Nova obrazovna metoda

Velik uspjeh istočnoazijske metode podučavanja matematike

Matematika

Istočnoazijska metoda predavanja matematike pokazala se iznimno uspješnom na svjetskim testiranjima učenika u rješavanju matematičkih zadataka.

U zapadnim zemljama s velikim postotkom azijatskih imigranata vlada stereotip da su azijatska djeca odlična u matematici. Nedavna istraživanja koja su izazvala velike diskusije potvrđuju upravo te stereotipe. Istočnoazijska djeca zaista bolje prolaze na matematičkim testovima, no razlog nisu nikakve urođene sposobnosti. Pravi razlog krije se ponajprije u drugačijem pristupu predavanja matematike i u kulturi koja ima veliki utjecaj na uspjeh.

Zbog toga je Velika Britanija odlučila provesti eksperiment „Matematička vještina“ (Mathematics Mastery) u kojem se testirao novi pristup predavanju matematike utemeljen na istočnoazijskim tehnikama. Istočnoazijski predavači prolaze manje gradiva od standardnih predavača, ali ono što obrađuju, obrađuju u detalje.

Eksperiment je proveden na 10 000 osnovnoškolskih (5 – 6 godina starosti) i srednjoškolskih (11 – 12 godina starosti) učenika u 90 osnovnih škola i 50 srednjih škola tijekom jedne godine Polovici djece u školama predavalo se novom tehnikom, a drugoj polovici standardnom tehnikom. Evaluacija uspjeha provodila se standardnim testovima koje su dobivale obje grupe.

Rezultati su pokazali da, kada se dvije grupe (eksperimentalna i kontrolna) usporede, djeca izložena novoj metodi predavanja su naprednija od ostale djece za mjesec dana predavanja. Ipak, znanstvenici nisu sigurni mogu li se rezultati ovog istraživanja preslikati na širu populaciju jer veliku ulogu igra i kultura istočnoazijske djece.

Ne treba zaboraviti da se radi o istraživanju koje je trajalo samo godinu dana, pa takvi nalazi i ne predstavljaju čvrstu osnovu na temelju koje bi britanska vlada trebala predložiti reformu načina predavanja. S druge strane, zaključci ovog istraživanja daju zanimljive naznake koje bi se svakako u budućnosti trebale više ispitati, pogotovo u duljem vremenskom periodu. Eksperiment „Matematička vještina“ svakako je zanimljiv, a njegovi utjecaji bi se jednoga dana mogli vidjeti i na hrvatskom obrazovnom sistemu.

Komentari na članak

Vezani članci

8. sjednica Rektorskog zbora

Održana 8. sjednica Rektorskog zbora

Sveučilište Sjever po prvi puta domaćin sjednice Rektorskog zbora

Sveučilište Sjever po prvi je puta, nakon dobivanja statusa osmog javnog sveučilišta u Hrvatskoj, bilo domaćin Rektorskom zboru.

Marija Vlahović

Intervju s Marijom Vlahović

„Ispred studenta je stavljena gomila knjiga, teksta, pitanja i on mora biti spreman na vrijeme, ali nitko ga ne nauči kako!”

S Marijom Vlahović, magistrom primarnog obrazovanja i učiteljicom razredne nastave, porazgovarali smo o njezinom obrazovnom YouTube kanalu namijenjenom, između ostaloga, i studentima. U intervjuu nam je otkrila što ju najviše inspirira u radu, ali i na koje bi sve načine njezino djelovanje u svijetu obrazovanja moglo pomoći studentima da lakše i bolje razumiju gradivo.

Nuklearna testiranja

Na današnji dan

Međunarodni dan borbe protiv nuklearnih testiranja

Iako se slavi tek nekoliko godina, činjenica da se obilježava Međunarodni dan borbe protiv nuklearnih testiranja ulijeva nadu da se ipak radi na promicanju mira i sigurnosti u svijetu.

Članak rezultata VND-a

„Studentologija: zavodljive istine o ljubavnim navikama“

U vezi na daljinu praćenje partnera preko društvenih mreža mnogima je svakodnevica

Predstavljamo službene rezultate treće ankete u kojoj smo vas ispitivali o uspješnosti veze na daljinu. Ne srami se, hvataj bilješke.

Naslovna: This is Feminism

Film i feminizam

Istraživanje pokazalo: Ženske superjunakinje u filmovima pozitivan su uzor djevojčicama i dječacima

Istraživanje je pokazalo da način i zastupljenost ženskih likova u filmovima i stripovima o superjunacima, kao i u igricama, zapravo ima veliki utjecaj.