LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
„HEI-Hack” inicijativa

Riječki student sa studentima prestižnih europskih sveučilišta razvijao ideje o poboljšanju visokog obrazovanja

Prvi korak za unaprjeđenje visokog obrazovanja jest stvaranje zajednica za učenje, a zatim slijedi stvaranje „E-learning” platforme, smatraju Filip Rašković i članovi njegova tima.

Prvi korak za unaprjeđenje visokog obrazovanja jest stvaranje zajednica za učenje, a zatim slijedi stvaranje „E-learning” platforme, smatraju Filip Rašković i članovi njegova tima.

Svježe i inovativne ideje o poboljšanju visokog obrazovanja iznijeli su studenti iz više zemalja 27. i 28. veljače u Bruxellesu kroz inicijativu Europske komisije HEInnovate Hack (HEI-Hack). Među njima bio je i Filip Rašković, student pete godine Ekonomskog fakulteta u Rijeci na smjeru International Business. Zajedno s kolegicama i kolegama iz Škotske, Mađarske, Portugala, Njemačke i Irske prezentirao je rješenje za problem nedostatka vremena profesora te korištenja zastarjelih metoda učenja.

– Fokus studiranja u budućnosti stavili smo na Human engagement. Naš prijedlog za rješenje problema bilo je stvaranje takozvanih Learning Communitiesa, odnosno zajednica za učenje. Zamislili smo da bi prvi korak bila promjena učionice. Trenutačno je u učionicama profesor na jednoj strani, a studenti na drugoj. Način prenošenja znanja tako je vertikalan, odnosno samo profesori prenose znanje na studente. Ideja mog tima bila je da bi se stolovi trebali rasporediti u krug kako bi studenti imali veći osjećaj pripadnosti te ujedno dijelili znanje međusobno. – prepričao je Filip dio atmosfere s ovogodišnjeg HEI-Hacka

Njegov tim prezentirao je potom i drugi korak u svojoj ideji, a riječ je o stvaranju E-learning platformi gdje će profesori s dobrim prezentacijskim vještinama snimiti svoje predavanje i potom ga staviti na platformu.

– Nešto slično u Hrvatskoj napravio je Toni Milun. Studenti bi kod kuće pročitali teoriju i pogledali predavanja, a svrha dolaska na predavanje bila bi diskusija, pitanja studenata o onome što im nije bilo jasno ili o onome o čemu bi htjeli znati više. Profesori ne bi trebali biti samo učitelji nego i mentori. Također, studentima bi se trebalo omogućiti više izbornih predmeta jer netko koga možda zanima marketing možda ne želi učiti statistiku ili računovodstvo. – rastumačio je Filip stavove i metodiku svoga tima te dodao da su dan nakon prezentacije svi sudionici dobili povratne informacije o svojim idejama od brojnih profesora i stručnjaka.

Ovaj uspješni student kaže i kako je u Bruxellesu shvatio da Hrvatska po obrazovanju kotira jednako dobro kao i druge zemlje, ali da ipak trebamo pokazati inicijativu za daljnjim razvojem. Također je, smatra, bitno naglasiti da se poduzetničko ponašanje može naučiti i ono ovisi o pojedincu i njegovom angažmanu.

U Bruxellesu su na ovom događanju svi studenti, njih 30 iz više zemalja, bili raspodijeljeni u pet timova. Svaki tim imao je i trenera koji je mladim sudionicima dao smjernice za prezentaciju ideja i rješavanje problema. Osnovni je cilj ovog događanja omogućiti studentima da se čuje njihov glas, a njihovi prijedlozi daljnje su niti vodilje za obrazovne ustanove koje će prema tomu prilagođavati svoj rad i metodologiju obrazovanja. HEI-Hack inicijativom želi se ustanove visokog obrazovanja učiniti inovativnijima i učinkovitijima te unaprijediti njihov rad.

HEI je skraćenica za Higher Educational Institutions, dok je HEInnovate inicijativa Europske komisije koju podržavaju neovisni stručnjaci, a mogu joj pristupiti sve ustanove visokog obrazovanja. Inicijativa raspolaže brojnim alatima unapređenja i vrednovanja obrazovnih institucija te omogućava edukacije, treninge i radionice koje institucijama visokog obrazovanja znatno mogu pomoći u daljnjem radu i podizanju vlastite kvalitete.

Poziv za sudjelovanje na HEI-Hack inicijativi došao je profesorici Danijeli Sokolić na Ekonomskom fakultetu u Rijeci. Ona je potom predložila četiri studenta, od kojih je odabran Filip Rašković. Kako je pojasnila, suradnja s Europskom komisijom (EC) po pitanju snažnijeg povezivanja visokog obrazovanja i gospodarstva započela je organizacijom University-Business Foruma, projekta Europske komisije i Opće uprave za obrazovanje i kulturu (DG EAC) u čijoj je organizaciji i provođenju sudjelovao i Ekonomski fakultet u Rijeci.

– Na tom Forumu, koji se održao u listopadu prošle godine po prvi put u Hrvatskoj te na kojem je sudjelovalo tridesetak pozvanih izlagača iz cijele Europe, iskustva Ekonomskog fakulteta u Rijeci predstavio je doc. dr. sc. Igor Cvečić, predsjednik Povjerenstva za međunarodnu suradnju fakulteta. Imala sam čast u ime Centra za karijere Ekonomskog fakulteta u Rijeci, kao jednog od najstarijih i najaktivnijih takvih centara u Hrvatskoj, čija je osnovna svrha povezati studente s poslodavcima te im olakšati prijelaz iz studentskih klupa u svijet rada, moderirati panel na temu Učenje kroz rad, na kojem su, uz naš fakultet, svoje poslovne prakse predstavila sveučilišta iz Belgije, Amerike, Slovačke i drugih zemalja. – rekla je prof. Sokolić.

Nakon uspješno realiziranog projekta Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta dobilo je priliku uključiti nekoliko predstavnika iz Hrvatske u radnu skupinu HEInnovatea, krovnog projekta EC-a i OECD-a za poticanje poduzetničkog impulsa europskih sveučilišta. Na taj je način prof. Sokolić sudjelovala na edukaciji u Bruxellesu.

– Cilj je OECD-a (Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj, odnosno Organisation for Economic Cooperation and Development) i EC-a poticati kreativno i proaktivno ponašanje nastavnika i studenata koje bi posljedično stvorilo preduvjete za povećanje inovativnosti i poduzetništva na sveučilištima diljem svijeta. Ekonomski fakultet u Rijeci podržava takva nastojanja kroz uključivanje profesora i studenata u projekte čija je svrha preuzimanje inicijative te poticanje inovativnosti i kreativnosti. HEI-Hack upravo je jedan od takvih projekata na koji je ove godine prvi put pozvano riječko sveučilište, odnosno Ekonomski fakultet u Rijeci. Stoga je Filip, kao naš predstavnik, imao prilike razgovarati i raditi na projektima sa studentima prestižnih europskih sveučilišta te zajedno s njima razvijati ideje kojima će unaprijediti i svoj fakultet. – rastumačila je prof. Danijela Sokolić.

FOTO: PREMIUM IMAGE