„Mladi u medijima: izazovi i perspektive”

Održana konferencija o mladima i medijima

Početna

Primarni cilj konferencije bilo je predstavljanje istraživanja koje je obuhvatilo 11 zemalja jugoistočne Europe i ispitalo stajalište mladih o važnosti medija, kao i kako se mladi prikazuju u tim medijima.

21. veljače je u prostorijama Sveučilišta u Zagrebu održana konferencija pod nazivom „Mladi u medijima: izazovi i perspektive” u organizaciji Foruma za slobodu odgoja. Primarni cilj konferencije bilo je predstavljanje istraživanja koje je obuhvatilo 11 zemalja jugoistočne Europe i ispitalo stajalište mladih o važnosti medija, kao i kako se mladi prikazuju u tim medijima.

Konferencija je bila podjeljena u četiri dijela. U prvom dijelu, koji se bavio kontekstom i stanjem mladih i medija u Hrvatskoj, sudjelovali su Domagoj Morić, istraživač i voditelj projekta iz Foruma za slobodu odgoja, prof. dr. sc. Vlasta Ilišin s Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu, Boris Postnikov iz Službe za javnu komunikaciju Ministarstva kulture RH te prof. dr. sc. Danijel Labaš s Odjela za komunikologiju Hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu.

Nedostatak informatičke i medijske pismenosti među mladima

Izlagači su kroz zanimljive prezentacije i primjere pokazali kako u Hrvatskoj pojam novinarstva postaje sve apsurdniji i kako je upitna novinarska etika, s obzirom na to da ju rijetki provode. Svi mediji teže za eksluzivom, a ne za točnom i provjerenom informacijom, a problem je i sama ponuda u medijima koja se sastoji od onoga što bismo „morali” imati i „morali” vidjeti. U istraživanju iz 2010. godine pokazano je kako je slika o mladima iskrivljena i kako se mlade učestalo prikazuje kao inertne, pijane i neodgovorne mase. 

Prvi dio izlaganja
 
 

U drugom bloku su o temi pismenosti mladih u Hrvatskoj izlagali prof. dr. sc. Igor Kanižaj s Fakulteta političkih znanosti, Martina Horvat iz Edukacijskog centra GONG-a, prof. dr. sc. Krešimir Mikić s Učiteljskog fakulteta u Zagrebu i Filip Gospodnetić, dipl. psiholog iz Foruma za slobodu odgoja. Zaključilo se kako mladima uvelike nedostaje ne samo medijska, već i informatička pismenost, što je poražavajuće u ovo doba. Osim navedenog, treba se poraditi i na kritičkom stavu mladih i političkom obrazovanju, koje mladi često izbjegavaju u svakodnevnom odnosu. Prof. dr. sc. Krešimir Mikić pričao je i o Medijskom centru koji bi se trebao otvoriti u sklopu Učiteljskog fakulteta, a na kojem bi bile dostupne sve informacije o medijima, uključujući novinarsku etiku, montažu, snimanje, pisanje i srodne informacije. Istaknuto je kako se studente ne bi trebalo kriviti za inertnost, već bi se za to trebali okrenuti prema obrazovnom sustavu i transgeneracijskom prenošenju znanja, dvama elementima koji uvelike oblikuju mladi um.

Mladi su nedovoljno uključeni u politiku i gospodarstvo

Naposlijetku, u ovom bloku izlaganja predstavljeni su i rezultati istraživanja „Mladi i mediji”. Istraživanje u potpunosti možete pročitati ovdje. Rezultati istraživanja poduprli su tezu koja je već zastupljena među stanovništvom, a to je da su mladi nedovoljno angažirani i ne shvaćaju potencijal koji mogu ostvariti na medijskoj sceni. Istražila se prisutnost mladih u medijima po procjeni mladih, organizacija mladih i medija. Iznesene su i percepcije mladih o karakteristikama maedija, kao i razmišljanja mladih tijekom korištenja medijskog sadržaja.

