Žensko zdravlje

5 razloga zbog kojih bi vam mjesečnica mogla kasniti iako niste trudni

Anksioznost

Iako je trudnoća prvo na što većina nas pomisli kad spomenemo kašnjenje ili izostajanje mjesečnice, postoje mnogi drugi razlozi zbog kojih je vaše tijelo može „preskočiti". Saznajte one najčešće.

Kašnjenje ili izostanak mjesečnice većina nas povezuje s trudnoćom. Za mnoge studentice sama pomisao na tu mogućnost dovoljna je da izazove pravi napadaj panike. No, postoje i mnogi drugi razlozi zbog kojih bi mogla doći malo kasnije nego obično ili u potpunosti izostati. Mi vam donosimo 5 najčešćih.

1. Stres

Stres uzrokuje povećanje razine tzv. hormona stresa – kortizola, koji zatim djeluje na hormonalnu ravnotežu u čitavom tijelu. Kada je razina kortizola u vašem tijelu visoka, tijelo se priprema na suočavanje sa stresorom, a to čini gaseći sve funkcije u tijelu koje nisu vitalne. Kortizol tako može utjecati i na hormone koji reguliraju vaš reproduktivni sustav i menstrualni ciklus blokirajući ovulaciju i zaustavljajući mjesečnicu. To stanje liječnici nazivaju sekundarna amenoreja. Budući da vrijeme studiranja može biti veoma stresno, nije čudno da se curama ponekad poremeti ciklus, posebno prilikom iznimno stresnih perioda poput ispitnih rokova. Smanjenjem stresa i menstrualni bi se ciklus trebao regulirati.

2. Nagli gubitak težine

Fluktuacija u vašoj tjelesnoj težini može utjecati na vaš ciklus gotovo jednako poput stresa. Gubitak ili dobivanje tjelesne težine vaše tijelo tumači kao stresor, pa sukladno tome i reagira. Kod osobe koja je na dijeti ili ima nedostatnu tjelesnu težinu, dio mozga koji upravlja produkcijom estrogena pod velikim je stresom, pa može doći do nedovoljne proizvodnje tog hormona koji priprema tijelo na trudnoću. Estrogen je hormon koji potiče stijenku maternice da se zadeblja kako bi mogla primiti oplođeno jajašce. Ako ga nema u dovoljnoj količini, stijenka se ne zadebljava, a samim time izostaje i mjesečno krvarenje. Upravo zbog toga mnoge osobe koje pate od poremećaja u prehrani imaju i neredovite cikluse. Kako bi spriječili da se to dogodi i vama, vrlo je bitno da pripazite ako pokušavate skinuti koji kilogram. Bilo koja dijeta koja obećava brzi gubitak kilograma nije zdrava. Liječnici preporučuju gubitak do jednog kilograma na tjedan kako vaše tijelo i zdravlje ne bi trpjeli.

3. Pretjerana tjelovježba

Ako ste sportski tip i obožavate vježbati ili ste tek krenuli s nekim sportom ili programom vježbanja, dobro pazite da ne pretjerate. Intenzivan trening je još jedan stresor koji može poremetiti vaš hormonalni balans. Mnoge profesionalne sportašice imaju problema s neredovitim ciklusima, osobito tijekom priprema za natjecanja, kad su u punom treningu.

4. Novi lijekovi

Mnogi lijekovi mogu utjecati na razinu vaših hormona, a time i na vašu mjesečnicu. Antidepresivi i lijekovi za reguliranje krvnog tlaka neki su od njih. Isto tako, neki oblici kontracepcije mogu također utjecati na vaš ciklus. Dobro provjerite nuspojave svakog lijeka koji počinjete piti, osobito ako ćete ga uzimati dulje vrijeme.

5. Bolest

Kratkoročna ili kronična bolest može također odgoditi vašu mjesečnicu. Ako niste u najboljoj formi vaše tijelo neće htjeti stvoriti dijete, pa će zaustaviti ovulaciju, a time i mjesečnicu. Kronične bolesti poput hipotireoze, odnosno smanjenog rada štitnjače ili sindroma policističnih jajnika mogu također znatno poremetiti menstrualni ciklus. Izlječenjem kratkoročne bolesti ili dovođenjem kronične bolesti pod kontrolu, menstrualni bi se ciklus trebao stabilizirati. No, ako vam mjesečnica često izostaje ili kasni, obavezno posjetite svog ginekologa.

Komentari na članak

Vezani članci

Citat o vježbanju

Buđenje iz zimskog sna

Kako se jednostavno i povoljno vratiti u formu

Zvoni proljetni alarm za kraj ljenčarenja i početak tjelesnih aktivnosti. Vrijeme je da se krene!

Smoothie

Vježbanje je in

Svladavanje proljetnog umora: 5 zdravih smoothie recepata

Iskoristite sve blagodati proljeća i uđite u novo godišnje doba s više energije i zdravlja uz proljetne smoothie recepte i neizostavnu fizičku aktivnost.

Brokula; Izvor: https://pixabay.com/en/steamed-cooked-organic-1792236/

Pravilna prehrana

Zdrave proljetne grickalice koje možete jesti bez straha od dobivanja kilograma

Mogli smo i prije razmišljati o onome što slijedi, ali što je tu je, ljeto nam je već na vratima. Nikada nije kasno za pozitivne promjene u životu, tako da vam donosimo popis namirnica koje možete grickati bez puno razmišljanja jer ne sadrže puno energije, a u isto su vrijeme bogate korisnim tvarima.

Krzno je opasno za ljude koji ga nose

Upozorenje udruge Prijatelji životinja

Krzno je opasno za zdravlje ljudi

Istraživanja su pokazala da je proizvodnja krzna pogubna za ljudsko zdravlje te da se u dječjoj odjeći s krznenim dodacima nalaze otrovi. Udruga Prijatelji životinja apelira na građane da ne kupuju takve proizvode.

Žena koja spava

Ne možete zaspati?

Pronašli smo uzroke nesanice i rješenja za miran san

Ako vam kada legnete u krevet na oči dolazi sve osim sna, ne očajavajte. Pronašli smo uzroke nesanice i jednostavne načine kako ju pobijediti.