LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Teorija o studentskoj higijeni

Jesu li studenti doista tako prljavi?

Proizvođač deterdženata proveo je istraživanje o studentskoj higijeni. Rezultati su šokantni.

Proizvođač deterdženata proveo je istraživanje o studentskoj higijeni. Rezultati su šokantni.

Proizvođač sredstva za čišćenje i kozmetiku Muvo je prije par mjeseci istražio higijenske navike studenata Ujedinjenog Kraljevstva.

Muvo je za uzorak uzeo 1005 studenata oba spola, a rezultati bi trebali biti odraz njihovih higijenskih navika.

Rezultati ankete pokazuju da više od polovice studentica izvrće gaćice kako bi ih mogle dulje nositi, što čini nešto manje njihovih muških kolega. Nešto više njih vadi iz prljavog veša ono što će sljedeće odjenuti, a svima je najdraže odjenuti sve iz ormara prije nego bilo što operu te kupiti novu odjeću kad se sve uprlja. Naposljetku, ono što čini gotovo 80% njih jest pakiranje svojih prljavih krpica i odnošenje doma kod svojih na pranje. Kao pouzdanu tehniku kojom provjeravaju svježinu rublja, većina studenata koristi „njušenje“.

Što je uzrok ovakvom debaklu? Jesu li studenti generalno takvi ili su takvi samo oni s elitnih sveučilišta? „Lijeni“ i „prljavi“ većinski priznaju da se zapravo i ne znaju služiti perilicom. Simon Gunter, menadžer Muvoa, izjavio je da tisuće roditelja svake godine brine jesu li svoju djecu dovoljno osposobili da vode samostalan život.

Također, budući da se cijene pranja veša u britanskim javnim praonicama kreću oko 2,50 funte, a cijene sušenja oko 1,50, Gunter ističe da je njihov novi deterdžent kao stvoren za studente. Svojom kvalitetom i performansama pogoduje studentskom džepu, omogućujući veći broj pranja, čime se štedi novac.

Jesu li studentice doista prljavije ili samo iskrenije od studenata? Pita se Metro. Tom pitanju trebalo bi svakako dodati i ono o Muvou: je li kompanija SNG Commercial ltd., koja stoji iza brenda Muvo, doista iskrena u svojoj statistici? Ili je riječ o reklamnoj „prljavštini“ koja nameće svoj proizvod?

U SNG Commercial ltd. prošle je godine uloženo 400 000 funti, a ideja je da se taj novac utroši u promicanje svijesti i povjerenja kupaca u brend Muvo. Simon Gunter je prije nekoliko godina zaključio da na tržištu deterdženata postoji širok prostor koji treba ispuniti – svojim proizvodima. Oko sebe je okupio tim iskusnih menadžera koji šire raspon proizvoda i „popunjavaju rupu“.

Investicija je stigla od Finance Yorkshirea kojeg su u tome savjetovali odvjetnici Walker Morrisa. Gunter namjerava stvoriti proizvode koje bi kupci prepoznali po kvaliteti vodećih brendova i po pristupačnoj cijeni. Dakako, javlja Daily Record, Muvo u svojoj studiji nije ni pitao studente što je zapravo faktor eskiviranja čistoće.

Provedeno istraživanje otvara dva pitanja. Prvo, je li uzorak od 1005 studenata koji studiraju na jednom od Russel Group sveučilišta dovoljno reprezentativan da omogućuje generalizaciju rezultata? Drugo, od kakvog su značaja podatci koje istraživanje eventualno otkriva?

Naime, kod čitanja rezultata istraživanja javlja se opasnost poistovjećivanja cjeline s uzorkom koji je ipak vrlo ograničen, ali i mogućnost da se s uzorkom poistovjete oni koji rezultate interpretiraju. Tako „vijest“ da su djevojke prljavije od mladića može itekako potaknuti druge djevojke da, budući da inače glase kao uredniji spol, u svoju higijenu ulože još više truda, a s obzirom na to da su i veći potrošači od muškaraca – eto profita za kozmetičke kompanije.

Međutim, ako bismo spolne razlike kod higijene i uzeli „zdravo za gotovo“, trebalo bi istražiti i uzroke tom fenomenu – kako osobne (privatne navike, bitnost konkretnog pitanja za konkretnu osobu, organizacija u slučaju suživota), tako i društvene (mogućnosti pranja, budžet, količina odjeće).

Jesu li rezultati vjerodostojni ili je riječ o marketinškom triku – odlučite sami.

FOTO: PIXABAY.COM