Lažni natpisi

Vjeroučitelji ne mogu napredovati brže od ostalih nastavnika

Agencija za odgoj i obrazovanje

Ovih su dana objavljeni članci čiji autori tvrde kako vjeroučitelji mogu tri puta brže napredovati od ostalih učitelja i nastavnika osnovnih i srednjih škola. Ekipa sa studentskog.hr odlučila je provjeriti istinitost tih podataka.

Ovih su dana objavljeni članci čiji se autori pozivaju na Pravilnik o napredovanju učitelja i nastavnika u osnovnom i srednjem školstvu, a tvrde kako, prema Pravilniku, vjeroučitelji brže napreduju u zvanju mentora i savjetnika.

Detaljnim proučavanjem spomenutog pravilnika, ali i brojnih drugih objavljenih na internetskoj stranici Agencije za odgoj i obrazovanje, ovaj se podatak ne može iščitati.

Neistinite činjenice

Iz Agencije za odgoj i obrazovanje poručuju kako su takvi natpisi neistiniti te da se postupak napredovanja vjeroučitelja ne razlikuje od postupka napredovanja ostalih učitelja i nastavnika:

„Sve djelatnosti Agencije za odgoj i obrazovanje, koje se odnose na odgojno-obrazovne radnike, odnose se i na vjeroučitelje koji su učitelji/nastavnici vjeronauka različitih konfesija.“

Prema članku 12. Pravilnika o napredovanju učitelja i nastavnika u osnovnom i srednjem školstvu,  učitelj odnosno nastavnik može steći zvanje mentora tek nakon minimalno 6 godina radnog iskustva. S druge strane, zvanje savjetnika može steći tek nakon 11 godina radnog iskustva u odgojno-obrazovnoj struci, odnosno rada u odgojno-obrazovnim ustanovima; u nastavi ili stručno-pedagoškom radu.

Iz Agencije poručuju kako su ova pravila za sve jednaka:

„Rad vjeroučitelja, zbog napredovanja u zvanje mentora ili savjetnika, ocjenjuje viši savjetnik Agencije za odgoj i obrazovanje kao što to čine viši savjetnici za sve odgojno-obrazovne radnike. Za vjeroučitelje se provodi ista procedura koja se provodi u školama i za druge učitelje i nastavnike. Uz propisanu dokumentaciju za pokretanja postupka napredovanja u zvanje, vjeroučitelji Katoličkoga vjeronauka prilažu i preporuke biskupijskog katehetskog ureda, dijecezanskog biskupa te Nacionalnog katehetskog ureda Hrvatske biskupske konferencije. Mišljenje navedenih crkvenih institucija nije jedino, a konačna ocjena daje se sukladno čl. 17. Pravilnika o napredovanju učitelja i nastavnika u osnovnom i srednjem školstvu (NN 89/95, 148/99, 20/50).“

Prema spomenutom članku 17., konačnu ocjenu rada učitelja odnosno nastavnika donosi stručno-pedagoški nadzornik, a ocjena se donosi na temelju uvida u rad učitelja (nastavnika) i na temelju ocjene ravnatelja škole, ali uz suglasnost učiteljskog odnosno nastavničkog vijeća.

Iz AZOO-a poručuju kako nije istina da vjeroučitelje ne ocjenjuje država već crkva jer Agencija ima jednake ovlasti prema svim odgojno-obrazovnim radnicima.

Kako zapravo napreduju vjeroučitelji?

Kada se govori o napredovanju u struci, iz AZOO-a ističu kako ravnatelj prvi daje ocjenu svim odgojno-obrazovnim radnicima:

„O kvaliteti rada vjeroučitelja, ukoliko se govori u kontekstu napredovanja u struci, prvotno se izjašnjava ravnatelj škole, a za pokretanje postupka potrebna je i suglasnost učiteljskog vijeća odnosno vijeća nastavnika.“

Naime, prema članku 16. spomenutog Pravilnika, kako bi se uopće pokrenuo postupak napredovanja učitelja odnosno nastavnika, škola mora Ministarstvu prosvjete i športa dostaviti određene podatke, ali i ocjenu nastavnog rada:

„Ocjene nastavnog rada učitelja odnosno nastavnika koje donosi ravnatelj škole uz suglasnost učiteljskog vijeća odnosno vijeća nastavnika, u skladu s člankom 5. i 6. ovoga pravilnika, odnosno ocjene rada vjeroučitelja katoličkoga vjeronauka koje donosi ravnatelj škole uz suglasnost Biskupijskog katehetskog ureda i učiteljskoga odnosno vijeća nastavnika, u skladu s člankom 5. i 6. ovoga Pravilnika“

Iz Agencije za odgoj i obrazovanje ističu kako oni organiziraju stručna usavršavanja za vjeroučitelje, ali u suradnji s „(nad)biskupijskim katehetskim uredima i Nacionalnim katehetskim uredom Hrvatske biskupske konferencije koji prate redovitost stručnog usavršavanja vjeroučitelja.“

Komentari na članak

Vezani članci

HSZ u Izraelu

Hrvatski studentski zbor u Izraelu

HSZ sudjelovao na međunarodnoj studentskoj konferenciji u Izraelu

Tema konferencije pod nazivom „Our roll as young leaders in global world” okupila je studentske predstavnike gotovo svih krovnih studentskih unija država iz Europe.

Zajedništvo

Uspješnost pregovaranja

Možemo li pregovarati učinkovitije?

Pregovaranja imaju zajedničke osnovne karakteristike ali se opet međusobno razlikuju jedno od drugog po strukturi, tijeku i dinamici, stoga je bitno odrediti specifičnu strategiju i taktike u cilju uspješnog vođenja pregovora.

Savjet mladih Grada Zagreba

Savjeta mladih Grada Zagreba poziva na

Konferencija „Zagreb za udruge mladih“

Savjet mladih Grada Zagreba poziva sve udruge mladih i udruge za mlade na konferenciju pod nazivom "Zagreb za udruge mladih".

EU PROJEKTI – od ideje do realizacije

EU projekti

EU zastupnica Ivana Maletić uredila praktičan priručnik za pripremu i provedbu EU projekata

Sveoubuhvatno i praktično izdanje na 476 stranica donosi odgovore na brojna pitanja vezano uz EU fondove i svakako će vam pomoći ako planirate prijaviti projekt!

Pravni fakultet/Sveučilište

344. rođendan zagrebačkog sveučilišta

Tjedan Sveučilišta u Zagrebu

Sveučilište u Zagrebu utemeljeno je u drugoj polovini 17. stoljeća. To je ujedno i najstarije hrvatsko sveučilište, a u Europi je svrstano u sveučilišta s najdužom tradicijom.