Briga o samome sebi

7 ideja kako da se pobrinete za sebe i osjećate bolje

Briga za sebe

Bez obzira na sve brige i obaveze, odvojite vremena za sebe, stavite sebe na prvo mjesto, počastite se, a donosimo vam i nekoliko prijedloga kako da to učinite.

Brigu o samome sebi vrlo često olako shvaćamo pa nam tako sve postaje važnije od nas samih. A kako i ne bi, kad smo kao studenti vrlo često u stisci s vremenom, novcem, radimo balans između fakultetskih obaveza, posla i druženja s prijateljima i/ili partnerom. Bez obzira na sve brige i obaveze, odvojite vremena za sebe, stavite sebe na prvo mjesto, počastite se, a u nastavku vam donosimo i nekoliko prijedloga kako da to učinite.

1. Kupite si cvijeće

Ako volite cvijeće, znate kako je divan osjećaj kad vam ga voljena osoba pokloni. Vrlo su vjerojatno za taj osjećaj zaslužni i holivudski filmovi, u kojima muškarci buketom ruža ženi iskazuju svoju veliku ljubav. E pa budite sami svoja najdraža voljena osoba i poklonite si cvijeće ili teglu kaktusa, kako već volite. Ne treba postojati neki specijalan razlog ili prigoda da se razveselite cvijećem.

FOTO: Tenor

2. Otiđite na masažu

Kao studenti, osuđeni smo na puno sjedenja. Predavanja, učenje, seminari, eseji i još ako uz to radite, primjerice u pozivnom centru, vrlo vam malo vremena ostaje za kretanje, tjelovježbu i fizičke aktivnosti. Ne mora to biti jako često, ali zašto se ne biste povremeno počastili odlaskom na masažu? Nakon toga sigurno ćete se osjećati puno bolje i bit će vam lakše iduće sate provoditi sjedeći. Ne mora to ni biti baš masaža, možete otići na bilo koji drugi tretman. Bitno je da se osjećate dobro i opušteno.

FOTO: Giphy

3. Meditirajte

Mnogima ideja meditacije zvuči odlično, ali u praksi zakažu jer im je teško odvojiti nekoliko minuta dnevno kako bi smirili tijelo i misli, bilo zbog sebe, bilo zbog cimera i ostalih ljudi koji nas svakodnevno okružuju. Mnogima je teško, čak neugodno biti sam sa sobom i svojim mislima. Ponekad je ipak potrebno uzeti predah od svega, uzeti nekoliko minuta dnevno jednostavno kako bismo disali. Proučite savjete za pravilnu meditaciju i iskušajte ih.

FOTO: Tenor

4. Uživajte u jutru

Po jutru se dan poznaje – zato je bitno da jutro provedete najbolje što možete. Naravno, nije realno da vam baš svako jutro prođe opušteno i bez stresa. Ipak, povremeno ga iskoristite da biste radili nešto u čemu uživate; bilo da je to dugo ispijanje kave, čitanje knjige, slušanje omiljene glazbe, kupka, odlazak u šetnju ili na trčanje.

FOTO: Gif Free

5. Ugasite mobitel

Zapravo je dovoljno samo ugasiti internet na mobitelu – i ukloniti mogućnost pristizanja raznoraznih obavijesti s društvenih mreža, elektroničke pošte te potrebu za stalnim pregledavanjem objava prijatelja na Instagramu, Facebooku, Twitteru i sl. ili ugasiti zvuk na mobitelu. Ne morate stalno biti dostupni. Ništa se loše neće dogoditi ni vama ni vašim prijateljima ako na nekoliko sati nestanete iz svijeta društvenih mreža i proživite ovaj realni, posebno ako ste u nečijem društvu, ali i ako ste sami.

FOTO: Porch

6. Počnite voditi dnevnik

Dragi dnevniče... Sjećate li se onih dana iz djetinjstva dok ste vodili dnevnik? Zašto ne biste pokušali ponovo? U djetinjstvu ste vrlo vjerojatno zapisivali svakojake priče o tome u koga ste zaljubljeni, kome ste bili na rođendanu ili kako vam je prošao test iz hrvatskoga. Možda vam se čini glupo, ali sada kad ste odrasli ili bar odrasliji, također možete zapisivati sve što vam padne napamet. Možete se i dalje držati jednostavnih tema i svakodnevnih događaja iz vašega života, a možda napišete i nešto smislenije i iznenadite sami sebe svojim mislima i idejama. Osim toga, često mnoge stvari postaju jasnije i jednostavnije kad se stave na papir.

FOTO: Giphy

7. Pokrenite se

U brigu o samome sebi, osim psihičkog, ubraja se i fizičko zdravlje, a pritom veliku ulogu igra tjelovježba. Na tjelovježbu se ne bi smjelo gledati kao na kaznu. Zahvaljujući njoj trebali bismo se osjećati dobro, a ne loše. U smislu brige o sebi, posebno se preporučuje joga. No ne morate se ograničiti samo ili baš na jogi. Biciklirajte, trčite, plešite ili barem prošećite. Sigurno ćete se osjećati bolje nakon fizičke aktivnosti.

FOTO: Tenor

Ovo je tek nekoliko ideja kako da se posvetite sebi. Koju god odabrali, s popisa ili ne, imajte na umu da je bit brige o sebi da radite ono što volite i da se osjećate dobro.

Komentari na članak

Vezani članci

sreća i zdravlje

Osmijeh na licu i tijelo puno energije

Povećajte razinu "hormona sreće" u svojemu tijelu uz ove savjete

Stanite na kraj izgovorima, podignite razinu serotonina i budite sretniji i zadovoljniji.

Znak 25

Kriza godina

25 razočaranja koja doživite kada napunite 25 godina

Mislite da biste trebali raditi svoj posao iz snova ili vas muči što ste i dalje sami? To su samo neka od razočaranja koja doživljavate u prvoj četvrtini svojega života.

3

Filmsko promišljanje o životu

VIDEO: Filmovi koji će promijeniti vaš pogled na svijet

Donosimo vam popis filmova koje ćete odgledati u jednom dahu, a nakon kojih ništa više neće biti isto.

Meditacija

Duhovna vježba

Meditacija kao ključ zdravoga života

Stres zbog fakulteta ili nekih drugih situacija u vašem životu loše utječe na vaše zdravlje i svakodnevno funkcioniranje. Stoga je bitno svakoga dana odvojiti vrijeme za meditaciju pomoću koje ćete ostvariti pozitivne rezultate.

1. Amsterdam, Nizozemska

Najbolja mjesta za život

FOTO: 30 gradova idealnih za život mladih

Agencija Nestpick provela je istraživanje na osnovu 16 kriterija po kojima „milenijalci“ odabiru mjesto za život.