Uz pomoć ovih savjeta ustalite svoj ciklus

8 najčešćih razloga za neredovitu menstruaciju, ali i njihova rješenja!

Menstrualni ciklus

Prepoznajte razloge vaših neredovitih menstruacija i naučite kako ih regulirati.

Menstruacija, mjesečno krvarenje uzrokovano ljuštenjem sluznice maternice, znak je zdravlja žene. No, učestale izostale menstruacije kroz dulji vremenski period relativno su čest problem, koji pogađa oko 5% odraslih žena tijekom njihova života. Još veći broj žena iskusi neredovite menstruacije s vremena na vrijeme i takvi neuobičajeni ciklusi mogu biti poprilično komplicirani problem za riješiti.

Ženski hormoni podložni su mnogim utjecajima, pa tako hipotalamus, hipofiza, nadbubrežne žljezde, jajnici i štitnjača rade zajedno kako bi prirodno izbalansirali hormone i regulirali menstruaciju. Zato je iznimno važno obratiti pažnju na bilo kakve životne navike koje bi mogle narušiti taj balans.

Ukoliko imate nepravilne cikluse, menstruacija vam izostaje, ili osjećate iznimno bolne i intenzivne simptome PMS-a, znači da je hormonalni balans narušen, što može biti uzrokovano nekim zdravstvenim problemom poput kroničnog stresa, nezdrave prehrane, pretjeranog vježbanja ili preniske tjelesne težine.

U svakom slučaju, ovakvi simptomi nipošto se ne smiju ignorirati, budući da povećavaju rizik od osteoporoze, srčanih oboljenja, neplodnosti i daljnjih hormonalnih komplikacija. Donosimo vam 8 najčešćih razloga, uz trudnoću i menozpauzu, koji uzrokuju neredovite menstruacije i načine kako se možete boriti protiv njih.

Stres

Kada ste pod stresom dulje vrijeme tijelo počinje štedjeti energiju, a jedan od načina kako to čini može biti i spriječavanje ovulacije. Traumatski događaj može intenzivno stimulirati rad nadbubrežnih žljezdi, što ometa lučenje estrogena i drugih reproduktivnih hormona, što dalje znači da se sluznica maternice ne može pravilno zadebljati.

Sve to dovodi do izostanka menstruacije. Ovo je jedan od najčešćih i, srećom, najlakše riješivih uzroka. Lagano vježbanje, akupunktura, aromaterapija, meditacija, joga ili masaže pomažu pri opuštanju i borbi protiv stresa što može pomoći i rješavanju problema sa menstruacijom

Problemi sa štitnjačom

Štitna žljezda smatra se krucijalnim dijelom endokrinog sustava. Uvelike kontrolira vaš metabolizam i utječe na gotovo sve spolne hormone. Nepravilnosti u lučenju hormona štitnjače dovode do promjene u razini estrogena i kortizola, što može dovesti do izostanka menstruacije.

Ako je bolest štitnjače glavni uzrok, biti će potrebna terapija koju će odrediti liječnik. Stabiliziranjem funkcije štitnjače, trebali bi se riješiti i problemi sa menstrualnim ciklusom.

Hormonalni problemi

Problemi poput policističnih jajnika mogu uzrokovati poremećaje u razini hormona, uključujući i razine estrigena, progesterona i testosterona. Ovaj poremećaj može dovesti i do povećane dlakavosti lica, povećanja tjelesne težine, akni, porasta razine šećera u krvi i izostanka menstruacije. Ginekolog može dijagnosticirati ovaj poremećaj testiranjem razine hormona, prateći simptome i obiteljsku anamnezu, te samim pregledom jajnika. 

Loša i nezdrava prehrana

Loša prehrana obično je bogata šećerima, hidrogeniziranim mastima i aditivima, što dovodi do nedostatka probiotika, antioksidansa i ostalih nutrijenata u organizmu. Takva prehrana opterećuje nadbubrežne žlijezde, što može dovesti do problema sa štitnjačom i povećane razine kortizola. Povećana razina kortizola smanjuje funkciju mnogih hormona, među kojima su i spolni. 

U ovom slučaju rješenje je zaista jednostavno. Jedite što je moguće raznolikiju hranu koja obiluje antioksidansima, vitaminima i mineralima te zdravim masnoćama i proteinima.

