Stručnjaci odgovaraju

Gubitak kilograma: vježbom ili dijetom?

Vježba ili dijeta

Svi programi mršavljenja svode se na vježbanje ili dijetu. No, koji od njih brže donosi rezultate?

Ispitni rokovi sve su bliže, a svi znamo što slijedi iza njih – ljeto. Svi koji su tijekom zime spretno skrivali višak kilograma sada se brinu kako ih što prije odstraniti.

Kada je riječ o mršavljenju, nailazimo na razne metode koje se na koncu svode na dvije stvari: dijeta i trening.

Koja je od njih zapravo učinkovitija, odgovorila su dva stručnjaka.

Dr. sc. Michele Olson, profesorica tjelesne i zdravstvene kulture na sveučilištu Auburn u Alabami kaže da se može smršavjeti samo dijetom, ali je vježbanje jako bitna komponenta u cijelom procesu.

– Bez vježbe, samo dio izgubljene težine je salo. Na taj način ostajete i bez mišićne i koštane mase.

Vježbanje stimulira rast navedenih tkiva pa na taj način gubite samo ono što organizmu ne treba, tj. masne naslage. Mnogi izgube volju i želju kod ovakvog načina mršavljenja jer vaga ne pokazuje velike promjene, ali mišići na tijelu zauzimaju manje mjesta od sala i zbog toga tijelo izgleda vitkije, a odjeća bolje pristaje.

Rezultati mnogih ispitivanja pokazuju da čak nije potrebno doći u vrhunsku formu da izgubite kilograme i spriječite ponovno debljanje. Potrebno je osmisliti pet do sedam srednje teških treninga tjedno u trajanju od 50 minuta. To ne mora biti ništa pretjerano teško, hodanje ili ples poput zumbe sasvim su dovoljni. Treninzi snage isto su učinkoviti, ali treba se pobrinuti da se ne svode samo na, primjerice, jačanje bicepsa utezima. Bolji rezultati proizlaze iz vježbi pri kojima se tjelesna težina bori s gravitacijom. Čučnjevi, iskoraci, sklekovi i izdržaji (npr. daska, plank) spadaju u tu skupinu.

Osim toga, vježbanje ima velik utjecaj na zdravlje čitavog organizma. Poboljšava san, snižava razinu kolesterola u krvi i smanjuje razinu stresa.

Pazi što jedeš

Dr. sc. Shawn M. Talbott, bivši direktor Nutricionističke klinike Sveučilišta u Utahu, bavi se biokemijom nutricionizma. On tvrdi da je za dobre rezultate najvažnije zapamtiti da je mršavljenje 75% dijeta, a 25% vježba.

– Analiza više od 700 studija o gubitku kilograma otkriva da ljudi dobiju najbolje rezultate u najkraćem roku kad pravilno jedu. U prosjeku, ljudi koji su bili na dijeti bez vježbanja 15 tjedana izgubili su 10,43 kilograma. Oni koji su vježbali ostali su bez 2,72 kilograma kroz 21 tjedan.“

Puno je lakše pripaziti i ne pojesti kaloričnu hranu, nego je eliminirati nakon što je već u organizmu. Primjerice, ako osoba pojede fast food obrok koji ima više od 500 kalorija, trebala bi trčati otprilike 6,5 kilometara da to sve izgubi.

Najpoznatije i najučinkovitije dijete koncentrirane su na unos što manje ugljikohidrata, ali ih je jako teško održavati. Zato Talbott preporuča da plan prehrane bude što više uravnotežen, s naglaskom na unos voća i povrća, proteina bez masnoća i ugljikohidrata putem žitarica. Ni u kom slučaju ne smije se previše smanjiti unos kalorija jer to donosi zdravstvene poteškoće, usporava metabolizam i tijelo gubi na mišićnoj masi. Dakle, žena teška 68 kilograma trebala bi unositi otprilike 1500 kalorija dnevno. Na taj način dolazite do najboljeg rezultata, gubite kilograme bez obzira na to koliko vježbate.

Vježba ili dijeta 2
 
FOTO: Defining Hopes
 
 

Komentari na članak

Vezani članci

energetski napitak

Ne baš zdrav izbor

Štetne posljedice redovitog ispijanja energetskih pića

Bočica energetskoga napitka popularan je način dobivanja neophodne energije kada jednostavno nemate vremena za spavanje. No, opasnosti u kojima se vaše srce i krvne žile nalaze ako stvorite naviku redovitog ispijanja energetskih pića, nije vrijedan rizika.

CINAZ logo

Mjesec borbe protiv ovisnosti

Razbistrite svoj um "shiatsu" i "DO IN" vježbama u CINAZ-u

Povodom Mjeseca borbe protiv ovisnosti, Marita Juričić upoznaje zainteresirane s raznim vještinama tradicionalnih medicina te načinima njihove praktične primjene u svakodnevnom životu.

Žena koja spava

Ne možete zaspati?

Pronašli smo uzroke nesanice i rješenja za miran san

Ako vam kada legnete u krevet na oči dolazi sve osim sna, ne očajavajte. Pronašli smo uzroke nesanice i jednostavne načine kako ju pobijediti.

Sreća

Stara godina nam prolazi, nova nam dolazi

9 savjeta za sretniju 2016.

Stara 2015. godina je pri kraju, a dolazi nam nova 2016. Pripremili smo vam par savjeta za sretniju nadolazeću godinu.

Voće-razno

Ljetna prehrana

Namirnice i napitci kojima ćete pobijediti vrućinu

Saznajte koje namirnice treba konzumirati tijekom ljeta kako biste se osvježili i sačuvali zdravlje.