Znanstveno otkriće

Dokazano: Zatomljavanje bijesa znatno snižava kvalitetu sna

Spavati goli

Studija koja je provedena na Sveučilištu Iowa State pokazala je kako osobe koje imaju problema s kontroliranjem svojeg temperamenta ili su općenito pune ljutnje i frustracija imaju lošiju kvalitetu sna od osoba koje su generalno sretne.

Važnost kvalitetnog sna za zdravlje, kako fizičko tako i mentalno, nedovoljno je naglašena. U snu se tijelo opušta i oporavlja od štete nastale dnevnim stresom. Znanstvenici već dugo proučavaju njegov utjecaj na cjelokupnu kvalitetu života, a jedan od faktora koji su nedavno doveli u vezu s njegovom lošom kvalitetom jest – bijes.

Naime, studija koja je provedena na Sveučilištu Iowa State pokazala je kako osobe koje imaju problema s kontroliranjem svojeg temperamenta ili su općenito pune ljutnje i frustracija imaju lošiji san od osoba koje su generalno sretne. Tijekom istraživanja 436 ispitanika podijeljeno je u tri skupine, i to prema načinu na koji se nose s osjećajem bijesa. Uz pomoć upitnika, ispitanici su kategorizirani kao anger-in, odnosno osobe koje izražavaju svoj bijes, ili anger-out, osobe koje ga ne iskazuju. Oni koji su ostajali smireni pod pritiskom stavljeni su u tzv. anger control skupinu.

Uz podatke prikupljene upitnicima, istraživači su pratili i obrasce spavanja svakog od ispitanika. Uspoređujući dobivene rezultate, otkrili su kako oni koji zatomljuju svoj bijes imaju i najgoru kvalitetu sna. Objašnjavaju kako bi razlog takvom rezultatu mogla biti činjenica da takve osobe često ne mogu zaspati zbog toga što neprestano razmišljaju o svojim frustracijama što otežava smirivanje i tonjenje u san. No, upozoravaju kako bi nesanica kod osoba koje su ljute mogla imati i fiziološki uzrok. Bijes potiče rad nadbubrežnih žlijezdi koje zatim izlučuju adrenalin. Adrenalin ubrzava rad srca i povisuje krvni tlak, što znatno remeti proces usnivanja.

Stoga, ako se želite dobro naspavati, a imali ste stresan i frustrirajuć dan, pronađite nekakav ispušni ventil za sve te negativne osjećaje. Upišite se na tečaj boksa pa iskalite sav svoj bijes na vreći, napravite playlistu s pjesmama koje volite i koje opisuju vaš bijes pa provedite barem pola sata plešući i glasno pjevajući uz njih ili jednostavno izudarajte jastuk. Garantiramo da ćete se osjećati mnogo bolje i spavati kao beba.

Komentari na članak

Vezani članci

IRO Ninoslav Šćukanec

Međunarodno istraživanje „Eurostudent”

Studentima je potrebno više od 30 000 kuna godišnje

Visoki troškovi studiranja u hrvatskom kontekstu i velika ovisnost o obitelji kao dominantnom izvoru prihoda studenata predstavlja veliki izazov za studente koji se nalaze u nepovoljnijem socioekonomskom položaju.

Susret mladih grada Splita u svibnju – VIS Petrus iz Omiša

Održan svibanjski susret mladih grada Splita

„Snovi su kompleksna stvarnost i proročki nagovještaj onoga što bi se moglo dogoditi"

Na svibanjskom susretu mladih grada Splita i okolice raspravljalo se o različitim vrstama snova i njihovoj vezi sa stvarnošću. Susret su vodili i animirali mladi iz Hrvatskog Nadzemlja.

Sat

Povezanost s genima

Jeste li jutarnji ili večernji tip?

Način i vrijeme spavanja dovoljno je regulirati uz nekoliko malih trikova i sigurni smo da ćete se buditi odmorniji i spremniji za sve obaveze

Sociološka večer

Sociološke večeri

Istražuju se stavovi mladih o građanskom odgoju

Imaginacija organizira Sociološke večeri kroz koje će tražiti empirijsku podlogu za izradu upitnika za potrebe istraživanja o stavovima mladih o građanskom odgoju.

Clean sleeping je najveći zdravstveni trend 2017

Kvalitetan san

"Clean sleeping" najveći je zdravstveni trend 2017.

Nedostatak sna može prouzrokovati velike zdravstvene probleme. Ako vas zanima razlog tome i kako se nositi s njime, ovo je članak za vas.