Nova obrazovna metoda

Velik uspjeh istočnoazijske metode podučavanja matematike

Matematika

Istočnoazijska metoda predavanja matematike pokazala se iznimno uspješnom na svjetskim testiranjima učenika u rješavanju matematičkih zadataka.

U zapadnim zemljama s velikim postotkom azijatskih imigranata vlada stereotip da su azijatska djeca odlična u matematici. Nedavna istraživanja koja su izazvala velike diskusije potvrđuju upravo te stereotipe. Istočnoazijska djeca zaista bolje prolaze na matematičkim testovima, no razlog nisu nikakve urođene sposobnosti. Pravi razlog krije se ponajprije u drugačijem pristupu predavanja matematike i u kulturi koja ima veliki utjecaj na uspjeh.

Zbog toga je Velika Britanija odlučila provesti eksperiment „Matematička vještina“ (Mathematics Mastery) u kojem se testirao novi pristup predavanju matematike utemeljen na istočnoazijskim tehnikama. Istočnoazijski predavači prolaze manje gradiva od standardnih predavača, ali ono što obrađuju, obrađuju u detalje.

Eksperiment je proveden na 10 000 osnovnoškolskih (5 – 6 godina starosti) i srednjoškolskih (11 – 12 godina starosti) učenika u 90 osnovnih škola i 50 srednjih škola tijekom jedne godine. Polovici djece u školama predavalo se novom tehnikom, a drugoj polovici standardnom tehnikom. Evaluacija uspjeha provodila se standardnim testovima koje su dobivale obje grupe.

Rezultati su pokazali da, kada se dvije grupe (eksperimentalna i kontrolna) usporede, djeca izložena novoj metodi predavanja su naprednija od ostale djece za mjesec dana predavanja. Ipak, znanstvenici nisu sigurni mogu li se rezultati ovog istraživanja preslikati na širu populaciju jer veliku ulogu igra i kultura istočnoazijske djece.

Ne treba zaboraviti da se radi o istraživanju koje je trajalo samo godinu dana, pa takvi nalazi i ne predstavljaju čvrstu osnovu na temelju koje bi britanska vlada trebala predložiti reformu načina predavanja. S druge strane, zaključci ovog istraživanja daju zanimljive naznake koje bi se svakako u budućnosti trebale više ispitati, pogotovo u duljem vremenskom periodu. Eksperiment „Matematička vještina“ svakako je zanimljiv, a njegovi utjecaji bi se jednoga dana mogli vidjeti i na hrvatskom obrazovnom sistemu.

Komentari na članak

Vezani članci

Tuga

I to se događa

Tuga nakon seksa sasvim je prirodna pojava

U svakoj životnoj dobi žena može osjećati tugu nakon seksa, tako da studentice nisu iznimka.

OECD

OECD-ovo istraživanje

Danska nudi najbolju kvalitetu života

OECD-ovo istraživanje životnog zadovoljstva, pokazalo je da su najzadovoljniji životom državljani Danske, Islanda i Švicarske.

Reading Rainbow

Dječja edukativna aplikacija

Najpopularnija kampanja na Kickstarteru - Reading Rainbow

Kampanja na Kickstarteru pokrenuta je kako bi se poboljašala edukativna aplikacija za djecu.

Heidelberg V

Erasmus iskustvo

FOTO: Njemački dnevnici, drugi dio: Znanje, radne navike i strah

Oni znaju, a mi ne znamo. Oni su sposobni, a mi nismo. Tamo je sve uređeno, a kod nas je kaos. Strah me pitati, a strah me odlučiti. Što će biti ako odem?

Studentska diploma

Povezanost obrazovanja i svjetskog uspjeha

Što su studirali svjetski milijarderi

Ne želimo vas potaknuti da odustanete od studija, ali najnovije istraživanje pokazalo je da gotovo trećina najbogatijih ljudi na svijetu ne posjeduje diplomu ni s jednog fakulteta.