Nova obrazovna metoda

Velik uspjeh istočnoazijske metode podučavanja matematike

Matematika

Istočnoazijska metoda predavanja matematike pokazala se iznimno uspješnom na svjetskim testiranjima učenika u rješavanju matematičkih zadataka.

U zapadnim zemljama s velikim postotkom azijatskih imigranata vlada stereotip da su azijatska djeca odlična u matematici. Nedavna istraživanja koja su izazvala velike diskusije potvrđuju upravo te stereotipe. Istočnoazijska djeca zaista bolje prolaze na matematičkim testovima, no razlog nisu nikakve urođene sposobnosti. Pravi razlog krije se ponajprije u drugačijem pristupu predavanja matematike i u kulturi koja ima veliki utjecaj na uspjeh.

Zbog toga je Velika Britanija odlučila provesti eksperiment „Matematička vještina“ (Mathematics Mastery) u kojem se testirao novi pristup predavanju matematike utemeljen na istočnoazijskim tehnikama. Istočnoazijski predavači prolaze manje gradiva od standardnih predavača, ali ono što obrađuju, obrađuju u detalje.

Eksperiment je proveden na 10 000 osnovnoškolskih (5 – 6 godina starosti) i srednjoškolskih (11 – 12 godina starosti) učenika u 90 osnovnih škola i 50 srednjih škola tijekom jedne godine. Polovici djece u školama predavalo se novom tehnikom, a drugoj polovici standardnom tehnikom. Evaluacija uspjeha provodila se standardnim testovima koje su dobivale obje grupe.

Rezultati su pokazali da, kada se dvije grupe (eksperimentalna i kontrolna) usporede, djeca izložena novoj metodi predavanja su naprednija od ostale djece za mjesec dana predavanja. Ipak, znanstvenici nisu sigurni mogu li se rezultati ovog istraživanja preslikati na širu populaciju jer veliku ulogu igra i kultura istočnoazijske djece.

Ne treba zaboraviti da se radi o istraživanju koje je trajalo samo godinu dana, pa takvi nalazi i ne predstavljaju čvrstu osnovu na temelju koje bi britanska vlada trebala predložiti reformu načina predavanja. S druge strane, zaključci ovog istraživanja daju zanimljive naznake koje bi se svakako u budućnosti trebale više ispitati, pogotovo u duljem vremenskom periodu. Eksperiment „Matematička vještina“ svakako je zanimljiv, a njegovi utjecaji bi se jednoga dana mogli vidjeti i na hrvatskom obrazovnom sistemu.

Komentari na članak

Vezani članci

Trg bana Josipa Jelačića perspektiva

Rezultati istraživanja Eurobarometra

Zagrepčani među najzadovoljnijim europskim građanima

Prema istraživanju, koje svake tri godine provodi Eurobarometar, stanovnici Zagreba među najzadovoljnijim su stanovnicima europskih gradova. Također, Zagreb je prvi na listi percepcije uspješnosti integracije stranaca u društvo.

WEF

Svjetski ekonomski forum

Unatoč Brexitu, britanska vlada ostavlja vrata otvorena obrazovanim doseljenicima

Sličan je stav dan prije na istom okupljanju pokazala i Theresa May, britanska premijerka, koja je uvjeravala poslovne čelnike i novinare da je Britanija i nakon referendumske odluke o izlasku iz Unije otvorena za poslovanje.

Hi4CSR

"Harmonizacija i implementacija EU Direktiva"

Nova internetska igra pokazuje koliko su organizacije društveno odgovorne

Cilj je projekta "Hi4CSR" razmjena primjera dobrih praksi kada je riječ o harmonizaciji i implementaciji europskih direktiva u području društveno odgovornoga poslovanja u nacionalne zakonodavne okvire. Kako bi se teme kvalitetno približile široj javnosti, pokrenuta je igra "Calculate your CSR indeks".

Školski volonteri

Zagreb i Split

Studenti završnih godina i nezaposleni nastavnici, prijavite se u program „Školski volonteri“!

Mladi će u programu dobiti edukaciju i mogućnost volontiranja u školama na području Splita i Zagreba.

Bostonska čajanka

Na današnji dan

Bostonska čajanka

U 18. stoljeću Velika Britanija je vodila politiku koja nije odgovarala dobrobiti njenih američkih kolonija. Nezadovoljstvo je dosegnulo vrhunac britanskom promjenom poreza na čaj, čiju su pošiljku od 45 tona pobunjenici bacili u more.