Nepravilna prehrana

Hrana koja oduzima energiju

Pržena hrana

Ministarstvo zdravlja savjetuje da se dnevni unos hrane podijeli na 5-6 manjih obroka, a ako jedemo 5 obroka dnevno održavamo šećer u krvi i energiju stabilnima tijekom cijeloga dana.

U današnje se vrijeme teško pravilno hraniti, osobito jer smo uvijek u žurbi: s faksa na posao, s posla na faks, s kave na kavu. Najlakše je pojesti nešto „nabrzaka“ ili „s nogu“ jer se vremena za kuhanje nema. Ministarstvo zdravlja savjetuje da se dnevni unos hrane podijeli na 5-6 manjih obroka, a ako jedemo 5 obroka dnevno, održavamo šećer u krvi i energiju stabilnima tijekom cijeloga dana. No da bi održali energiju, nije samo potrebno paziti koliko jedemo, već i što. U nastavku donosimo hranu koju bismo trebali izbjegavati ukoliko želimo očuvati energiju i fizičku izdržljivost.

Doručak prepun šećera: Doručak je najvažniji obrok dana. Preskakanjem doručka osjeća se gubitak energije, a povećava se i želja za slatkim. Jednostavni šećeri poput zašećerenih pahuljica, bijeloga kruha, tosta i drugih sličnih namirnica koje sadrže brašno i šećer uzrokuju privremeni porast energije. Preporuča se jesti doručak na bazi proteina jer onda suzbijamo želju za slatkim i ugljikohidratima, a organizam koristi vlastite zalihe masti.

Crno vino: Crveno grožđe bogato je melatoninom, hormonom koji uzrokuje pospanost, pa je ponekad poželjno čašu vina zamijeniti nekim drugim napitkom. Osim toga, alkohol remeti san i uzrokuje dehidraciju.

Masna hrana: Organizam dugo probavlja masnu i prženu hranu, i to čak od šest do osam sati, što uzrokuje tromost i gubitak energije.

Prehrana s malom količinom željeza: Osobe koje pate od pomanjkanja željeza često osjećaju umor jer organizmu nedostaje kisika. Željezo je dio mioglobina koji pohranjuje kisik u mišićima. Bez željeza mioglobin ne može zadržati dovoljno kisika pa nastaju problemi s mišićima. Hrana koju bismo trebali jesti kako bi nadoknadili željezo su tamnozeleno povrće, jetra, crveni grah, prehrambeni kvasac, nemasna govedina.

Slatkiši: Čokolada, bomboni, čips... sve su to namirnice koje sadrže veliku količinu šećera i masnoća. Iako neki smatraju da organizmu treba šećer kako bi nas „podigao“, taj učinak je kratkotrajan i ubrzo rezultira brzim padom energije. Osim što uzrokuju pospanost i umor, slatkiši i grickalice debljaju. Kao zamjenu za slatko preporučuju se orašasti plodovi, tamna čokolada i suho voće.

Preskakanje obroka: Mnogi misle da je preskakanje obroka dobro za mršavljenje i da će na taj način smanjiti unos kalorija, a i kilažu. Preskakanjem obroka postižete upravo suprotno – taloženje masti. Metabolizam se znatno usporava i gubi se mišićna masa što dovodi do osjećaja izgladnjivanja. Uz to, izgladnjivanjem tijelo štedi energiju i dovodi do gubitka koncentracije, energije, a slabe i sve tjelesne funkcije.

Energetska pića: Postoji nekoliko istraživanja koja potvrđuju da energetska pića povećavaju kratkotrajno energiju. Međutim, energetski napitci sadrže nekoliko sastojaka koji potiču ubrzan rad srca i cirkulaciju krvi. U prekomjernim količinama (2-3 bočice dnevno) mogu dovesti do aritmije, nesanice, mučnine, boli u želudcu i kontraefekta – gubitka fizičke izdržljivosti, energije.

Komentari na članak

Vezani članci

Studenti o novcu i bankama

Studenti o novcu i bankama

Hrvatska poštanska banka i Studentski.hr istražuju stavove i znanje studenata o novcu i bankama

Što je za tebe banka i što utječe na tvoj izbor banke? Znaš li što je trajni nalog ili pak dividenda? Smatraš li da je novac izvor sreće ili nužno zlo? Otkrij nam u anketi!

Come to the dark side

Studentski.hr otvara vrata svog marketinškog odjela

Prijavite se za rad u marketingu Studentskog.hr!

Ako si zainteresiran za poslove u marketingu: voditelj odjela marketinga i komunikacija, CM tima, voditelj suradnje sa studentskim organizacijama, glasnogovornik ili asistent u odjelu marketinga, pošalji svoju molbu i životopis na ivana.herceg@studentski.hr do 1.10.2014.

HSZ u Izraelu

Hrvatski studentski zbor u Izraelu

HSZ sudjelovao na međunarodnoj studentskoj konferenciji u Izraelu

Tema konferencije pod nazivom „Our roll as young leaders in global world” okupila je studentske predstavnike gotovo svih krovnih studentskih unija država iz Europe.

Zajedništvo

Uspješnost pregovaranja

Možemo li pregovarati učinkovitije?

Pregovaranja imaju zajedničke osnovne karakteristike ali se opet međusobno razlikuju jedno od drugog po strukturi, tijeku i dinamici, stoga je bitno odrediti specifičnu strategiju i taktike u cilju uspješnog vođenja pregovora.

Studiranje u inozemstvu

Studiranje u Europi i izvan nje

Erasmus Mundus otvorio natječaj za diplomski studij Novinarstvo, mediji i globalizacija

Erasmus Mundus raspisao natječaj za diplomski studij Novinarstvo, novi mediji i globalizacija. Prijave traju do 10.1.2016. godine.