Nova obrazovna metoda

Velik uspjeh istočnoazijske metode podučavanja matematike

Matematika

Istočnoazijska metoda predavanja matematike pokazala se iznimno uspješnom na svjetskim testiranjima učenika u rješavanju matematičkih zadataka.

U zapadnim zemljama s velikim postotkom azijatskih imigranata vlada stereotip da su azijatska djeca odlična u matematici. Nedavna istraživanja koja su izazvala velike diskusije potvrđuju upravo te stereotipe. Istočnoazijska djeca zaista bolje prolaze na matematičkim testovima, no razlog nisu nikakve urođene sposobnosti. Pravi razlog krije se ponajprije u drugačijem pristupu predavanja matematike i u kulturi koja ima veliki utjecaj na uspjeh.

Zbog toga je Velika Britanija odlučila provesti eksperiment „Matematička vještina“ (Mathematics Mastery) u kojem se testirao novi pristup predavanju matematike utemeljen na istočnoazijskim tehnikama. Istočnoazijski predavači prolaze manje gradiva od standardnih predavača, ali ono što obrađuju, obrađuju u detalje.

Eksperiment je proveden na 10 000 osnovnoškolskih (5 – 6 godina starosti) i srednjoškolskih (11 – 12 godina starosti) učenika u 90 osnovnih škola i 50 srednjih škola tijekom jedne godine Polovici djece u školama predavalo se novom tehnikom, a drugoj polovici standardnom tehnikom. Evaluacija uspjeha provodila se standardnim testovima koje su dobivale obje grupe.

Rezultati su pokazali da, kada se dvije grupe (eksperimentalna i kontrolna) usporede, djeca izložena novoj metodi predavanja su naprednija od ostale djece za mjesec dana predavanja. Ipak, znanstvenici nisu sigurni mogu li se rezultati ovog istraživanja preslikati na širu populaciju jer veliku ulogu igra i kultura istočnoazijske djece.

Ne treba zaboraviti da se radi o istraživanju koje je trajalo samo godinu dana, pa takvi nalazi i ne predstavljaju čvrstu osnovu na temelju koje bi britanska vlada trebala predložiti reformu načina predavanja. S druge strane, zaključci ovog istraživanja daju zanimljive naznake koje bi se svakako u budućnosti trebale više ispitati, pogotovo u duljem vremenskom periodu. Eksperiment „Matematička vještina“ svakako je zanimljiv, a njegovi utjecaji bi se jednoga dana mogli vidjeti i na hrvatskom obrazovnom sistemu.

Komentari na članak

Vezani članci

Vlada RH

Ministarstvo branitelja

Objavljeni dobitnici 5897 braniteljskih stipendija

Vrlo je bitno naglasiti da će i ugovori o stipendiranju, koji su vrlo važni za ostvarivanje prava na smještaj u studentskom domu, biti poslani odmah.

Cigaretni dim

Istraživanje negativnih posljedica pušenja

Što rezultati istraživanja govore o pušačima?

Rezultati istraživanja koje je proveo Ian Deary, direktor Centra za kognitivnu epidemiologiju i starenje sa Sveučilišta u Edinburghu, i više su nego zanimljivi. 

Sveučilište

AMAC-UK raspisuje natječaj

Osvojite nagradu za projekte iz znanosti ili kulture

Hrvatski studenti i mladi znanstvenici imaju priliku za svoje projekte osvojiti nagradu od čak 1000 funti.

Matematika

Državna matura

Znate li riješiti „nemogući“ zadatak s ovogodišnje mature?

Zadatak pod rednim brojem 15 na ispitu iz matematike B razine na ovogodišnjoj državnoj maturi zadao je muke maturantima. Je li doista toliko težak, procijenite sami.

HAKOM

HAKOM objavio natječaj

Natječaj za izradu korisnih aplikacija

Ako ste vješti u izradi aplikacija, prijavite se na HAKOM-ov natječaj za izradu društveno korisnih aplikacija te na taj način pomozite i sebi i drugima.