Alergije i osjetljivost na hranu

Ukoliko bolujete od nedijagnosticirane osjetljivosti na gluten ili celijakije, moguće je da su i razine hormona u disbalansu. Ovi poremećaji dovode do nedovoljnog unosa nutrijenata, što negativno utječe na zdravlje crijeva i kronično opterećuje nadbubrežne žljezde, indirektno utječući i na razinu spolnih hormona. Ako je neka od ovih bolesti uzrok, rješenje je izbacivanje namirnica koje sadrže gluten iz prehrane, što može pomoći regulaciji menstruacije.

Ekstremni gubitak težine i iznimno nizak indeks tjelesne mase

Ako vaš BMI padne ispod 19 ili 18, menstruacija vam može početi izostajati zbog nedostatka masnoće. Naime, tjelesna masnoća je iznimno važna za proizvodnju estrogena, pa zato iznimno mršave žene koje boluju od poremećaja poput anoreksije ili bulimije često izgube menstruaciju. Vegani i vegetarijanci također imaju povećan rizik od nedostatka nutrijenata, pa moraju biti dodatno oprezni.

Pretjerano vježbanje

Umjereno vježbanje iznimno je važno za regulaciju raspoloženja, održavanje zdravlja srca, kvalitete sna i održavanje zdrave tjelesne težine. No, pretjerano vježbanje može jako opteretiti nadbubrežne žljezde, štitnjaču i hipofizu. Žene koje naglo počnu intenzivno vježbati mogu jednostavno prestati dobivati menstruaciju. Zato, ne pretjerujte s vježbanjem. 

Prestanak uzimanja kontracepcijskih pilula

Nakon prestanka uzimanja kontracepcijskih pilula moguće je da se menstruacija ne vrati. Ženin ciklus trebao bi se regulirati i vratiti na staro nekoliko mjeseci nakon prestanka uzimanja pilule, no nekima menstruacije izostaju ili su neredovite i nakon nekoliko godina. Menstrualni ciklus sastoji se od padajućih i rastućih ciklusa estrogena i progesterona, no pilula održava razinu estrogena konstantno visoko uvjeravajući tijelo da je trudno. Vraćanje u raniji ritam zahtijeva nekoliko mjeseci, pa čak i godina.

Zadnji savjet je izbjegavanje svakodnevnih proizvoda sa sastojcima koji sadrže veću količinu sastojaka, koji mogu ometati rad hormona poput DEA, Parabena, Propilen glikola i Natrijevog Lauryl sulfata. Ovi sastojci povezani su sa promijenjenom proizvodnjom estrogena, a moguće i sa problemima sa štitnjačom i nadbubrežnim žljezdama. Čitajte deklaracije na proizvodima za njegu kože i čišćenje iznimno pažljivo. I pokušajte koristiti kuhinjski pribor od stakla ili nehrđajućeg čelika umjesto teflonskog ili plastičnog.

Komentari na članak

Vezani članci

Diplomanti s togama i kapama

Obrazovanje bez granica

Bogat program povodom Tjedna međunarodnog obrazovanja

Tjedan međunarodnog obrazovanja održava se od 17. do 21. studenog i u Hrvatskoj. Svi zainteresirani moći će sudjelovati na besplatnim obrazovnim savjetovanjima, na Sajmu međunarodnih sveučilišta i na virtualnoj smotri američkih sveučilišta.

nocno učenje

Ispitni rokovi

Kako izbjeći stres u ispitno vrijeme

Bliži se najstresnije razdoblje za studente - ispitni rokovi. Iako je teško pobjeći od stresa, postoje načini kako ublažiti rekaciju na njega. Zato preuzmite kontrolu i nedopustite da stres vlada vašim životom.

https://pixabay.com/en/engagement-couple-romance-bike-1718244/

Tajne uspješnih kratkih veza

Postoje veze koje ne traju zauvijek i nisu kao iz filmova

Maštanje o tome kako ćete život provesti zauvijek zajedno i filmska ljubav nisu za svakoga. Ponekad su u životu potrebnije veze koje imaju kraj, a fokusiraju se na sadašnjost. Neke osobe ipak više brinu o karijeri ili fakultetu nego o tome što će odgovoriti kada ih zaustave na ulici i pitaju o stanju njihovoga ljubavnog života.

Voće-razno

Najvažniji obrok

Započnite dan zdravim doručkom

Ne izbjegavajte doručak jer će vam dati potrebnu energiju i poboljšati raspoloženje. Budući da je najvažniji obrok u danu, neka obiluje zdravim namirnicama.

Motivacija

Usredotočivanje na učenje

Jednostavne tehnike kojima ćete poboljšati koncentraciju

Najteže je smiriti misli baš onda kada nam je koncentracija najpotrebnija. Ovi jednostavni savjeti povećat će vašu produktivnost i inspirirati vas za nove ideje.