Nova obrazovna metoda

Velik uspjeh istočnoazijske metode podučavanja matematike

Matematika

Istočnoazijska metoda predavanja matematike pokazala se iznimno uspješnom na svjetskim testiranjima učenika u rješavanju matematičkih zadataka.

U zapadnim zemljama s velikim postotkom azijatskih imigranata vlada stereotip da su azijatska djeca odlična u matematici. Nedavna istraživanja koja su izazvala velike diskusije potvrđuju upravo te stereotipe. Istočnoazijska djeca zaista bolje prolaze na matematičkim testovima, no razlog nisu nikakve urođene sposobnosti. Pravi razlog krije se ponajprije u drugačijem pristupu predavanja matematike i u kulturi koja ima veliki utjecaj na uspjeh.

Zbog toga je Velika Britanija odlučila provesti eksperiment „Matematička vještina“ (Mathematics Mastery) u kojem se testirao novi pristup predavanju matematike utemeljen na istočnoazijskim tehnikama. Istočnoazijski predavači prolaze manje gradiva od standardnih predavača, ali ono što obrađuju, obrađuju u detalje.

Eksperiment je proveden na 10 000 osnovnoškolskih (5 – 6 godina starosti) i srednjoškolskih (11 – 12 godina starosti) učenika u 90 osnovnih škola i 50 srednjih škola tijekom jedne godine. Polovici djece u školama predavalo se novom tehnikom, a drugoj polovici standardnom tehnikom. Evaluacija uspjeha provodila se standardnim testovima koje su dobivale obje grupe.

Rezultati su pokazali da, kada se dvije grupe (eksperimentalna i kontrolna) usporede, djeca izložena novoj metodi predavanja su naprednija od ostale djece za mjesec dana predavanja. Ipak, znanstvenici nisu sigurni mogu li se rezultati ovog istraživanja preslikati na širu populaciju jer veliku ulogu igra i kultura istočnoazijske djece.

Ne treba zaboraviti da se radi o istraživanju koje je trajalo samo godinu dana, pa takvi nalazi i ne predstavljaju čvrstu osnovu na temelju koje bi britanska vlada trebala predložiti reformu načina predavanja. S druge strane, zaključci ovog istraživanja daju zanimljive naznake koje bi se svakako u budućnosti trebale više ispitati, pogotovo u duljem vremenskom periodu. Eksperiment „Matematička vještina“ svakako je zanimljiv, a njegovi utjecaji bi se jednoga dana mogli vidjeti i na hrvatskom obrazovnom sistemu.

Komentari na članak

Vezani članci

Obrazovanje i budućnost

Obrazovna politika

Studenti uputili strankama pitanja o konkretnim obrazovnim mjerama

Vijeće studenata veleučilišta i visokih škola pokrenulo je inicijativu "Za nas koji želimo znati više". Donosimo vam deset pitanja koja su uputili političkim strankama.

Hi4CSR

"Harmonizacija i implementacija EU Direktiva"

Nova internetska igra pokazuje koliko su organizacije društveno odgovorne

Cilj je projekta "Hi4CSR" razmjena primjera dobrih praksi kada je riječ o harmonizaciji i implementaciji europskih direktiva u području društveno odgovornoga poslovanja u nacionalne zakonodavne okvire. Kako bi se teme kvalitetno približile široj javnosti, pokrenuta je igra "Calculate your CSR indeks".

balancedbabe.com

Pisanjem protiv stresa

Vođenje dnevnika pozitivno utječe na zdravlje

Iznosimo vam valjane razloge zašto biste trebali ispunjavati stranice vlastitog dnevnika. To nipošto nije predodređeno samo za tinejdžere. Prenošenje emocija na papir dokazano poboljšava kvalitetu vašeg života.

Alkohol

Poslovi koji vode do alkoholizma

10 poslova zbog kojih ćete najvjerojatnije postati alkoholičari

Američka vlada objavila je popis poslova čiji radnici najčešće prijavljuju problem teškog opijanja.

foto, vježbanje

Rezultati novog istraživanja

Vježbanjem do lakšeg i bržeg pamćenja

Donosimo vrlo zanimljivu vijest za sve koji još nisu našli motivaciju za pokrenuti se, vježbati i živjeti aktivno. Najnovija istraživanja potvrđuju kako osobe koje redovito vježbaju mogu lakše i brže zapamtiti nove informacije.