Lažni natpisi

Vjeroučitelji ne mogu napredovati brže od ostalih nastavnika

Agencija za odgoj i obrazovanje

Ovih su dana objavljeni članci čiji autori tvrde kako vjeroučitelji mogu tri puta brže napredovati od ostalih učitelja i nastavnika osnovnih i srednjih škola. Ekipa sa studentskog.hr odlučila je provjeriti istinitost tih podataka.

Ovih su dana objavljeni članci čiji se autori pozivaju na Pravilnik o napredovanju učitelja i nastavnika u osnovnom i srednjem školstvu, a tvrde kako, prema Pravilniku, vjeroučitelji brže napreduju u zvanju mentora i savjetnika.

Detaljnim proučavanjem spomenutog pravilnika, ali i brojnih drugih objavljenih na internetskoj stranici Agencije za odgoj i obrazovanje, ovaj se podatak ne može iščitati.

Neistinite činjenice

Iz Agencije za odgoj i obrazovanje poručuju kako su takvi natpisi neistiniti te da se postupak napredovanja vjeroučitelja ne razlikuje od postupka napredovanja ostalih učitelja i nastavnika:

„Sve djelatnosti Agencije za odgoj i obrazovanje, koje se odnose na odgojno-obrazovne radnike, odnose se i na vjeroučitelje koji su učitelji/nastavnici vjeronauka različitih konfesija.“

Prema članku 12. Pravilnika o napredovanju učitelja i nastavnika u osnovnom i srednjem školstvu,  učitelj odnosno nastavnik može steći zvanje mentora tek nakon minimalno 6 godina radnog iskustva. S druge strane, zvanje savjetnika može steći tek nakon 11 godina radnog iskustva u odgojno-obrazovnoj struci, odnosno rada u odgojno-obrazovnim ustanovima; u nastavi ili stručno-pedagoškom radu.

Iz Agencije poručuju kako su ova pravila za sve jednaka:

„Rad vjeroučitelja, zbog napredovanja u zvanje mentora ili savjetnika, ocjenjuje viši savjetnik Agencije za odgoj i obrazovanje kao što to čine viši savjetnici za sve odgojno-obrazovne radnike. Za vjeroučitelje se provodi ista procedura koja se provodi u školama i za druge učitelje i nastavnike. Uz propisanu dokumentaciju za pokretanja postupka napredovanja u zvanje, vjeroučitelji Katoličkoga vjeronauka prilažu i preporuke biskupijskog katehetskog ureda, dijecezanskog biskupa te Nacionalnog katehetskog ureda Hrvatske biskupske konferencije. Mišljenje navedenih crkvenih institucija nije jedino, a konačna ocjena daje se sukladno čl. 17. Pravilnika o napredovanju učitelja i nastavnika u osnovnom i srednjem školstvu (NN 89/95, 148/99, 20/50).“

Prema spomenutom članku 17., konačnu ocjenu rada učitelja odnosno nastavnika donosi stručno-pedagoški nadzornik, a ocjena se donosi na temelju uvida u rad učitelja (nastavnika) i na temelju ocjene ravnatelja škole, ali uz suglasnost učiteljskog odnosno nastavničkog vijeća.

Iz AZOO-a poručuju kako nije istina da vjeroučitelje ne ocjenjuje država već crkva jer Agencija ima jednake ovlasti prema svim odgojno-obrazovnim radnicima.

Kako zapravo napreduju vjeroučitelji?

Kada se govori o napredovanju u struci, iz AZOO-a ističu kako ravnatelj prvi daje ocjenu svim odgojno-obrazovnim radnicima:

„O kvaliteti rada vjeroučitelja, ukoliko se govori u kontekstu napredovanja u struci, prvotno se izjašnjava ravnatelj škole, a za pokretanje postupka potrebna je i suglasnost učiteljskog vijeća odnosno vijeća nastavnika.“

Naime, prema članku 16. spomenutog Pravilnika, kako bi se uopće pokrenuo postupak napredovanja učitelja odnosno nastavnika, škola mora Ministarstvu prosvjete i športa dostaviti određene podatke, ali i ocjenu nastavnog rada:

„Ocjene nastavnog rada učitelja odnosno nastavnika koje donosi ravnatelj škole uz suglasnost učiteljskog vijeća odnosno vijeća nastavnika, u skladu s člankom 5. i 6. ovoga pravilnika, odnosno ocjene rada vjeroučitelja katoličkoga vjeronauka koje donosi ravnatelj škole uz suglasnost Biskupijskog katehetskog ureda i učiteljskoga odnosno vijeća nastavnika, u skladu s člankom 5. i 6. ovoga Pravilnika“

Iz Agencije za odgoj i obrazovanje ističu kako oni organiziraju stručna usavršavanja za vjeroučitelje, ali u suradnji s „(nad)biskupijskim katehetskim uredima i Nacionalnim katehetskim uredom Hrvatske biskupske konferencije koji prate redovitost stručnog usavršavanja vjeroučitelja.“

Komentari na članak

Vezani članci

Alkohol

Poslovi koji vode do alkoholizma

10 poslova zbog kojih ćete najvjerojatnije postati alkoholičari

Američka vlada objavila je popis poslova čiji radnici najčešće prijavljuju problem teškog opijanja.

Učiteljica

Učiteljska plaća

Singapur, obećana zemlja za učitelje

U mnogim zemljama građani smatraju kako bi nastavnici trebali biti bolje plaćeni - čak i u zemljama poput Finske koja već ima izvrsne rezultate.

Tokyo, Japan

Za učitelje i profesore

Veleposlanstvo Japana nudi stručno usavršavanje hrvatskim učiteljima i profesorima

Natječaj za stipendiju za jednoipolgodišnji studij stručnog usavršavanja Veleposlanstvo Japana nudi hrvatskim učiteljima i profesorima u području humanstičkih znanosti. Rok za predaju prijava je 19. veljače, a kandidati moraju imati barem pet godina radnog staža u osnovnoj ili srednjoj školi.

Svjetski dan učitelja

Na današnji dan

Svjetski dan učitelja i Dan Učiteljskog fakulteta u Zagrebu

Najbolji učitelj pokazat će ti gdje trebaš gledati, ali neće ti reći što trebaš vidjeti. – Alexandra K. Trenfor

Lijenčarenje

Besplatni programi kompanije Microsoft za nastavnike 21. stoljeća

Prilika hrvatskim učiteljima i nastavnicima za dodatno tehnološko obrazovanje

Programi nadilaze tradicionalnu softversku edukaciju i omogućavaju sudionicima da premoste jaz između brzine razvoja tehnologije i primjene u nastavi.