Stručnjaci odgovaraju

Gubitak kilograma: vježbom ili dijetom?

Vježba ili dijeta

Svi programi mršavljenja svode se na vježbanje ili dijetu. No, koji od njih brže donosi rezultate?

Ispitni rokovi sve su bliže, a svi znamo što slijedi iza njih – ljeto. Svi koji su tijekom zime spretno skrivali višak kilograma sada se brinu kako ih što prije odstraniti.

Kada je riječ o mršavljenju, nailazimo na razne metode koje se na koncu svode na dvije stvari: dijeta i trening.

Koja je od njih zapravo učinkovitija, odgovorila su dva stručnjaka.

Dr. sc. Michele Olson, profesorica tjelesne i zdravstvene kulture na sveučilištu Auburn u Alabami kaže da se može smršavjeti samo dijetom, ali je vježbanje jako bitna komponenta u cijelom procesu.

– Bez vježbe, samo dio izgubljene težine je salo. Na taj način ostajete i bez mišićne i koštane mase.

Vježbanje stimulira rast navedenih tkiva pa na taj način gubite samo ono što organizmu ne treba, tj. masne naslage. Mnogi izgube volju i želju kod ovakvog načina mršavljenja jer vaga ne pokazuje velike promjene, ali mišići na tijelu zauzimaju manje mjesta od sala i zbog toga tijelo izgleda vitkije, a odjeća bolje pristaje.

Rezultati mnogih ispitivanja pokazuju da čak nije potrebno doći u vrhunsku formu da izgubite kilograme i spriječite ponovno debljanje. Potrebno je osmisliti pet do sedam srednje teških treninga tjedno u trajanju od 50 minuta. To ne mora biti ništa pretjerano teško, hodanje ili ples poput zumbe sasvim su dovoljni. Treninzi snage isto su učinkoviti, ali treba se pobrinuti da se ne svode samo na, primjerice, jačanje bicepsa utezima. Bolji rezultati proizlaze iz vježbi pri kojima se tjelesna težina bori s gravitacijom. Čučnjevi, iskoraci, sklekovi i izdržaji (npr. daska, plank) spadaju u tu skupinu.

Osim toga, vježbanje ima velik utjecaj na zdravlje čitavog organizma. Poboljšava san, snižava razinu kolesterola u krvi i smanjuje razinu stresa.

Pazi što jedeš

Dr. sc. Shawn M. Talbott, bivši direktor Nutricionističke klinike Sveučilišta u Utahu, bavi se biokemijom nutricionizma. On tvrdi da je za dobre rezultate najvažnije zapamtiti da je mršavljenje 75% dijeta, a 25% vježba.

– Analiza više od 700 studija o gubitku kilograma otkriva da ljudi dobiju najbolje rezultate u najkraćem roku kad pravilno jedu. U prosjeku, ljudi koji su bili na dijeti bez vježbanja 15 tjedana izgubili su 10,43 kilograma. Oni koji su vježbali ostali su bez 2,72 kilograma kroz 21 tjedan.“

Puno je lakše pripaziti i ne pojesti kaloričnu hranu, nego je eliminirati nakon što je već u organizmu. Primjerice, ako osoba pojede fast food obrok koji ima više od 500 kalorija, trebala bi trčati otprilike 6,5 kilometara da to sve izgubi.

Najpoznatije i najučinkovitije dijete koncentrirane su na unos što manje ugljikohidrata, ali ih je jako teško održavati. Zato Talbott preporuča da plan prehrane bude što više uravnotežen, s naglaskom na unos voća i povrća, proteina bez masnoća i ugljikohidrata putem žitarica. Ni u kom slučaju ne smije se previše smanjiti unos kalorija jer to donosi zdravstvene poteškoće, usporava metabolizam i tijelo gubi na mišićnoj masi. Dakle, žena teška 68 kilograma trebala bi unositi otprilike 1500 kalorija dnevno. Na taj način dolazite do najboljeg rezultata, gubite kilograme bez obzira na to koliko vježbate.

Vježba ili dijeta 2
 
FOTO: Defining Hopes
 
 

Komentari na članak

Vezani članci

Čovjek i vino

„Take me drunk, I'm home!“

8 znakova da ste previše pijani

Postoji vrijeme kada bi zaista trebalo pustiti sve i jednostavno otići kući spavati, koliko god zabava bila razmahana.

3D protetika

Izrada jeftinije protetičke opreme

Studenti koriste 3D printer za izradu protetskih ruku

Troje studenata biotehnološkog fakulteta sa Sveučilišta Washington u St. Louisu uspjelo je trinaestogodišnjoj djevojčici napraviti mioelektričnu podlaktnu protezu pomoću 3D printera za samo 200 dolara.

Meri Bura

Predavanje „Hrana kao lijek”

Poboljšajte svoju prehranu uz savjete dr. Meri Bura

Predavanje je namijenjeno studentima medicine i svima koje zanimaju prirodno liječenje i zdrava prehrana. Pitanja na koje će doktorica Bura u svom predavanju su, između ostalih, zašto se debljamo i kako hranom možemo liječiti bolesti.

Jasna Ožanić

Britansko istraživanje

Možete li nadmašiti novinare po količini ispijanja kave?

Zaboravite da su policajci i detektivi jedini koji po cijele dane sjede za uredskim stolom i ispijaju šalice kave, jer postoje oni koji su o kavi ovisniji od njih.

Trčanje

Promjena svakodnevnih navika

12 načina kako izgubiti 200 kalorija bez odlaska u teretanu

Već dugo vremena vježbate, a još uvijek niste postigli ono što ste htjeli. Trebali biste razmisliti o promjeni svakodnevnih navika koje vam mogu doslovno promijeniti život. Potrebno je samo malo truda da rezultati budu vidljivi.