Znanstveno otkriće

Dokazano: Zatomljavanje bijesa znatno snižava kvalitetu sna

Spavati goli

Studija koja je provedena na Sveučilištu Iowa State pokazala je kako osobe koje imaju problema s kontroliranjem svojeg temperamenta ili su općenito pune ljutnje i frustracija imaju lošiju kvalitetu sna od osoba koje su generalno sretne.

Važnost kvalitetnog sna za zdravlje, kako fizičko tako i mentalno, nedovoljno je naglašena. U snu se tijelo opušta i oporavlja od štete nastale dnevnim stresom. Znanstvenici već dugo proučavaju njegov utjecaj na cjelokupnu kvalitetu života, a jedan od faktora koji su nedavno doveli u vezu s njegovom lošom kvalitetom jest – bijes.

Naime, studija koja je provedena na Sveučilištu Iowa State pokazala je kako osobe koje imaju problema s kontroliranjem svojeg temperamenta ili su općenito pune ljutnje i frustracija imaju lošiji san od osoba koje su generalno sretne. Tijekom istraživanja 436 ispitanika podijeljeno je u tri skupine, i to prema načinu na koji se nose s osjećajem bijesa. Uz pomoć upitnika, ispitanici su kategorizirani kao anger-in, odnosno osobe koje izražavaju svoj bijes, ili anger-out, osobe koje ga ne iskazuju. Oni koji su ostajali smireni pod pritiskom stavljeni su u tzv. anger control skupinu.

Uz podatke prikupljene upitnicima, istraživači su pratili i obrasce spavanja svakog od ispitanika. Uspoređujući dobivene rezultate, otkrili su kako oni koji zatomljuju svoj bijes imaju i najgoru kvalitetu sna. Objašnjavaju kako bi razlog takvom rezultatu mogla biti činjenica da takve osobe često ne mogu zaspati zbog toga što neprestano razmišljaju o svojim frustracijama što otežava smirivanje i tonjenje u san. No, upozoravaju kako bi nesanica kod osoba koje su ljute mogla imati i fiziološki uzrok. Bijes potiče rad nadbubrežnih žlijezdi koje zatim izlučuju adrenalin. Adrenalin ubrzava rad srca i povisuje krvni tlak, što znatno remeti proces usnivanja.

Stoga, ako se želite dobro naspavati, a imali ste stresan i frustrirajuć dan, pronađite nekakav ispušni ventil za sve te negativne osjećaje. Upišite se na tečaj boksa pa iskalite sav svoj bijes na vreći, napravite playlistu s pjesmama koje volite i koje opisuju vaš bijes pa provedite barem pola sata plešući i glasno pjevajući uz njih ili jednostavno izudarajte jastuk. Garantiramo da ćete se osjećati mnogo bolje i spavati kao beba.

Komentari na članak

Vezani članci

Odijelo

Rezultati istraživanja

Financijski uvjeti bitniji su od rada u struci za 69 posto građana

– Možda tijekom faksa shvatimo da želimo raditi nešto izvan struke. Ako je dobro plaćeno, zašto ne? – ističe jedna ispitanica.

Konferencija "Moderni pristupi u promociji i mjerenju tjelesne aktivnosti"

HEPA konferencija

KIF donosi uvid u moderne pristupe tjelesnoj aktivnosti

Proteklih godina promocija tjelesne aktivnosti postala je neizostavan dio intervencija koje se provode s ciljem prevencije kroničnih bolesti u cijelom svijetu. Upravo je zbog toga nadolazeća HEPA konferencija, u organizaciji zagrebačkog Kineziološkog fakulteta, iznimno vrijedna.

Žena koja spava

Ne možete zaspati?

Pronašli smo uzroke nesanice i rješenja za miran san

Ako vam kada legnete u krevet na oči dolazi sve osim sna, ne očajavajte. Pronašli smo uzroke nesanice i jednostavne načine kako ju pobijediti.

Uske hlače

Novo istraživanje

Preuske traperice mogu utjecati na zdravlje

Problem nije samo u uskim hlačama, već u svemu preuskome!

5 neobičnih načina za povečanje kvalitete sna

Savjeti za početak nove akademske godine

Pet neobičnih načina za povećanje kvalitete sna

Kako biste izbjegli nesanicu, isprobajte naše neobične savjete za podizanje kvalitete sna – uspjeh je zagarantiran!