Drugi dio izlaganja

Istaknute su i preporuke Foruma koje predlažu uključivanje mladih u rad s medijima, veću zastupljenost tema poput politike, obrazovanja, gospodarstva, okoliša, zdravlja i religije, povećanje broja neformalnih edukacija i seminara, veću pažnju analizi kvalitete, kao i uključivanje medijske pismenosti u kurikulum formalnog obrazovnog sustava.

Mediji za mlade

U trećem dijelu konferencije održana je panel rasprava na temu programa i sadržaja usmjerenih mladima i za mlade. Na panel raspravi sudjelovali su predstavnici Televizije i Radija Student, portala Srednja.hr te portala Studentski.hr. Cilj rasprave bila je diskusija o sadržaju koji ovi mladi portali i usluge nude ciljanoj populaciji, kao i o planovima za budućnost. U raspravu se uključila i publika s veoma zanimljivim pitanjima pa su tako sudionici odgovarali na pitanja poput financiranja projekata i budućnosti mladih i portala.

Panel rasprava
 

Svi panelisti složili su se kako se mlade treba što više angažirati u medijima i poticati ih na kritičko razmišljanje. Predložena je ideja da se mladima sudjelovanje na ovakvim volonterskim projektima uračuna u praksu na fakultetima i poslije završenog fakulteta kako bi što prije mogli pronaći posao.

Završni dio konferencije održao se u radu s grupama na temu cyberbullyinga i odnosa s javnošću. Sve u svemu, konferencija je prezentirala zanimljive i ujedno zabrinjavajuće probleme te usmjerila pozornost na stavke koje se trebaju riješiti što prije.

Radionice
 

Mediji oblikuju sliku današnjice i, kao što je rečeno na konferenciji, ako nečega nema u medijima, kao da nije postojalo. Studentski.hr će nastaviti s ulaganjem truda u zbližavanje mladih ljudi, nudeći im prijateljsku atmosferu i iskustvo koje će im dobro doći u nastavku života.

Komentari na članak

Vezani članci

EU PROJEKTI – od ideje do realizacije

EU projekti

EU zastupnica Ivana Maletić uredila praktičan priručnik za pripremu i provedbu EU projekata

Sveoubuhvatno i praktično izdanje na 476 stranica donosi odgovore na brojna pitanja vezano uz EU fondove i svakako će vam pomoći ako planirate prijaviti projekt!

Studenti o novcu i bankama

Studenti o novcu i bankama

Hrvatska poštanska banka i Studentski.hr istražuju stavove i znanje studenata o novcu i bankama

Što je za tebe banka i što utječe na tvoj izbor banke? Znaš li što je trajni nalog ili pak dividenda? Smatraš li da je novac izvor sreće ili nužno zlo? Otkrij nam u anketi!

Come to the dark side

Studentski.hr otvara vrata svog marketinškog odjela

Prijavite se za rad u marketingu Studentskog.hr!

Ako si zainteresiran za poslove u marketingu: voditelj odjela marketinga i komunikacija, CM tima, voditelj suradnje sa studentskim organizacijama, glasnogovornik ili asistent u odjelu marketinga, pošalji svoju molbu i životopis na ivana.herceg@studentski.hr do 1.10.2014.

Studiranje u inozemstvu

Studiranje u Europi i izvan nje

Erasmus Mundus otvorio natječaj za diplomski studij Novinarstvo, mediji i globalizacija

Erasmus Mundus raspisao natječaj za diplomski studij Novinarstvo, novi mediji i globalizacija. Prijave traju do 10.1.2016. godine.

Uključivanje mladih u politiku

Pokrenimo promjene kreativnošću i inovacijama

Mladi, uključite se u politiku!

Mladi bi trebali sudjelovati u politici zato što se ona tiče i njih i zapravo određuje način na koji će živjeti. Kako bi postali bolji građani, potrebno je svojim političkim radom doprinijeti zajednici u kojoj žive i djeluju.