Poduzetničke vještine za početnike

Projekt ''Društveno odgovorno poduzetništvo'' za studente u Rijeci

Sveučilište u Rijeci

Želja je Sveučilišta da studenti, u interakciji s istaknutim nastavnicima i uspješnim poduzetnicima, na konkretnim primjerima iz prakse dobiju osnovna znanja i vještine kako bi i sami mogli postati poduzetnici.

Sveučilište u Rijeci u sklopu projekta ˝Društveno odgovorno poduzetništvo˝ (Poduzetničke vještine za početnike) poziva vas da upišete ciklus od 12 radionica namijenjenih studentima s različitih sastavnica i različitih razina studija na Sveučilištu u Rijeci. 

Radionice će vam omogućiti stjecanje praktičnog znanja na području poduzetništva, poslovne i razvojne politike, marketinga, tehnologije i zaštite intelektualnog vlasništva, a kroz njih će se poticati i unutarnja mobilnosti studenata. Želja je Sveučilišta da studenti, u interakciji s istaknutim nastavnicima i uspješnim poduzetnicima, na konkretnim primjerima iz prakse dobiju osnovna znanja i vještine kako bi i sami mogli postati poduzetnici. Krajnji rok za prijavu je 15.02.2014. godine donosimo vam pregled programa.

 Naziv pilot-projekta: Društveno odgovorno poduzetništvo (Poduzetničke vještine za početnike)

Voditelj projekta: prof. dr. sc. Zdravko Lenac

Savjetnik voditelja: prof. dr. sc. Neda Vitezić

Suradnik na projektu: doc. dr. sc. Saša Drezgić

Koordinator projekta: dr. sc. Petra Karanikić

Cilj projekta:      

1) Pružiti, kroz predavanja istaknutih nastavnika, studentima Sveučilišta u Rijeci (prvenstveno neekonomskih studijskih programa) uvid u osnovne pojmove o poduzetništvu.

2) Poticati, kroz predavanja istaknutih poduzetnika na primjerima iz prakse, poduzetničku  inicijativu kod studenata kojima poduzetništvo nije dio temeljnog obrazovanja.

3) Omogućiti studentima da, u suradnji s predavačima i poslovnim subjektima, u okviru projekta sudjeluju u razvoju ideje/proizvoda/usluge.

4) Kroz suradnju polaznika i predavača osmisliti izborni kolegij koji će poticati poduzetništvo kod studenata Sveučilište u Rijeci.

Namjera projekta: Omogućiti studentima stjecanje praktičnog znanja na području poduzetništva, poslovne i razvojne politike, markeniga, tehnologije i zaštite intelektualnog vlasništva, uz poticanje unutarnje mobilnosti studenata. Krajnji cilj je ispitati  interes studenata na Sveučilištu u Rijeci za stvaranjem izbornog kolegija Sveučilišta koji će nuditi specifične sadržaje osmišljene tijekom pilot-projekta.

Način provedbe: 12 radionica s izabranim temama u okviru 4 modula (Poduzetništvo, Razvojna politika, Marketing, Tehnologija) kroz koje se s različitih stajališta pristupa društveno odgovornom djelovanju u gospodarstvu. Za svaku radionicu predviđena su 3 školska sata od čega dio za objašnjenje osnovnih pojmova, dio za prikaz područja, a dio za primjere iz prakse.

Vrijeme provedbe: Ponedjeljkom, utorkom i srijedom, od 17.00 do 19.30 sati, svaki drugi tjedan, s početkom u veljači 2014. godine

Mjesto provedbe: Dvorana STeP Ri.

Broj polaznika: 20 studenata završnih godina integriranih, preddiplomskih i diplomskih studija Sveučilišta u Rijeci.

Popratni materijali: Prezentacije za pojedina predavanja.

Provjera znanja: Timovima će završetkom prvog modula biti dodijeljeni projektni zadaci. Predviđena su 4 tima s po 5 članova koji će zadani projektni zadatak razvijati na osnovi odslušanih modula te ga uobličiti u završni projekt. Ocjena uspješnosti projekta utvrđuje se na temelju predanog projekta i njegove prezentacije. Tim s najboljim projektom bit će nagrađen.

Način prijave 

Prijava treba sadržavati:

- Ime i prezime kandidata

- Studijski program i upisanu godinu studija

- Kratko obrazloženje zašto želi sudjelovati u pilot-projektu (motivacijsko pismo)

Prijava se šalje na e-mail: pkaranikic@uniri.hr, najkasnije do 15.02.2014.

Sadržaj

Po završetku polaznici će biti u stanju:

Predavači

Modul 1   Poduzetništvo

  

Poslovna ideja i pokretanje poduzeća

-        razumjeti osnovne pojmove iz poduzetništva, s naglaskom na društveno odgovorno poduzetništvo

-        opisati poslovnu ideju te razumjeti postupak pokretanja poduzeća

-        razumjeti zahtjeve i poteškoće s kojima se susreću poduzetnici tijekom razvoja poslovanja

-     Branka Crnković-Stumpf (Ekonomski fakultet)

-     Nino Pintarić (Nitesco d.o.o.)

