Poduzetničke vještine za početnike

Projekt ''Društveno odgovorno poduzetništvo'' za studente u Rijeci

Sveučilište u Rijeci

Želja je Sveučilišta da studenti, u interakciji s istaknutim nastavnicima i uspješnim poduzetnicima, na konkretnim primjerima iz prakse dobiju osnovna znanja i vještine kako bi i sami mogli postati poduzetnici.

Sveučilište u Rijeci u sklopu projekta ˝Društveno odgovorno poduzetništvo˝ (Poduzetničke vještine za početnike) poziva vas da upišete ciklus od 12 radionica namijenjenih studentima s različitih sastavnica i različitih razina studija na Sveučilištu u Rijeci. 

Radionice će vam omogućiti stjecanje praktičnog znanja na području poduzetništva, poslovne i razvojne politike, marketinga, tehnologije i zaštite intelektualnog vlasništva, a kroz njih će se poticati i unutarnja mobilnosti studenata. Želja je Sveučilišta da studenti, u interakciji s istaknutim nastavnicima i uspješnim poduzetnicima, na konkretnim primjerima iz prakse dobiju osnovna znanja i vještine kako bi i sami mogli postati poduzetnici. Krajnji rok za prijavu je 15.02.2014. godine. Donosimo vam pregled programa.

 Naziv pilot-projekta: Društveno odgovorno poduzetništvo (Poduzetničke vještine za početnike)

Voditelj projekta: prof. dr. sc. Zdravko Lenac

Savjetnik voditelja: prof. dr. sc. Neda Vitezić

Suradnik na projektu: doc. dr. sc. Saša Drezgić

Koordinator projekta: dr. sc. Petra Karanikić

Cilj projekta:      

1) Pružiti, kroz predavanja istaknutih nastavnika, studentima Sveučilišta u Rijeci (prvenstveno neekonomskih studijskih programa) uvid u osnovne pojmove o poduzetništvu.

2) Poticati, kroz predavanja istaknutih poduzetnika na primjerima iz prakse, poduzetničku  inicijativu kod studenata kojima poduzetništvo nije dio temeljnog obrazovanja.

3) Omogućiti studentima da, u suradnji s predavačima i poslovnim subjektima, u okviru projekta sudjeluju u razvoju ideje/proizvoda/usluge.

4) Kroz suradnju polaznika i predavača osmisliti izborni kolegij koji će poticati poduzetništvo kod studenata Sveučilište u Rijeci.

Namjera projekta: Omogućiti studentima stjecanje praktičnog znanja na području poduzetništva, poslovne i razvojne politike, markeniga, tehnologije i zaštite intelektualnog vlasništva, uz poticanje unutarnje mobilnosti studenata. Krajnji cilj je ispitati  interes studenata na Sveučilištu u Rijeci za stvaranjem izbornog kolegija Sveučilišta koji će nuditi specifične sadržaje osmišljene tijekom pilot-projekta.

Način provedbe: 12 radionica s izabranim temama u okviru 4 modula (Poduzetništvo, Razvojna politika, Marketing, Tehnologija) kroz koje se s različitih stajališta pristupa društveno odgovornom djelovanju u gospodarstvu. Za svaku radionicu predviđena su 3 školska sata od čega dio za objašnjenje osnovnih pojmova, dio za prikaz područja, a dio za primjere iz prakse.

Vrijeme provedbe: Ponedjeljkom, utorkom i srijedom, od 17.00 do 19.30 sati, svaki drugi tjedan, s početkom u veljači 2014. godine.

Mjesto provedbe: Dvorana STeP Ri.

Broj polaznika: 20 studenata završnih godina integriranih, preddiplomskih i diplomskih studija Sveučilišta u Rijeci.

Popratni materijali: Prezentacije za pojedina predavanja.

Provjera znanja: Timovima će završetkom prvog modula biti dodijeljeni projektni zadaci. Predviđena su 4 tima s po 5 članova koji će zadani projektni zadatak razvijati na osnovi odslušanih modula te ga uobličiti u završni projekt. Ocjena uspješnosti projekta utvrđuje se na temelju predanog projekta i njegove prezentacije. Tim s najboljim projektom bit će nagrađen.

Način prijave 

Prijava treba sadržavati:

- Ime i prezime kandidata

- Studijski program i upisanu godinu studija

- Kratko obrazloženje zašto želi sudjelovati u pilot-projektu (motivacijsko pismo)

Prijava se šalje na e-mail: pkaranikic@uniri.hr, najkasnije do 15.02.2014.

Sadržaj

Po završetku polaznici će biti u stanju:

Predavači

Modul 1   Poduzetništvo

  

Poslovna ideja i pokretanje poduzeća

-        razumjeti osnovne pojmove iz poduzetništva, s naglaskom na društveno odgovorno poduzetništvo

-        opisati poslovnu ideju te razumjeti postupak pokretanja poduzeća

-        razumjeti zahtjeve i poteškoće s kojima se susreću poduzetnici tijekom razvoja poslovanja

-     Branka Crnković-Stumpf (Ekonomski fakultet)

-     Nino Pintarić (Nitesco d.o.o.)

