Matej Brečić, osnivač modne marke Pocket

INTERVJU: Student i poduzetnik otkriva kako pokrenuti vlastiti posao

Matej Brečić

Mladi student-poduzetnik Matej Brečić otkriva kako studenti mogu uskladiti fakultetske obveze i istovremeno graditi profesionalnu karijeru.

U današnje vrijeme kada iz srednje škole izlazimo bez osnovnog znanja o birokraciji, a do tih istih prijeko potrebnih informacija jako teško dolazimo, biti student i poduzetnik čini se kao nemoguća misija. Vjerojatno su neki od vas čuli za poduzetničku misiju mladog studenta komunikacijskog menadžmenta koji je pokrenuo vlastiti modni brand u čemu je jako uspješan. Riječ je, naravno, o Mateju Brečiću, koji nam je otkrio kako se probiti na tržište vlastitim novcem, idejom i puno, puno truda te najosnovnije informacije o tome što je potrebno kako bi jedan mladi student pokrenuo vlastiti biznis.

Većina je već upoznata s tvojom poduzetničko-studentskom pričom, no za one koji nisu, podsjeti nas – tko je Matej Brečić?

Matej Brečić student je završne godine komunikacijskog menadžmenta na Veleučilištu Baltazar u Zagrebu. Rođen i odrastao u Zagrebu, uskoro će navršiti 23 godine

Zašto si se baš odlučio za odjeću? Hrvatska ima širok spektar kvalitetnih proizvoda. Zašto baš tekstil?

Prije svega, ja nisam dizajner. Dizajner je profesija za koju je potrebno školovanje, ja bih se više nazvao mladim poduzetnikom. Što se tiče ideje za Pocket, ideja se dugo razvijala u glavi dok nisam odlučio pokrenuti projekt. Razlog zašto sam krenuo u to? Kako bih pokazao kako u Hrvatskoj nije sve tako crno kako mediji prenose, da je Hrvatska nazadna zemlja i slično. Naravno da smo, ako usporedimo Hrvatsku s Velikom Britanijom, u zaostatku, ali treba uzeti u obzir da je Hrvatska u bliskoj prošlosti bila pogođena teškim ratom te je neovisna tek 20-ak godina. Bilo bi smiješno očekivati da sve bude posloženo kao u Britaniji koja je tisuću godina kolonizirala pola svijeta, no neću zadirati u politiku.

Što je potrebno napraviti kako bi se poboljšala kvaliteta proizvoda u Hrvatskoj? Kako bismo tržištu mogli ponuditi kvalitetan proizvod, bez da nabijemo cijenu za isti?

Smatram kako postoje mnogi brandovi koji su itekako svojom kvalitetom i dizajnom zaslužili medijsku pozornost, ali padaju u drugi plan zbog nedostatka novca za oglašavanje i slično. Naravno, mediji prenesu ono što smatraju da će se prodati.

Matej Brečić i Pocket.hr majica, IZVOR: Facebook

Kada bi sada jedan student odlučio pokrenuti vlastiti biznis, pod uvjetom da se ta ideja može realizirati, što je prvo što on treba napraviti? Opiši nam postupak od ideje do realizacije projekta.

Prije svega, potrebno je uložiti u kvalitetan poslovan plan ako niste sami dovoljno educirani za to. Tu bih zahvalio svojim profesorima na fakultetu koji su mi prenijeli znanje i vještine kako bih i sam mogao napraviti plan i analizu (posebna pohvala profesorima: Ivana Lacković, Stjepan Lacković te Davor Božinović). Nakon toga slijedi testiranje proizvoda, ne treba se žuriti s plasiranjem proizvoda na tržište ako isti nije nekoliko puta testiran, neovisno o kojem je proizvodu riječ. Nakon toga, naravno, treba uložiti u oglašavanje putem društvenih mreža. Instagram je mjesto gdje je u 2015. godini odvijeno najviše kupovina i time je premašio e-bay.

Mladi ljudi su dosta neinformirani kad je u pitanju poduzetništvo i birokracija; što misliš, kako to možemo poboljšati?

