Nova obrazovna metoda

Velik uspjeh istočnoazijske metode podučavanja matematike

Matematika

Istočnoazijska metoda predavanja matematike pokazala se iznimno uspješnom na svjetskim testiranjima učenika u rješavanju matematičkih zadataka.

U zapadnim zemljama s velikim postotkom azijatskih imigranata vlada stereotip da su azijatska djeca odlična u matematici. Nedavna istraživanja koja su izazvala velike diskusije potvrđuju upravo te stereotipe. Istočnoazijska djeca zaista bolje prolaze na matematičkim testovima, no razlog nisu nikakve urođene sposobnosti. Pravi razlog krije se ponajprije u drugačijem pristupu predavanja matematike i u kulturi koja ima veliki utjecaj na uspjeh.

Zbog toga je Velika Britanija odlučila provesti eksperiment „Matematička vještina“ (Mathematics Mastery) u kojem se testirao novi pristup predavanju matematike utemeljen na istočnoazijskim tehnikama. Istočnoazijski predavači prolaze manje gradiva od standardnih predavača, ali ono što obrađuju, obrađuju u detalje.

Eksperiment je proveden na 10 000 osnovnoškolskih (5 – 6 godina starosti) i srednjoškolskih (11 – 12 godina starosti) učenika u 90 osnovnih škola i 50 srednjih škola tijekom jedne godine. Polovici djece u školama predavalo se novom tehnikom, a drugoj polovici standardnom tehnikom. Evaluacija uspjeha provodila se standardnim testovima koje su dobivale obje grupe.

Rezultati su pokazali da, kada se dvije grupe (eksperimentalna i kontrolna) usporede, djeca izložena novoj metodi predavanja su naprednija od ostale djece za mjesec dana predavanja. Ipak, znanstvenici nisu sigurni mogu li se rezultati ovog istraživanja preslikati na širu populaciju jer veliku ulogu igra i kultura istočnoazijske djece.

Ne treba zaboraviti da se radi o istraživanju koje je trajalo samo godinu dana, pa takvi nalazi i ne predstavljaju čvrstu osnovu na temelju koje bi britanska vlada trebala predložiti reformu načina predavanja. S druge strane, zaključci ovog istraživanja daju zanimljive naznake koje bi se svakako u budućnosti trebale više ispitati, pogotovo u duljem vremenskom periodu. Eksperiment „Matematička vještina“ svakako je zanimljiv, a njegovi utjecaji bi se jednoga dana mogli vidjeti i na hrvatskom obrazovnom sistemu.

Komentari na članak

Vezani članci

Nove boje znanja

Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije

U koje će boje nova strategija MZOS-a obojiti hrvatski obrazovni sustav?

U Vladi RH danas je predstavljen projekt „Nove boje znanja“ koji za cilj ima podići kvalitetu hrvatskoga obrazovnog sustava i povući financijska sredstva iz fondova Europske unije za provedbu mjera iz Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije.

Alkohol, zabava

Piti ili ne piti?

10 razloga zbog kojih biste trebali prestati piti alkohol

Mladi u vrlo ranoj dobi počinju konzumirati alkoholna pića zbog njihove primamljivosti. Brojni su razlozi zašto bismo to trebali sprječavati, a mi vam navodimo deset o kojima vjerojatno nikada niste razmišljali.

Studenti smatraju da je njihov fakultet pretežak

Studentski.hr istražuje

Anketa: Smatraju li studenti da je njihov fakultet težak?

Studentski.hr proveo je istraživanje među studentskom populacijom kojim se željelo istražiti smatraju li studenti da je njihov fakultet težak po pitanju prolaska ispita i kolokvija. U anketi je sudjelovalo 35 studenata i 64 studentice, ukupno 99 studenata iz Republike Hrvatske.

Putovanje

Rezultati istraživanja

Dok 85% srednjoškolaca ide na maturalac, samo 29% studenata odlazi na apsolventska putovanja

Kakva je praksa odlazaka na izlete, maturalce i apsolventska putovanja, istražio je Educentar i dobio zanimljive rezultate. Provjerite ih!

Laptop

Modernizacija obrazovanja

Dualno obrazovanje, praksa, poduzetništvo i zapošljivost u fokusu University-Business Foruma

– UB Forum u Hrvatskoj služi daljnjem poticanju aktivnosti usklađivanja visokoobrazovne produkcije s potrebama razvoja gospodarstva, odnosno tržišta rada. – rekla je Iva Biondić.