Stručnjaci odgovaraju

Gubitak kilograma: vježbom ili dijetom?

Vježba ili dijeta

Svi programi mršavljenja svode se na vježbanje ili dijetu. No, koji od njih brže donosi rezultate?

Ispitni rokovi sve su bliže, a svi znamo što slijedi iza njih - ljeto. Svi koji su tijekom zime spretno skrivali višak kilograma sada se brinu kako ih što prije odstraniti.

Kada je riječ o mršavljenju, nailazimo na razne metode koje se na koncu svode na dvije stvari: dijeta i trening.

Koja je od njih zapravo učinkovitija, odgovorila su dva stručnjaka.


Dr. sc. Michele Olson, profesorica tjelesne i zdravstvene kulture na sveučilištu Auburn u Alabami kaže da se može smršavjeti samo dijetom, ali je vježbanje jako bitna komponenta u cijelom procesu.

„Bez vježbe, samo dio izgubljene težine je salo. Na taj način ostajete i bez mišićne i koštane mase.“


Vježbanje stimulira rast navedenih tkiva pa na taj način gubite samo ono što organizmu ne treba, tj. masne naslage. Mnogi izgube volju i želju kod ovakvog načina mršavljenja jer vaga ne pokazuje velike promjene, ali mišići na tijelu zauzimaju manje mjesta od sala i zbog toga tijelo izgleda vitkije, a odjeća bolje pristaje.

Rezultati mnogih ispitivanja pokazuju da čak nije potrebno doći u vrhunsku formu da izgubite kilograme i spriječite ponovno debljanje. Potrebno je osmisliti pet do sedam srednje teških treninga tjedno u trajanju od 50 minuta. To ne mora biti ništa pretjerano teško, hodanje ili ples poput zumbe sasvim su dovoljni.

Treninzi snage isto su učinkoviti, ali treba se pobrinuti da se ne svode samo na, primjerice, jačanje bicepsa utezima. Bolji rezultati proizlaze iz vježbi pri kojima se tjelesna težina bori s gravitacijom. Čučnjevi, iskoraci, sklekovi i izdržaji (npr. daska, plank) spadaju u tu skupinu.

Osim toga, vježbanje ima velik utjecaj na zdravlje čitavog organizma. Poboljšava san, snižava razinu kolesterola u krvi i smanjuje razinu stresa.

Pazi što jedeš

Dr. sc. Shawn M. Talbott, bivši direktor Nutricionističke klinike Sveučilišta u Utahu, bavi se biokemijom nutricionizma. On tvrdi da je za dobre rezultate najvažnije zapamtiti da je mršavljenje 75% dijeta, a 25% vježba.

„Analiza više od 700 studija o gubitku kilograma otkriva da ljudi dobiju najbolje rezultate u najkraćem roku kad pravilno jedu. U prosjeku, ljudi koji su bili na dijeti bez vježbanja 15 tjedana izgubili su 10,43 kilograma. Oni koji su vježbali ostali su bez 2,72 kilograma kroz 21 tjedan.“

Puno je lakše pripaziti i ne pojesti kaloričnu hranu, nego je eliminirati nakon što je već u organizmu. Primjerice, ako osoba pojede fast food obrok koji ima više od 500 kalorija, trebala bi trčati otprilike 6,5 kilometara da to sve izgubi.

Najpoznatije i najučinkovitije dijete koncentrirane su na unos što manje ugljikohidrata, ali ih je jako teško održavati. Zato Talbott preporuča da plan prehrane bude što više uravnotežen, s naglaskom na unos voća i povrća, proteina bez masnoća i ugljikohidrata putem žitarica. Ni u kom slučaju ne smije se previše smanjiti unos kalorija jer to donosi zdravstvene poteškoće, usporava metabolizam i tijelo gubi na mišićnoj masi. Dakle, žena teška 68 kilograma trebala bi unositi otprilike 1 500 kalorija dnevno. Na taj način dolazite do najboljeg rezultata, gubite kilograme bez obzira na to koliko vježbate.

Vježba ili dijeta 2
 
FOTO: defininghopes
 
 

Komentari na članak

Vezani članci

Internet

Olakšavanje studentske svakodnevice

Besplatne aplikacije za studente

Studentski život jako je dinamičan te se uz brojne društvene obaveze često zaboravlja na samo studiranje. Upravo je zato britanski Guardian iz mora mobilnih aplikacija i internetskih servisa izvukao nekolicinu onih koje će prosječnom studentu pomoći u organizaciji života, uštedi novca i održavanju tjelesne forme, kako bi se mogao lakše koncentrirati na učenje.

Growww 2015

Growww program

46 pripravnika započelo staž u INA Grupi

Inin Growww program rezultirao zapošljavanjem 46 pripravnika.

EU PROJEKTI – od ideje do realizacije

EU projekti

EU zastupnica Ivana Maletić uredila praktičan priručnik za pripremu i provedbu EU projekata

Sveoubuhvatno i praktično izdanje na 476 stranica donosi odgovore na brojna pitanja vezano uz EU fondove i svakako će vam pomoći ako planirate prijaviti projekt!

Vip alumni iskustvo

Prilika za mlade i visokoobrazovane bez radnog iskustva

Još se niste prijavili za Vip alumni program? Požurite!

Kandidatima za Vip alumni program poručujem da se potrude biti izabrani jer će kroz godinu dana steći jako bogato znanje i iskustvo. - rekao je Domagoj Rudeš, polaznik prvog Vip alumni programa.

Vip alumni prva generacija

Prilika za mlade i visokoobrazovane bez radnog iskustva

Vip alumni je super prilika nakon fakulteta – prijavi se i ti!

„Vip alumni program sam je po sebi genijalno osmišljen – od samog starta u vidu eliminacijskih krugova, preko rada u struci nakon fakulteta, međunarodnog iskustva, hrpe treninga pa do samog kraja te dodjele preporuka i diploma.“