Nepravilna prehrana

Hrana koja oduzima energiju

Pržena hrana

Ministarstvo zdravlja savjetuje da se dnevni unos hrane podijeli na 5-6 manjih obroka, a ako jedemo 5 obroka dnevno održavamo šećer u krvi i energiju stabilnima tijekom cijeloga dana.

U današnje se vrijeme teško pravilno hraniti, osobito jer smo uvijek u žurbi: s faksa na posao, s posla na faks, s kave na kavu. Najlakše je pojesti nešto „nabrzaka“ ili „s nogu“ jer se vremena za kuhanje nema. Ministarstvo zdravlja savjetuje da se dnevni unos hrane podijeli na 5-6 manjih obroka, a ako jedemo 5 obroka dnevno, održavamo šećer u krvi i energiju stabilnima tijekom cijeloga dana. No da bi održali energiju, nije samo potrebno paziti koliko jedemo, već i što. U nastavku donosimo hranu koju bismo trebali izbjegavati ukoliko želimo očuvati energiju i fizičku izdržljivost.

Doručak prepun šećera: Doručak je najvažniji obrok dana. Preskakanjem doručka osjeća se gubitak energije, a povećava se i želja za slatkim. Jednostavni šećeri poput zašećerenih pahuljica, bijeloga kruha, tosta i drugih sličnih namirnica koje sadrže brašno i šećer uzrokuju privremeni porast energije. Preporuča se jesti doručak na bazi proteina jer onda suzbijamo želju za slatkim i ugljikohidratima, a organizam koristi vlastite zalihe masti.

Crno vino: Crveno grožđe bogato je melatoninom, hormonom koji uzrokuje pospanost, pa je ponekad poželjno čašu vina zamijeniti nekim drugim napitkom. Osim toga, alkohol remeti san i uzrokuje dehidraciju.

Masna hrana: Organizam dugo probavlja masnu i prženu hranu, i to čak od šest do osam sati, što uzrokuje tromost i gubitak energije.

Prehrana s malom količinom željeza: Osobe koje pate od pomanjkanja željeza često osjećaju umor jer organizmu nedostaje kisika. Željezo je dio mioglobina koji pohranjuje kisik u mišićima. Bez željeza mioglobin ne može zadržati dovoljno kisika pa nastaju problemi s mišićima. Hrana koju bismo trebali jesti kako bi nadoknadili željezo su tamnozeleno povrće, jetra, crveni grah, prehrambeni kvasac, nemasna govedina.

Slatkiši: Čokolada, bomboni, čips... sve su to namirnice koje sadrže veliku količinu šećera i masnoća. Iako neki smatraju da organizmu treba šećer kako bi nas „podigao“, taj učinak je kratkotrajan i ubrzo rezultira brzim padom energije. Osim što uzrokuju pospanost i umor, slatkiši i grickalice debljaju. Kao zamjenu za slatko preporučuju se orašasti plodovi, tamna čokolada i suho voće.

Preskakanje obroka: Mnogi misle da je preskakanje obroka dobro za mršavljenje i da će na taj način smanjiti unos kalorija, a i kilažu. Preskakanjem obroka postižete upravo suprotno – taloženje masti. Metabolizam se znatno usporava i gubi se mišićna masa što dovodi do osjećaja izgladnjivanja. Uz to, izgladnjivanjem tijelo štedi energiju i dovodi do gubitka koncentracije, energije, a slabe i sve tjelesne funkcije.

Energetska pića: Postoji nekoliko istraživanja koja potvrđuju da energetska pića povećavaju kratkotrajno energiju. Međutim, energetski napitci sadrže nekoliko sastojaka koji potiču ubrzan rad srca i cirkulaciju krvi. U prekomjernim količinama (2-3 bočice dnevno) mogu dovesti do aritmije, nesanice, mučnine, boli u želudcu i kontraefekta – gubitka fizičke izdržljivosti, energije.

Komentari na članak

Vezani članci

Savjet za Kolegu, Studentska udruga Pula

Koji je tvoj #SavjetZaKolegu?

Preporuči kolegama smještaj, dobru hranu, zabavu i fakultet u svom gradu

Svi studenti od sada mogu davati kolegama preporuke na jednom mjestu, u četiri najvažnije kategorije.

Come to the dark side

Studentski.hr otvara svoja vrata

Urednici, novinari, lektori i fotografi, prijavite se za rad na Studentskom.hr!

Ako si zainteresiran za radno mjesto glavnog urednika/ce, njegovog/e zamjenika/ce, urednika/ce kolumni, lekture ili fotografije, novinara, lektora ili fotografa, pošalji molbu i životopis na ivana.herceg@studentski.hr do 1.10.2014.

Internet

Olakšavanje studentske svakodnevice

Besplatne aplikacije za studente

Studentski život jako je dinamičan te se uz brojne društvene obaveze često zaboravlja na samo studiranje. Upravo je zato britanski Guardian iz mora mobilnih aplikacija i internetskih servisa izvukao nekolicinu onih koje će prosječnom studentu pomoći u organizaciji života, uštedi novca i održavanju tjelesne forme, kako bi se mogao lakše koncentrirati na učenje.

Vip alumni iskustvo

Prilika za mlade i visokoobrazovane bez radnog iskustva

Još se niste prijavili za Vip alumni program? Požurite!

Kandidatima za Vip alumni program poručujem da se potrude biti izabrani jer će kroz godinu dana steći jako bogato znanje i iskustvo. - rekao je Domagoj Rudeš, polaznik prvog Vip alumni programa.

Institut za razvoj obrazovanja

Institut za razvoj obrazovanja upozorava na nedostatke

Novo javno sveučilište u Slavonskom Brodu?

Jeste li čuli da se otvara sveučilište u Slavonskom Brodu? Je li nam to potrebno ili nije? Institut za razvoj obrazovanja poslao je priopćenje u kojem objašnjava stvarnu situaciju u hrvatskom obrazovanju.