Poslovni svijet

Studenti imaju ideje za ulazak u društveno poduzetništvo, no kako ih realizirati?

Pisanje, životopis, sastanak

– Trebamo se prestati žaliti na uvjete u kojima živimo i konačno ih početi mijenjati. Ne samo da imamo institucionalnu potporu za ostvrivanje svojih poduzetničkih zamisli, već su nam na raspolaganju i resursi privatnog sektora. – tvrdi studentica Filozofskog fakulteta.

Podaci pokazuju da u Europskoj uniji društveno poduzetništvo ima značajan utjecaj na ukupne društvene i gospodarske prilike – zapošljava više od 14 i pol milijuna osoba, što je 6,5% ukupne populacije, zbog čega predstavlja razvojni prioritet i značajnu polugu za poticanje gospodarskog i socijalnog rasta i razvoja. Unatoč tome, stupanj razvijenosti ovog tipa poslovanja u Hrvatskoj nije na zavidnoj razini.

S definicijom društvenog poduzetništva – načinom poslovanja koje predstavlja područje preklapanja poduzetničkih praksi iz poslovnog svijeta i vrijednosti usko povezanih s društvenom odgovornošću i načelima zaštite okoliša – mnogi nisu niti upoznati. Potvrđuju nam to studenti – upravo onaj dio populacije pred koji se stavlja zadatak nositelja pozitivnih društvenih promjena i gospodarskog razvitka.

Da se radi o poslovanju temeljenom na načelima društvene, okolišne i ekonomske održivosti kod kojeg se stvorena dobit ili storeni višak prihoda u cijelosti ili većim dijelom ulaže za dobrobit zajednice, neki su studenti saznali tek prilikom objavljivanja pravila sudjelovanja u Pokretaču, pričaju nam sudionici ovoga studentskog natjecanja. Oni su, naime, svojom prijavom trebali napraviti svoj prvi korak u društvenom poduzetništvu – detektirati određeni društveni problem i ponuditi svoj inovativni poslovni model kojim bi taj problem rješavali. Natjecateljski duh, ali i motivirajuće nagrade, privukli su ih da i sami počnu istraživati kako oni kao pojedinici, ali i društvo u cjelini, mogu profitirati od ideja do kojih dolaze razmišljajući o apektima, primjerice zdravstva, obrazovanja, ekonomije, očuvanja dostatatnosti hrane i vode te mira i sigurnosti, koji pogađaju njihovu okolinu, a na čijem se suzbijanju još uvijek ne radi u dovoljnoj mjeri.

– Svakodnevno smo izloženi razglabanjima o raznoraznim problemima s kojima se kao društvo susrećemo, ali mnogima se nitko ne posvećuje, barem ne u dovoljnoj mjeri. Kad sam naletjela na informacije o studentskom natjecanju Pokretač, shvatila sam da i ja mogu predložiti kako bi se barem jedan od tih problema mogao riješiti. A onda sam dalje kopala i shvatila da ne mora sve stati na natjecanju i borbi za nagrade i titulu pobjednika. Mi mladi ljudi koji se obrazujemo imamo priliku doista nešto i pokrenuti, samo se trebamo sami više informirati izvan literature koja nam je pružena na fakultetu i uvidjeti koji nam sve resursi stoje na raspolaganju da uplivamo u poduzetničke vode. – priča nam studentica Filozofskog fakulteta koja se prijavila na natjecanje.

Baš kao što je naša sugovornica istaknula, razvoj društvenog poduzetništva i institucionalno se podupire. Još je u travnju 2015. Vlada RH usvojila Strategiju razvoja društvenog poduzetništva u Republici Hrvatskoj za razdoblje od 2015. do 2020. godine, a za razvoj su osigurana financijska sredstva iz Europskog socijalnog fonda, iz kojeg se crpi najveći dio od 270 milijuna kuna koja su Strategijom predviđena. No iz Hrvatske udruge poslodavaca su, pozivajući se na dostupne podatke u 2018. godini, izvještavali da u Hrvatskoj na polju društvenog poduzetništva djeluje tek 90-ak aktera, unatoč znatno većem potencijalu, koji dokazuju rješenja pristigla na natjecanju.

– Trebamo se prestati žaliti na uvjete u kojima živimo i konačno ih početi mijenjati. Ne samo da imamo institucionalnu potporu za ostvarivanje svojih poduzetničkih zamisli, već su nam na raspolaganju i resursi privatnog sektora. Primjerice, OTP banka prepoznala je važnost upoznavanja studenata s društvenim poduzetništvom i njihovim aktiviranjem na ovome polju, zbog čega je osigurala nagrade za pobjednike Pokretača, a uz to ona u svojoj ponudi ima i gotovinske kredite za studente koji se odobravaju u iznosu od 1000 do 10 000 eura uz rok otplate do 7 godina, što može biti i više nego dovoljan vjetar u leđa za pokretanje vlastitog biznisa. – dodaje spomenuta studentica.

Poduzetništvo je temelj razvoja boljeg društva, a jednako podrazumijeva društveno i privatno poduzetništvo. Ono zahtijeva znanje, istraživanje, vještine i hrabrost, a na koji god se model mladi sa znanjem, istraživanjem, vještinama i hrabrošću odlučili – projektima kao što je Pokretač treba ih nastaviti poticati. Društvo će u konačnici samo na taj način profitirati.

Komentari na članak

Vezani članci

Go Green in the City

Globalno natjecanje

Najbolji studenti na natjecanju Go Green in the City 2019. odlaze u Barcelonu

Ne samo da studenti imaju priliku ostaviti svoj trag na pokretanju digitalne ekonomije već i osvojiti putovanje na globalni sastanak o inovacijama kompanije Schneider Electric koji će se održati 2. i 3. listopada 2019. u Barceloni.

Novci izbliza

Finale natjecanja

Elektroboj: Pozamašne novčane nagrade očekuju najbolje studentske ekipe

Veliko finale studentskog natjecanja Elektroboj održat će se ovog četvrtka, 14. lipnja u 17 sati u Bikers Beer Factoryju. Tri najbolja tima osvojit će novčane nagrade u iznosima od 8000, 5000 i 3000 kuna.

Klub mladih

Program aktivnosti

Znanje i zabava i ovog tjedna u Klubu mladih Split

Društveno poduzetništvo, zadruge, društveni problemi, planiranje, vrtlarenje, upoznavanje stranih zemalja, osnove računovodstveno-administrativnog i financijskog područja i društvene igre obilježit će ovaj tjedan mladim Splićanima.

Pokretač, vizual

Intervju s Marinom Trošeljem

Uz novčane nagrade pobjednike „Pokretača” očekuju i roboti; sve o njima otkriva osnivač tvrtke STEMI

S Marinom Trošeljem, osnivačem tvrtke STEMI, porazgovarali smo o procesu pokretanja tvrtke, poslovnom modelu STEMI-ja, ali i razlozima za prijavu za studentsko natjecanje „Pokretač”.

Case Study Competition

Case Study Competition

Prijavi se za vodeće regionalno studentsko natjecanje i upotrijebi znanje stečeno u studentskim klupama

– Case study competition projekt je koji nas odmiče od monotonih svakodnevnih situacija i donosi nam dodatnu vrijednost koju čista teorija na fakultetu ne donosi.