Što se tiče bolje informiranosti, nekoliko sam puta sudjelovao u raspravama gdje sam tvrdio da bi bilo potrebno u obrazovni sustav uvesti predmet Upravljanje financijama. Živimo u kapitalistički uređenoj državi koja je donekle uspješno provela tranziciju sa socijalizma na kapitalizam te je potrebno mlade ljude informirati o financijama kao takvima. Nažalost, mladi ljudi završavaju srednje škole bez znanja o tome što je kredit, zašto se plaća PDV i slično. Što se tiče državnih servisa, posebno onih online, zadovoljan sam kvalitetom i uslugom.

Život bez društvenih mreža danas je nezamisliv. I tebi su dosta pomogle pri poslu. Na koji način iskoristiti potencijal društvenih mreža i od njih profitirati?

Nažalost mnoge tvrtke još nisu prepoznale društvene mreže kao savršeno mjesto za oglašavanje. Razlog? Neka se svatko od nas zapita koliko ljudi u njihovom okruženju nema profil na Facebooku, Twitteru, Instagramu, Snapchatu. Kada bismo gledali u postotcima, samo 3% vaših prijatelja između 15 i 45 godina nema profil ni na jednoj društvenoj mreži.

Koji su tvoji daljnji planovi? Misliš li proširiti proizvodnju? 

Svakom novom kolekcijom pokušavam donijeti nešto novo na tržište, zato mi slogan i je #BeDifferent #WearPocket. Nastavljam širiti asortiman, a imam i neke planove za inozemstvo, ali njih ostavljam za kasnije. Osim Pocketa, aktivno radim na još nekoliko projekata, no o tome više nekom drugom prilikom.

I za kraj jedno „šablonsko pitanje“ – što bi poručio mladima?

Mladima poručujem da vjeruju u sebe, ali isto tako da ne brzaju s odlukama. Dobra priprema je 70% posla. Isto tako, mlade bih pozvao da se uključe u udruge, stranke, sve organizacije koje su od državnog značaja kako bi pokušali poboljšati svakodnevnicu. Jer ipak, nije sve tako crno.

Komentari na članak

Vezani članci

SAD

"Benjamin Franklin Transatlantic Fellows Summer Institute"

Jednomjesečni program u SAD-u omogućuje bolje upoznavanje američke kulture

Mladi u dobi od 16 do 18 godina pozvani su da se prijave na jednomjesečni program "Benjamin Franklin Fellows Summer Institute" u SAD-u. Kroz radionice, rasprave i prezentacije naučit će više o američkoj kulturi i načinu života.

Erasmus za mlade poduzetnike i studente - predstavljanje

I nakon završenog studija koristite prednosti Erasmusa

Prednosti programa Erasmus za mlade i poduzetnike

Riječ je o pograničnom programu razmjene koji pruža priliku mladim i obećavajućim poduzetnicima da uče od iskusnih kolega koje upravljaju manjim tvrtkama u nekoj od 37 država sudionica.

Krajem svibnja promjena Zakona

Krajem svibnja ukida se ograničenje

Mladi će uskoro ponovno moći voziti aute snažnije od 110 KS

Sadašnji zakon nije jednako primjenjiv na domaće i strane vozače, što nije u skladu sa zakonima Europske Unije. Zbog toga bi mladi vozači, ispod 24 godine, već od kraja svibnja mogli ponovno voziti automobile snage iznad 110 KS.

Summer Jam Croatia

Summer Jam Croatia

Interkulturalno poduzetničko ozračje gostuje u Pakoštanima

Novo izdanje Summer Jam konferencije organizirao je Ekonomski fakultet Sveučilišta u Splitu. Događaj omogućuje mladima iz cijelog svijeta da nekoliko dana u interkulturalnom okruženju zajedno rade i uče o poduzetništvu.

Business Club

Fakultet organizacije i informatike u Varaždinu

Business Club na FOI-ju širi financijsku pismenost, poduzetničku kulturu i poslovna znanja

Business club @FOI pokrenuo se kako bi se širila i unaprjeđivala financijska pismenost, poduzetnička kultura i poslovna znanja. Udruga ima u planu organizirati niz događaja koji bi potakli suradnju studenata sa svih smjerova na Fakultetu organizacije i informatike.