Nova obrazovna metoda

Velik uspjeh istočnoazijske metode podučavanja matematike

Matematika

Istočnoazijska metoda predavanja matematike pokazala se iznimno uspješnom na svjetskim testiranjima učenika u rješavanju matematičkih zadataka.

U zapadnim zemljama s velikim postotkom azijatskih imigranata vlada stereotip da su azijatska djeca odlična u matematici. Nedavna istraživanja koja su izazvala velike diskusije potvrđuju upravo te stereotipe. Istočnoazijska djeca zaista bolje prolaze na matematičkim testovima, no razlog nisu nikakve urođene sposobnosti. Pravi razlog krije se ponajprije u drugačijem pristupu predavanja matematike i u kulturi koja ima veliki utjecaj na uspjeh.

Zbog toga je Velika Britanija odlučila provesti eksperiment „Matematička vještina“ (Mathematics Mastery) u kojem se testirao novi pristup predavanju matematike utemeljen na istočnoazijskim tehnikama. Istočnoazijski predavači prolaze manje gradiva od standardnih predavača, ali ono što obrađuju, obrađuju u detalje.

Eksperiment je proveden na 10 000 osnovnoškolskih (5 – 6 godina starosti) i srednjoškolskih (11 – 12 godina starosti) učenika u 90 osnovnih škola i 50 srednjih škola tijekom jedne godine Polovici djece u školama predavalo se novom tehnikom, a drugoj polovici standardnom tehnikom. Evaluacija uspjeha provodila se standardnim testovima koje su dobivale obje grupe.

Rezultati su pokazali da, kada se dvije grupe (eksperimentalna i kontrolna) usporede, djeca izložena novoj metodi predavanja su naprednija od ostale djece za mjesec dana predavanja. Ipak, znanstvenici nisu sigurni mogu li se rezultati ovog istraživanja preslikati na širu populaciju jer veliku ulogu igra i kultura istočnoazijske djece.

Ne treba zaboraviti da se radi o istraživanju koje je trajalo samo godinu dana, pa takvi nalazi i ne predstavljaju čvrstu osnovu na temelju koje bi britanska vlada trebala predložiti reformu načina predavanja. S druge strane, zaključci ovog istraživanja daju zanimljive naznake koje bi se svakako u budućnosti trebale više ispitati, pogotovo u duljem vremenskom periodu. Eksperiment „Matematička vještina“ svakako je zanimljiv, a njegovi utjecaji bi se jednoga dana mogli vidjeti i na hrvatskom obrazovnom sistemu.

Komentari na članak

Vezani članci

IRO

Predstavljeno izvješće istraživanja Eurostudent V

Gotovo polovica studenata u Hrvatskoj radi uz studij

U Ministarstvu znanosti, obrazovanja i športa RH predstavljeni su rezultati istraživanja o socijalnim i ekonomskim uvjetima studentskog života u Hrvatskoj.

SCool Fest

SD dr. Stjepan Radić

Ugledni gosti i odličan program „Radićevih dana“ otvaraju SCool Fest

Centar Zagreba od sutra postaje središte najvećeg studentskog događaja godine. Studentski zbor Sveučilišta u Zagrebu, Studentski centar, RNB Confusion i Studentski.hr najavljuju SCool Fest 2016: festival znanja, sporta i zabave koji ne smije propustiti nijedan zagrebački student. Festival traje ukupno devet dana, od 20. do 28. svibnja.

Dan zaštite računala

Na današnji dan

Jednostavne metode za zaštitu uređaja koji život znači

Današnji je dan proglašen Danom zaštite računala. Proslavite ga mijenjajući lozinku iz 12345 u nešto što će vas zbilja i zaštiti.

Studenti

Obrazovanje inženjera protetike i ortotike

Dva nova studijska programa na Tehničkom veleučilištu u Zagrebu

Dva nova studijska programa, ortotiku i protetiku, bit će moguće upisati već iduće akademske godine. Studiji kombiniraju medicinu i strojarstvo, a potreba za takvim inženjerima u budućnosti bit će sve veća.

Iva Kvakić

Intervju s mladom političarkom

Kvakić: "Ukupno pet ljudi u državi radi na interesima mladih."

Školovanje u Njemačkoj, Japanu i Hrvatskoj ukazuje na to da je Iva perspektivna i školovana političarka dostojna mjesta u Saboru. Priznaje da je školovanje u gore spomenutim stranim zemljama uvelike bolje nego u Hrvatskoj i spremna je to promijeniti.