo očuvati energiju i fizičku izdržljivost.

Doručak prepun šećera: Doručak je najvažniji obrok dana. Preskakanjem doručka osjeća se gubitak energije, a povećava se i želja za slatkim. Jednostavni šećeri poput zašećerenih pahuljica, bijeloga kruha, tosta i drugih sličnih namirnica koje sadrže brašno i šećer uzrokuju privremeni porast energije. Preporuča se jesti doručak na bazi proteina jer onda suzbijamo želju za slatkim i ugljikohidratima, a organizam koristi vlastite zalihe masti.

Crno vino: Crveno grožđe bogato je melatoninom, hormonom koji uzrokuje pospanost, pa je ponekad poželjno čašu vina zamijeniti nekim drugim napitkom. Osim toga, alkohol remeti san i uzrokuje dehidraciju.

Masna hrana: Organizam dugo probavlja masnu i prženu hranu, i to čak od šest do osam sati, što uzrokuje tromost i gubitak energije.

Prehrana s malom količinom željeza: Osobe koje pate od pomanjkanja željeza često osjećaju umor jer organizmu nedostaje kisika. Željezo je dio mioglobina koji pohranjuje kisik u mišićima. Bez željeza mioglobin ne može zadržati dovoljno kisika pa nastaju problemi s mišićima. Hrana koju bismo trebali jesti kako bi nadoknadili željezo su tamnozeleno povrće, jetra, crveni grah, prehrambeni kvasac, nemasna govedina.

Slatkiši: Čokolada, bomboni, čips... sve su to namirnice koje sadrže veliku količinu šećera i masnoća. Iako neki smatraju da organizmu treba šećer kako bi nas „podigao“, taj učinak je kratkotrajan i ubrzo rezultira brzim padom energije. Osim što uzrokuju pospanost i umor, slatkiši i grickalice debljaju. Kao zamjenu za slatko preporučuju se orašasti plodovi, tamna čokolada i suho voće.

Preskakanje obroka: Mnogi misle da je preskakanje obroka dobro za mršavljenje i da će na taj način smanjiti unos kalorija, a i kilažu. Preskakanjem obroka postižete upravo suprotno – taloženje masti. Metabolizam se znatno usporava i gubi se mišićna masa što dovodi do osjećaja izgladnjivanja. Uz to, izgladnjivanjem tijelo štedi energiju i dovodi do gubitka koncentracije, energije, a slabe i sve tjelesne funkcije.

Energetska pića: Postoji nekoliko istraživanja koja potvrđuju da energetska pića povećavaju kratkotrajno energiju. Međutim, energetski napitci sadrže nekoliko sastojaka koji potiču ubrzan rad srca i cirkulaciju krvi. U prekomjernim količinama (2-3 bočice dnevno) mogu dovesti do aritmije, nesanice, mučnine, boli u želudcu i kontraefekta – gubitka fizičke izdržljivosti, energije.

Komentari na članak

Vezani članci

Čitanje u 2018.

„Bezbolno“ čitanje

5 savjeta koji će vam pomoći da više čitate u 2018. godini

Ako ne čitate knjige ili ste dugogodišnji knjigoljubac, ali ste već neko vrijeme stavili čitanje na pauzu s obzirom na to da imate puno obveza na fakultetu ili ste se jednostavno ulijenili, mi vam nudimo rješenja kako da povratite izgubljenu motivaciju.

Ljubav na moru

„Online" upoznavanje

Top 5 aplikacija i savjeta za pronalazak srodne duše

Nemate sreće u ljubavi? Govorite da nemate sreće ili da se taj nije još rodio? Baš smo za vas pripremili aplikacije i savjete za „online" upoznavanje.

Post Erasmus

Back To Reality

VIDEO: Preživite povratak s Erasmusa na najbezbolniji način!

Najbolji semestar ikad! U stranom si gradu i, zajedno s još nekolicinom tebi predragih ljudi iz svakog kutka svijeta, vodiš novi samostalni život ... Imaš novu malu obitelj s Erasmusa. Baš kad pomisliš da će taj „najbolji-semestar-ikad“ zauvijek trajati, probudiš se i zadnji je dan Erasmusa.

Dinja; izvor: https://pixabay.com/en/cantaloupe-fruit-melon-food-1262199/

Zrelo voće

Vodič za odabir najfinije dinje

Ako ne znate odabrati dinju, možete završiti s bezukusnim voćem koje nitko ne želi pojesti. Uz nekoliko jednostavnih savjeta, možete postati majstor za kupovinu dinje.

Happy people

Navike uspješnih ljudi

Osobine zbog kojih će te svi voljeti

Njihova osobnost privlači pozornost kamo god odu, a osim pozornosti, privlače i zdrave veze, iskrene prijatelje i vrlo su uspješni u karijeri.