Stručnjaci odgovaraju

Gubitak kilograma: vježbom ili dijetom?

Vježba ili dijeta

Svi programi mršavljenja svode se na vježbanje ili dijetu. No, koji od njih brže donosi rezultate?

Ispitni rokovi sve su bliže, a svi znamo što slijedi iza njih – ljeto. Svi koji su tijekom zime spretno skrivali višak kilograma sada se brinu kako ih što prije odstraniti.

Kada je riječ o mršavljenju, nailazimo na razne metode koje se na koncu svode na dvije stvari: dijeta i trening.

Koja je od njih zapravo učinkovitija, odgovorila su dva stručnjaka.

Dr. sc. Michele Olson, profesorica tjelesne i zdravstvene kulture na sveučilištu Auburn u Alabami kaže da se može smršavjeti samo dijetom, ali je vježbanje jako bitna komponenta u cijelom procesu.

– Bez vježbe, samo dio izgubljene težine je salo. Na taj način ostajete i bez mišićne i koštane mase.

Vježbanje stimulira rast navedenih tkiva pa na taj način gubite samo ono što organizmu ne treba, tj. masne naslage. Mnogi izgube volju i želju kod ovakvog načina mršavljenja jer vaga ne pokazuje velike promjene, ali mišići na tijelu zauzimaju manje mjesta od sala i zbog toga tijelo izgleda vitkije, a odjeća bolje pristaje.

Rezultati mnogih ispitivanja pokazuju da čak nije potrebno doći u vrhunsku formu da izgubite kilograme i spriječite ponovno debljanje. Potrebno je osmisliti pet do sedam srednje teških treninga tjedno u trajanju od 50 minuta. To ne mora biti ništa pretjerano teško, hodanje ili ples poput zumbe sasvim su dovoljni. Treninzi snage isto su učinkoviti, ali treba se pobrinuti da se ne svode samo na, primjerice, jačanje bicepsa utezima. Bolji rezultati proizlaze iz vježbi pri kojima se tjelesna težina bori s gravitacijom. Čučnjevi, iskoraci, sklekovi i izdržaji (npr. daska, plank) spadaju u tu skupinu.

Osim toga, vježbanje ima velik utjecaj na zdravlje čitavog organizma. Poboljšava san, snižava razinu kolesterola u krvi i smanjuje razinu stresa.

Pazi što jedeš

Dr. sc. Shawn M. Talbott, bivši direktor Nutricionističke klinike Sveučilišta u Utahu, bavi se biokemijom nutricionizma. On tvrdi da je za dobre rezultate najvažnije zapamtiti da je mršavljenje 75% dijeta, a 25% vježba.

– Analiza više od 700 studija o gubitku kilograma otkriva da ljudi dobiju najbolje rezultate u najkraćem roku kad pravilno jedu. U prosjeku, ljudi koji su bili na dijeti bez vježbanja 15 tjedana izgubili su 10,43 kilograma. Oni koji su vježbali ostali su bez 2,72 kilograma kroz 21 tjedan.“

Puno je lakše pripaziti i ne pojesti kaloričnu hranu, nego je eliminirati nakon što je već u organizmu. Primjerice, ako osoba pojede fast food obrok koji ima više od 500 kalorija, trebala bi trčati otprilike 6,5 kilometara da to sve izgubi.

Najpoznatije i najučinkovitije dijete koncentrirane su na unos što manje ugljikohidrata, ali ih je jako teško održavati. Zato Talbott preporuča da plan prehrane bude što više uravnotežen, s naglaskom na unos voća i povrća, proteina bez masnoća i ugljikohidrata putem žitarica. Ni u kom slučaju ne smije se previše smanjiti unos kalorija jer to donosi zdravstvene poteškoće, usporava metabolizam i tijelo gubi na mišićnoj masi. Dakle, žena teška 68 kilograma trebala bi unositi otprilike 1500 kalorija dnevno. Na taj način dolazite do najboljeg rezultata, gubite kilograme bez obzira na to koliko vježbate.

Vježba ili dijeta 2
 
FOTO: Defining Hopes
 
 

Komentari na članak

Vezani članci

Informativni vodič za mlade

Zagreb za zdravlje mladih

Grad Zagreb izdao Informativni vodič za mlade

Informativni vodič o besplatnim uslugama zdravstvenih ustanova Grada Zagreba namijenjen je mladima s ciljem pružanja pomoći u rješavanju zdravstvenih i socijalnih problema s kojima se mlada populacija součava.

Početnik

Katarina Marjanović

Hijerarhija u teretani: Od GYMnazijalca do Lane

Kada se dvoje iz GYMnazijskog klana sretnu, recimo neka to budu Mrle i Kiki, prvo se pozdrave sa 100 sklekova, a onda Kiki pita Mrleta: E, Mrle, jel znaš možda koliko je sati? Mrle na to ispali k’o iz topa: 15 minuta do seta vježbi za nogu. I Kiki automatski zna da je 19:15 sati. Također, kada Mrle pita Kikija što radi u četvrtak popodne, Kiki odgovara: Ruke i prsa.

Sveučilišna knjižnica u Splitu

Poslastica za istraživače

Splitski Info dan „Zdravlje, demografske promjene i kvaliteta života“

Sveučilište u Splitu poziva sve zainteresirane studente da budu dio zajedničkog Info dana za društveni izazov pod nazivom „Zdravlje, demografske promjene i kvaliteta života“.

Utrka "162 stube"

STUDENTI MEDICINSKOG FAKULTETA VAS POZIVAJU

Utrka „162 stube”

Sportska udruga studenata medicine i Studentski zbor Medicinskog fakulteta pozivaju vas da se 22. veljače s početkom u 12 sati pridružite tradicionalnoj utrci Medicinskog fakulteta poznatoj pod nazivom „162 stube“. 

Studenska prehrana

Studenti žive nezdravo

Prosječan student na prvoj godini fakulteta udeblja se 12 kilograma

Odlaskom na studij daleko od kuće mnogi studenti po prvi put u životu postaju odgovorni za vlastite prehrambene navike, a nemaju baš uvijek vještine i motivaciju za kuhanjem zdravih obroka u kojima su uživali kod kuće.