Nova obrazovna metoda

Velik uspjeh istočnoazijske metode podučavanja matematike

Matematika

Istočnoazijska metoda predavanja matematike pokazala se iznimno uspješnom na svjetskim testiranjima učenika u rješavanju matematičkih zadataka.

U zapadnim zemljama s velikim postotkom azijatskih imigranata vlada stereotip da su azijatska djeca odlična u matematici. Nedavna istraživanja koja su izazvala velike diskusije potvrđuju upravo te stereotipe. Istočnoazijska djeca zaista bolje prolaze na matematičkim testovima, no razlog nisu nikakve urođene sposobnosti. pravi razlog krije se ponajprije u drugačijem pristupu predavanja matematike i u kulturi koja ima veliki utjecaj na uspjeh.

Zbog toga je Velika Britanija odlučila provesti eksperiment „Matematička vještina“ (Mathematics Mastery) u kojem se testirao novi pristup predavanju matematike utemeljen na istočnoazijskim tehnikama. Istočnoazijski predavači prolaze manje gradiva od standardnih predavača, ali ono što obrađuju, obrađuju u detalje.

Eksperiment je proveden na 10 000 osnovnoškolskih (5 – 6 godina starosti) i srednjoškolskih (11 – 12 godina starosti) učenika u 90 osnovnih škola i 50 srednjih škola tijekom jedne godine Polovici djece u školama predavalo se novom tehnikom, a drugoj polovici standardnom tehnikom. Evaluacija uspjeha provodila se standardnim testovima koje su dobivale obje grupe.

Rezultati su pokazali da, kada se dvije grupe (eksperimentalna i kontrolna) usporede, djeca izložena novoj metodi predavanja su naprednija od ostale djece za mjesec dana predavanja. Ipak, znanstvenici nisu sigurni mogu li se rezultati ovog istraživanja preslikati na širu populaciju jer veliku ulogu igra i kultura istočnoazijske djece.

Ne treba zaboraviti da se radi o istraživanju koje je trajalo samo godinu dana, pa takvi nalazi i ne predstavljaju čvrstu osnovu na temelju koje bi britanska vlada trebala predložiti reformu načina predavanja. S druge strane, zaključci ovog istraživanja daju zanimljive naznake koje bi se svakako u budućnosti trebale više ispitati, pogotovo u duljem vremenskom periodu. Eksperiment „Matematička vještina“ svakako je zanimljiv, a njegovi utjecaji bi se jednoga dana mogli vidjeti i na hrvatskom obrazovnom sistemu.

Komentari na članak

Vezani članci

Erasmus+

Andrea Praznik

Upoznajmo se s Erasmus+ programom!

   Vjerujem da su mnogi, ako ne i svi, čuli za ERASMUS+, ali vjerujte mi da osjećaj koji imate kada krenete čitati taj ogromni, komplicirani, NEPREVEDENI Vodič od „samo“ 267 stranica ne želim nikome!Stoga sam odlučila predstaviti vam pojednostavljeni sažetak te „knjige prilika“ koju svaka mlada ambiciozna osoba MORA pročitati, a prilike navedene u istoj iskoristiti.

Hands

Oprečna istraživanja o povezanosti životnog vijeka i stvaranja potomstva

Potomstvo može drastično smanjiti životni vijek majki

Biti roditeljem najljepša je i istovremeno najzahtjevnija životna odluka. No jeste li ikada pomislili da ta odluka uskraćuje ljudski život? Saznajte produžuju li djeca život svojih roditelja ili ga skraćuju.

Nove boje znanja

Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije

U koje će boje nova strategija MZOS-a obojiti hrvatski obrazovni sustav?

U Vladi RH danas je predstavljen projekt „Nove boje znanja“ koji za cilj ima podići kvalitetu hrvatskoga obrazovnog sustava i povući financijska sredstva iz fondova Europske unije za provedbu mjera iz Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije.

Istraživanje o kulturnim preferencijama mladih

Predavanje u Klubu Zona

Doznajte zašto istraživanje o kulturnim preferencijama mladih plijeni medijsku pozornost

– Na predstavljanju u Splitu prikazat će se lokalni rezultati istraživanja o učestalosti posjećivanja kulturnih sadržaja (kazališta, kina, koncertnih događanja i slično), kao i usporedba s drugim gradovima. – najavio je Krešimir Krolo.

Jezik

Lakše učenje jezika

Savjeti za lakše učenje stranih jezika!

10 savjeta koji će ti olakšati težak početak svladavanja novog jezika!