Nova obrazovna metoda

Velik uspjeh istočnoazijske metode podučavanja matematike

Matematika

Istočnoazijska metoda predavanja matematike pokazala se iznimno uspješnom na svjetskim testiranjima učenika u rješavanju matematičkih zadataka.

U zapadnim zemljama s velikim postotkom azijatskih imigranata vlada stereotip da su azijatska djeca odlična u matematici. Nedavna istraživanja koja su izazvala velike diskusije potvrđuju upravo te stereotipe. Istočnoazijska djeca zaista bolje prolaze na matematičkim testovima, no razlog nisu nikakve urođene sposobnosti. Pravi razlog krije se ponajprije u drugačijem pristupu predavanja matematike i u kulturi koja ima veliki utjecaj na uspjeh.

Zbog toga je Velika Britanija odlučila provesti eksperiment „Matematička vještina“ (Mathematics Mastery) u kojem se testirao novi pristup predavanju matematike utemeljen na istočnoazijskim tehnikama. Istočnoazijski predavači prolaze manje gradiva od standardnih predavača, ali ono što obrađuju, obrađuju u detalje.

Eksperiment je proveden na 10 000 osnovnoškolskih (5 – 6 godina starosti) i srednjoškolskih (11 – 12 godina starosti) učenika u 90 osnovnih škola i 50 srednjih škola tijekom jedne godine. Polovici djece u školama predavalo se novom tehnikom, a drugoj polovici standardnom tehnikom. Evaluacija uspjeha provodila se standardnim testovima koje su dobivale obje grupe.

Rezultati su pokazali da, kada se dvije grupe (eksperimentalna i kontrolna) usporede, djeca izložena novoj metodi predavanja su naprednija od ostale djece za mjesec dana predavanja. Ipak, znanstvenici nisu sigurni mogu li se rezultati ovog istraživanja preslikati na širu populaciju jer veliku ulogu igra i kultura istočnoazijske djece.

Ne treba zaboraviti da se radi o istraživanju koje je trajalo samo godinu dana, pa takvi nalazi i ne predstavljaju čvrstu osnovu na temelju koje bi britanska vlada trebala predložiti reformu načina predavanja. S druge strane, zaključci ovog istraživanja daju zanimljive naznake koje bi se svakako u budućnosti trebale više ispitati, pogotovo u duljem vremenskom periodu. Eksperiment „Matematička vještina“ svakako je zanimljiv, a njegovi utjecaji bi se jednoga dana mogli vidjeti i na hrvatskom obrazovnom sistemu.

Komentari na članak

Vezani članci

Cambridge

Nezadovoljstvo britanskih studenata

Velika Britanija: 20 fakulteta na koje je teško upasti, a nisu nužno dobri

Anketa koja je provedena i objavljena na The Complete University Guide's 2016 league table pokazala je lošu statistiku među najboljim fakultetima u Velikoj Britaniji.

HAKOM

HAKOM objavio natječaj

Natječaj za izradu korisnih aplikacija

Ako ste vješti u izradi aplikacija, prijavite se na HAKOM-ov natječaj za izradu društveno korisnih aplikacija te na taj način pomozite i sebi i drugima.

Pun mjesec

Josip Maslov

Izgubljena generacija

Zato kad poskupe jogurti u menzi, nemoj samo zbunjeno gledati nego reci: „Pa majku vam jebem, dokle vako?“ Kad se zatekneš kako kmečiš da nema posla, volontiraj negdje i možda ti se već sutra negdje otvori prilika. Dečko te vara s Majom iz 6. paviljona – odjebi šupka! Bandić je u zatvoru i brineš se da ti više nema tko srediti posao – pokreni ga sam. Stvari su istodobno i komplicirane i jednostavne.

Promocija

EduCentar istraživanje

Najveća mana starog sustava je previše učenja napamet

Nedostatak praktičnog rada tijekom školovanja ističe 20 % ispitanika.

Čitanje knjige

Istraživanje portala EduCentar

Dokazano: Hrvati vole čitati

Anketa portala EduCentar pokazuje da Hrvati vole čitati. Naime, čak 42 posto ispitanika pročitalo je više od 10 knjiga u protekloj godini, a 13 posto nije pročitalo ni jednu.