-     Boris Golob (STeP Ri)

Poslovni model

-        opisati osnovne elemente poslovnog modela i razumjeti njihove međusobne odnose

-        razumjeti karakteristike poslovnog modela

-     Boris Golob (STeP Ri)

Poslovni plan i izvori financiranja

-        izraditi jednostavan poslovni plan poduzeća

-        prepoznati odgovarajuće izvore financiranja poduzetničkog poduhvata

-     Neven Tamarut (STeP Ri)

-     Sandra Uzelac (Viktor Lenac)

Modul 2   Poslovna i razvojna politika

  

Poslovno odlučivanje

-        razumjeti proces poslovnog odlučivanja

-        koristiti raspoložive informacije za donošenje poslovnih odluka

-     Ivica Lukanović (Modernline d.o.o.)

-     Neda vitezić (Ekonomski fakultet)

Strateško i operativno upravljanje poduzećem

-        razumjeti osnovne alate strateškog i operativnog upravljanja u poslovanju poduzeća

-     Teo Rakočević (JGL d.d.)

-     Zdravko Zekić (Ekonomski fakultet)

Inovacijska kultura i upravljanje inovacijama

-        razumjeti važnost poticanja inovacijske kulture

-        razumjeti upravljanje inovacijskim procesom unutar poduzeća

-     Darko Huljenić (Ericsson Nikola Tesla)

-        Petra Karanikić (UTT)

Modul 3   Marketing

  

Istraživanje  tržišta i marketinška strategija

-        napraviti jednostavnu analizu tržišta

-        izraditi odgovarajuću strategiju izlaska na tržište

-     Ivana Datković (Erste Club d.o.o.)

Marketing proizvoda/usluga

-        razumjeti osnovne koncepte marketinga

-        razumjeti ulogu i važnost marketinga kod plasiranja proizvoda/usluga na tržište

-     Elvira Meštrović (Gumb savjetovanje d.o.o.)

Kanali prodaje i distribucije

-        osmisliti korake u kreiranju kanala prodaje i distribucije

-        razumjeti odnos distribucije i prodaje i marketinga

-     Duško Radulović (Energo d.o.o.)

Modul 4   Tehnologija i zaštita intelektualnog vlasništva

  

Intelektualno vlasništvo (IV)               

-        razumjeti ulogu i važnost intelektualnog vlasništva u poslovanju poduzeća

-        prepoznati i razlikovati oblike intelektualnog vlasništva

-        Petra Karanikić (UTT)

-     Neven Tamarut (STeP Ri)

Načini zaštite i komercijalizacija

intelektualnog vlasništva

-        razumjeti procese domaće i međunarodne zaštite intelektualnog vlasništva

-        razlikovati načine komercijalizacije intelektualnog vlasništva

-     Radisav Drljević (TTO Thermotechnik d.o.o.)

-        Petra Karanikić  (UTT)

Timski rad

-        razumjeti mehanizme timskog rada

-        razlikovati načine upravljanja skupinama ljudi u redovnom radu i u kriznim okolnostima

-      Damir Zec (Sveučilište u Rijeci)

-        Zdravko Lenac (Sveučilište u Rijeci)

Komentari na članak

Vezani članci

Studenti uživaju

Reci prehladi NE

10 načina kako se ne razboljeti ove zime

Osim predivnog božićnog ugođaja, snijega, kolača i kuhanog vina, sa zimom dolazi i jedan nepoželjan gost, svima dobro znana gripa i prehlada. Naporna i iscrpljujuća, jednostavno nas ne pušta na miru i onemogućava nam uživanje u pravom zimskom ugođaju.

Red u Studentskom

Studentski centar Zagreb

Štrajka u SC-u će biti, ali veće će menze ipak raditi

Iako je najavljeno da menze neće raditi, a bilo je upitno hoće li se za vrijeme štrajka moći podizati studentski ugovori, predstavnici Zbora kažu da neće biti obustavljen rad većih studentskih restorana.

Vip alumni prva generacija

Prilika za mlade i visokoobrazovane bez radnog iskustva

Vip alumni je super prilika nakon fakulteta – prijavi se i ti!

„Vip alumni program sam je po sebi genijalno osmišljen – od samog starta u vidu eliminacijskih krugova, preko rada u struci nakon fakulteta, međunarodnog iskustva, hrpe treninga pa do samog kraja te dodjele preporuka i diploma.“

Vip alumni program

Prilika za mlade i visokoobrazovane bez radnog iskustva

Vipnet pokrenuo natječaj za dvostruko veću, drugu generaciju Vip alumni programa

U godinu dana Vipnet će u svakog kandidata uložiti preko 100 tisuća kuna kroz plaću koja će iznositi 6 tisuća kuna bruto, edukacije, program međunarodne razmjene i ostale pogodnosti. Prijavi se i ti!

zadarske_košarkašice

Međunarodni studentski turnir u Moskvi

Košarkašice Sveučilišta u Zadru osvojile zlato

Zadranke su u finalu igrale protiv momčadi Sveučilišta USEK iz Bejruta. U utakmici, u kojoj su obje ekipe pokazale visoku kvalitetu igre, Zadranke su bile nadmoćnije.