Cikus tribina "Politički leksikon"

Iskažite svoj stav o liberalizaciji tržišta intelektualnih usluga

Iskažite svoj stav o liberalizaciji tržišta intelektualnih usluga

Na zagrebačkoj Akademiji dramske umjetnosti ovog četvrtka se održava druga tribina u ciklusu "Politički leksikon". Ovog je puta tema obrazovanje

Na Akademiji dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu prošlog je tjedna održana prva tribina ciklusa Politički leksikon koji organiziraju sadašnji i bivši studenti te profesori Akademije. Ovotjedna tribina na temu obrazovanja održat će se u četvrtak 21. travnja u 20 sati u Kazališnoj dvorani Akademije (Trg maršala Tita 5). Kao govornici će nastupiti prof. dr. sc. Zvonimir Šikić s Fakulteta strojarstva i brodogradnje, dr. sc. Marijana Hameršak, znanstvena suradnica s Instituta za etnologiju i folkloristiku i Josip Jagić, povjesničar i sudionik studentskih blokada iz 2009. Raspravu će moderirati student dramaturgije Ivan Penović, a prethodit će joj projekcija filma Jeana Vigoa Zéro de conduite (Nula iz vladanja, 1933., 44 min) o pobuni dječaka u represivnom internatu.

Od studentskih blokada iz 2009. problemi s reformama visokoobrazovnog sustava, ali i s reformama obrazovanja na svim razinama postaju sveprisutni, a hinjeni konsenzus oko ciljeva i smjera poduzimanih i planiranih reformi dovodi se u pitanje. Iako su kao rezultat studentskih borbi za besplatno javno obrazovanje i otpora sveučilišnih profesora unutar sindikata Akademska solidarnost, prijedlozi zakona o reformi znanosti i visokog obrazovanja 2012. oboreni, tamo izložene ideje i dalje zasićuju javni prostor i primjenjuju se u stvarnosti putem podzakonskih propisa i drugih strateških dokumenata.

U javnom se prostoru kao spasonosno rješenje za probleme u obrazovnom sustavu često predlaže liberalizacija tržišta intelektualnih usluga, odnosno otvaranje prostora za privatne obrazovne ustanove, od osnovnih škola do fakulteta. Budući da one legalno funkcioniraju već odavno, a rezultati su u kvalitativnom smislu poražavajući, očito sama činjenica proširenja tržišta tim uslugama nije rezultirala i željenom novom kvalitetom.

U kojoj smo fazi borbe sada? Je li diskurs reformatora pobijedio? U kakvoj vezi je prijedlog kurikularne reforme s načelima na kojima su trebali biti utemeljeni zakoni o znanosti i visokom obrazovanju? Je li tržište uistinu najbolji model organizacije visokog obrazovanja? Kakve su šire društvene konzekvence takve spasonosne liberalizacije? Dođite i izrazite svoj stav.

 

Komentari na članak

Vezani članci

Studenti medicine

Financijska podrška

Eccles stipendija za studij u Canberri na području medicinskih znanosti

Stipendija je osmišljena za sve međunarodne studente posljediplomskog studija na području medicinskih znanosti kako bi stekli što više znanja i iskustva potrebnog na tom području. Prijave se zaprimaju do 31. kolovoza.

Osijek

Daroviti studenti, učenici i deficitarna zanimanja

Grad Osijek raspisao Natječaj za dodjelu stipendija

Grad Osijek raspisao je natječaj za dodjelu stipendija darovitim učenicima i studentima te onima koji se školuju za deficitarna zanimanja. Učenici se mogu prijaviti do 15. listopada, a studenti do 31. listopada 2015.

szfb

Studentski zbor Farmaceutsko-biokemijskog fakulteta

Uspostavljena suradnja sa Studentskim zborom Instituta za farmaceutske znanosti u Grazu

Ovaj projekt organizirao je Studentski zbor Farmaceutsko-biokemijskog fakulteta u suradnji s Fakultetom, a za ciljeve je imao upoznati studente tradicionalnom kineskom medicinom (TCM) i najnovijim trendovima liječenja koji na mala vrata ulaze u hrvatske ljekarne te uspostaviti suradnju između austrijskih i hrvatskih studenata farmacije.

Cure čitaju

Kako steći radnu disciplinu?

Uz ''uniformu'' za rad i učenje do zadivljujućih rezultata!

Za produktivnost je potrebno stvoriti određenu''uniformu'' koju ćemo uvijek vezivati za određeni zadatak.

Studentska diploma

Povezanost obrazovanja i svjetskog uspjeha

Što su studirali svjetski milijarderi

Ne želimo vas potaknuti da odustanete od studija, ali najnovije istraživanje pokazalo je da gotovo trećina najbogatijih ljudi na svijetu ne posjeduje diplomu ni s jednog fakulteta.