-     Boris Golob (STeP Ri)

Poslovni model

-        opisati osnovne elemente poslovnog modela i razumjeti njihove međusobne odnose

-        razumjeti karakteristike poslovnog modela

-     Boris Golob (STeP Ri)

Poslovni plan i izvori financiranja

-        izraditi jednostavan poslovni plan poduzeća

-        prepoznati odgovarajuće izvore financiranja poduzetničkog poduhvata

-     Neven Tamarut (STeP Ri)

-     Sandra Uzelac (Viktor Lenac)

Modul 2   Poslovna i razvojna politika

  

Poslovno odlučivanje

-        razumjeti proces poslovnog odlučivanja

-        koristiti raspoložive informacije za donošenje poslovnih odluka

-     Ivica Lukanović (Modernline d.o.o.)

-     Neda vitezić (Ekonomski fakultet)

Strateško i operativno upravljanje poduzećem

-        razumjeti osnovne alate strateškog i operativnog upravljanja u poslovanju poduzeća

-     Teo Rakočević (JGL d.d.)

-     Zdravko Zekić (Ekonomski fakultet)

Inovacijska kultura i upravljanje inovacijama

-        razumjeti važnost poticanja inovacijske kulture

-        razumjeti upravljanje inovacijskim procesom unutar poduzeća

-     Darko Huljenić (Ericsson Nikola Tesla)

-        Petra Karanikić (UTT)

Modul 3   Marketing

  

Istraživanje  tržišta i marketinška strategija

-        napraviti jednostavnu analizu tržišta

-        izraditi odgovarajuću strategiju izlaska na tržište

-     Ivana Datković (Erste Club d.o.o.)

Marketing proizvoda/usluga

-        razumjeti osnovne koncepte marketinga

-        razumjeti ulogu i važnost marketinga kod plasiranja proizvoda/usluga na tržište

-     Elvira Meštrović (Gumb savjetovanje d.o.o.)

Kanali prodaje i distribucije

-        osmisliti korake u kreiranju kanala prodaje i distribucije

-        razumjeti odnos distribucije i prodaje i marketinga

-     Duško Radulović (Energo d.o.o.)

Modul 4   Tehnologija i zaštita intelektualnog vlasništva

  

Intelektualno vlasništvo (IV)               

-        razumjeti ulogu i važnost intelektualnog vlasništva u poslovanju poduzeća

-        prepoznati i razlikovati oblike intelektualnog vlasništva

-        Petra Karanikić (UTT)

-     Neven Tamarut (STeP Ri)

Načini zaštite i komercijalizacija

intelektualnog vlasništva

-        razumjeti procese domaće i međunarodne zaštite intelektualnog vlasništva

-        razlikovati načine komercijalizacije intelektualnog vlasništva

-     Radisav Drljević (TTO Thermotechnik d.o.o.)

-        Petra Karanikić  (UTT)

Timski rad

-        razumjeti mehanizme timskog rada

-        razlikovati načine upravljanja skupinama ljudi u redovnom radu i u kriznim okolnostima

-      Damir Zec (Sveučilište u Rijeci)

-        Zdravko Lenac (Sveučilište u Rijeci)

Komentari na članak

Vezani članci

Studenti uživaju

Reci prehladi NE

10 načina kako se ne razboljeti ove zime

Osim predivnog božićnog ugođaja, snijega, kolača i kuhanog vina, sa zimom dolazi i jedan nepoželjan gost, svima dobro znana gripa i prehlada. Naporna i iscrpljujuća, jednostavno nas ne pušta na miru i onemogućava nam uživanje u pravom zimskom ugođaju.

Growww 2015

Growww program

46 pripravnika započelo staž u INA Grupi

Inin Growww program rezultirao zapošljavanjem 46 pripravnika.

Come to the dark side

Studentski.hr otvara svoja vrata

Urednici, novinari, lektori i fotografi, prijavite se za rad na Studentskom.hr!

Ako si zainteresiran za radno mjesto glavnog urednika/ce, njegovog/e zamjenika/ce, urednika/ce kolumni, lekture ili fotografije, novinara, lektora ili fotografa, pošalji molbu i životopis na ivana.herceg@studentski.hr do 1.10.2014.

zadarske_košarkašice

Međunarodni studentski turnir u Moskvi

Košarkašice Sveučilišta u Zadru osvojile zlato

Zadranke su u finalu igrale protiv momčadi Sveučilišta USEK iz Bejruta. U utakmici, u kojoj su obje ekipe pokazale visoku kvalitetu igre, Zadranke su bile nadmoćnije.

Come to the dark side

Studentski.hr otvara vrata svog marketinškog odjela

Prijavite se za rad u marketingu Studentskog.hr!

Ako si zainteresiran za poslove u marketingu: voditelj odjela marketinga i komunikacija, CM tima, voditelj suradnje sa studentskim organizacijama, glasnogovornik ili asistent u odjelu marketinga, pošalji svoju molbu i životopis na ivana.herceg@studentski.hr do 1.10.2014.