Lažni natpisi

Vjeroučitelji ne mogu napredovati brže od ostalih nastavnika

Agencija za odgoj i obrazovanje

Ovih su dana objavljeni članci čiji autori tvrde kako vjeroučitelji mogu tri puta brže napredovati od ostalih učitelja i nastavnika osnovnih i srednjih škola. Ekipa sa studentskog.hr odlučila je provjeriti istinitost tih podataka.

Ovih su dana objavljeni članci čiji se autori pozivaju na Pravilnik o napredovanju učitelja i nastavnika u osnovnom i srednjem školstvu, a tvrde kako, prema Pravilniku, vjeroučitelji brže napreduju u zvanju mentora i savjetnika.

Detaljnim proučavanjem spomenutog pravilnika, ali i brojnih drugih objavljenih na internetskoj stranici Agencije za odgoj i obrazovanje, ovaj se podatak ne može iščitati.

Neistinite činjenice

Iz Agencije za odgoj i obrazovanje poručuju kako su takvi natpisi neistiniti te da se postupak napredovanja vjeroučitelja ne razlikuje od postupka napredovanja ostalih učitelja i nastavnika:

„Sve djelatnosti Agencije za odgoj i obrazovanje, koje se odnose na odgojno-obrazovne radnike, odnose se i na vjeroučitelje koji su učitelji/nastavnici vjeronauka različitih konfesija.“

Prema članku 12. Pravilnika o napredovanju učitelja i nastavnika u osnovnom i srednjem školstvu,  učitelj odnosno nastavnik može steći zvanje mentora tek nakon minimalno 6 godina radnog iskustva. S druge strane, zvanje savjetnika može steći tek nakon 11 godina radnog iskustva u odgojno-obrazovnoj struci, odnosno rada u odgojno-obrazovnim ustanovima; u nastavi ili stručno-pedagoškom radu.

Iz Agencije poručuju kako su ova pravila za sve jednaka:

„Rad vjeroučitelja, zbog napredovanja u zvanje mentora ili savjetnika, ocjenjuje viši savjetnik Agencije za odgoj i obrazovanje kao što to čine viši savjetnici za sve odgojno-obrazovne radnike. Za vjeroučitelje se provodi ista procedura koja se provodi u školama i za druge učitelje i nastavnike. Uz propisanu dokumentaciju za pokretanja postupka napredovanja u zvanje, vjeroučitelji Katoličkoga vjeronauka prilažu i preporuke biskupijskog katehetskog ureda, dijecezanskog biskupa te Nacionalnog katehetskog ureda Hrvatske biskupske konferencije. Mišljenje navedenih crkvenih institucija nije jedino, a konačna ocjena daje se sukladno čl. 17. Pravilnika o napredovanju učitelja i nastavnika u osnovnom i srednjem školstvu (NN 89/95, 148/99, 20/50).“

Prema spomenutom članku 17., konačnu ocjenu rada učitelja odnosno nastavnika donosi stručno-pedagoški nadzornik, a ocjena se donosi na temelju uvida u rad učitelja (nastavnika) i na temelju ocjene ravnatelja škole, ali uz suglasnost učiteljskog odnosno nastavničkog vijeća.

Iz AZOO-a poručuju kako nije istina da vjeroučitelje ne ocjenjuje država već crkva jer Agencija ima jednake ovlasti prema svim odgojno-obrazovnim radnicima.

Kako zapravo napreduju vjeroučitelji?

Kada se govori o napredovanju u struci, iz AZOO-a ističu kako ravnatelj prvi daje ocjenu svim odgojno-obrazovnim radnicima:

„O kvaliteti rada vjeroučitelja, ukoliko se govori u kontekstu napredovanja u struci, prvotno se izjašnjava ravnatelj škole, a za pokretanje postupka potrebna je i suglasnost učiteljskog vijeća odnosno vijeća nastavnika.“

Naime, prema članku 16. spomenutog Pravilnika, kako bi se uopće pokrenuo postupak napredovanja učitelja odnosno nastavnika, škola mora Ministarstvu prosvjete i športa dostaviti određene podatke, ali i ocjenu nastavnog rada:

„Ocjene nastavnog rada učitelja odnosno nastavnika koje donosi ravnatelj škole uz suglasnost učiteljskog vijeća odnosno vijeća nastavnika, u skladu s člankom 5. i 6. ovoga pravilnika, odnosno ocjene rada vjeroučitelja katoličkoga vjeronauka koje donosi ravnatelj škole uz suglasnost Biskupijskog katehetskog ureda i učiteljskoga odnosno vijeća nastavnika, u skladu s člankom 5. i 6. ovoga Pravilnika“

Iz Agencije za odgoj i obrazovanje ističu kako oni organiziraju stručna usavršavanja za vjeroučitelje, ali u suradnji s „(nad)biskupijskim katehetskim uredima i Nacionalnim katehetskim uredom Hrvatske biskupske konferencije koji prate redovitost stručnog usavršavanja vjeroučitelja.“

Komentari na članak

Vezani članci

SCZG izvana

Priopćenje SZZG-a

Zbor predložio nove cijene studentskog smještaja

Studentski zbor Sveučilišta u Zagrebu uputio je predstavnicima medija priopćenje vezano uz poskupljenje studentskog smještaja u Zagrebu koje prenosimo u cijelosti.

Studenti o novcu i bankama

Studenti o novcu i bankama

Hrvatska poštanska banka i Studentski.hr istražuju stavove i znanje studenata o novcu i bankama

Što je za tebe banka i što utječe na tvoj izbor banke? Znaš li što je trajni nalog ili pak dividenda? Smatraš li da je novac izvor sreće ili nužno zlo? Otkrij nam u anketi!

Digital m

Digitalni marketing

Visoko učilište Algebra pokreće preddiplomski i diplomski studij digitalnog marketinga

Prepoznajući sve veću ulogu digitalnih tehnologija u marketinškim aktivnostima organizacija Visoko učilište Algebra, prvo u ovom dijelu Europe, pokreće novi preddiplomski i diplomski studij koji se usredotočava upravo na vještine koje su na tržištu rada sve traženije.

Pravni fakultet/Sveučilište

344. rođendan zagrebačkog sveučilišta

Tjedan Sveučilišta u Zagrebu

Sveučilište u Zagrebu utemeljeno je u drugoj polovini 17. stoljeća. To je ujedno i najstarije hrvatsko sveučilište, a u Europi je svrstano u sveučilišta s najdužom tradicijom.

Red u Studentskom

Studentski centar Zagreb

Štrajka u SC-u će biti, ali veće će menze ipak raditi

Iako je najavljeno da menze neće raditi, a bilo je upitno hoće li se za vrijeme štrajka moći podizati studentski ugovori, predstavnici Zbora kažu da neće biti obustavljen rad većih studentskih restorana.