Filozofski fakultet u Zagrebu

INTERVJU: Kolegij posvećen psihologiji posvojenja u potpunosti prilagođen metodi društveno korisnog učenja

„Psihologija posvojenja“ – polaznici kolegija s profesoricom

Kolegij „Psihologija posvojenja“ omogućuje studentima da u radu s društvenim partnerima steknu praktično iskustvo te da utječu na pozitivne promjene u zajednici.

Ne događa se često da na našem portalu predstavljamo kolegije koji se izvode na nekom od hrvatskih fakulteta. Svaki kolegij na određeni način priprema studente za buduće zaposlenje, ali problem koji se često javlja u studentskom životu jest nedostatak prakse i iskustva u području u kojem žele raditi. Upravo iz te potrebe pokrenut je kolegij Psihologija posvojenja koji se izvodi na Odsjeku za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Budući da ovaj kolegij omogućuje da studenti na inovativan način steknu potrebno praktično iskustvo, odlučili smo ga predstaviti našim čitateljima.

Psihologija posvojenja izborni je kolegij na diplomskom studiju psihologije koji je prvi put pokrenut u ljetnom semestru 2014./2015. akademske godine. Kolegij izvodi viša asistentica na Odsjeku za psihologiju Filozofskog fakulteta dr. sc. Koraljka Modić Stanke koja nam je objasnila po čemu je ovaj kolegij poseban te nam je ukratko predstavila sadržaj i način izvođenja kolegija.

- Kolegij Psihologija posvojenja je prvi kolegij na nekom Sveučilištu u Hrvatskoj koji je u cijelosti posvećen psihologiji posvojenja i njezinim različitim psihološkim aspektima. Potreba za edukacijom mladih stručnjaka na tu temu svakako postoji jer se velik broj njih zapošljava u području socijalne skrbi, a takva su im znanja potrebna i u drugim područjima, na primjer u sustavu obrazovanja. -

Ovaj kolegij jedan je od rijetkih na hrvatskim fakultetima koji je potpuno prilagođen za izvođenje po nastavnoj metodi zvanoj društveno korisno učenje. Društveno korisno učenje nastavna je metoda koja studentima omogućava da znanje i vještine stečene na kolegiju primjenjuju na razvoj projekta kojim se rješava neki društveni problem.

- Društveno korisno učenje implementirano je u kolegij Psihologija posvojenja na sljedeći način. studenti u prvom dijelu semestra kroz koncentriranu nastavu usvoje neke osnovne sadržaje (terminologiju, teoriju, metode). Potom imaju zadatak pronaći partnera u zajednici koji ima neku potrebu/problem (povezan sa sadržajem kolegija) za koji treba rješenje. Naposljetku, studenti pod mentorstvom profesora i u suradnji s društvenim partnerom rade na osmišljavanju projekta koji bi odgovorio na postojeću potrebu, odnosno riješio problem. - pojasnila je profesorica.

U prošloj akademskoj godini kolegij Psihologija posvojenja upisalo je 9 studenta koji su se podijelili u 2 tima. Prvi tim je za društvenog partnera izabrao Hrabri telefon i u dogovoru s njima utvrdio postojanje potrebe za edukacijom volontera na temu posvojenja. Drugi je tim za partnera dogovorio Adoptu i u dogovoru s njima utvrdio postojanje potrebe za utvrđivanjem razine informiranosti učitelja/stručnih suradnika o posvojenoj djeci te stavova prema njima. Takvom koncepcijom nastojalo se maksimalno uključiti studente u rad s društvenim partnerom i u rješavanje društvenog problema.

- Studentima se nudi mogućnost da utvrde kako im odgovara određena vrsta posla. Jednako je korisno da netko osvijesti da je baš stvoren za rad s djecom, kao i da netko osvijesti da to nije za njega. Ovo potonje možda je i važnije jer znamo koliko štete mogu napraviti ljudi koji u delikatnim situacijama ne reagiraju na adekvatan način. - zaključila je profesorica.

„Psihologija posvojenja“ – studenti održali edukaciju za volontere Hrabrog telefona, FOTO: Eva Jurković
 

U završnim studentskim evaluacijama svi su polaznici kolegija naglasili da su radom na društveno korisnom projektu naučili puno više nego kroz klasični način poučavanja prisutan u mnogim drugim kolegijima.

- Sudjelovanje u društveno korisnom kolegiju "Psihologija posvojenja" bilo mi je vrijedno iskustvo s kojim sam dobila uvid u to kako se organiziraju i provode projekti. Vjerujem da će se u budućim generacijama održavanja ovog kolegija osmisliti još mnoštvo korisnih projekata te da će se hrvatsko društvo (osobito stručnjaci koji se bave djecom) bolje upoznati s temom posvojenja, što je vrlo vrijedan cilj. Ovaj praktični kolegij, osim toga, studentima omogućava puno bolju i kvalitetniju pripremu za rad u struci jer u praksi iskušavaju usvojena znanja. Vjerujem da na ovakav način znanja o području dobivaju novu dimenziju i kvalitetu te da se bolje razumiju  i pamte. Drago mi je da sam upisala kolegij i preporučila bih ga drugim kolegama, a vjerujem da bi bilo korisno organizirati slične kolegije (koji se temelje na modelu društveno korisnog učenja) i za još neka područja psihologije. - poručila je studentica Eva Jurković.

Studenti su radom na kolegiju stekli praktične vještine i znanja koja će im pomoći u daljnjem zaposlenju, na primjer teoretska znanja o odgoju i pravima djece, komunikacijske i organizacijske vještine, vještine pisanja projekata i ostvarivanja suradnje s udrugama te sposobnost kreativnog rješavanja problema.

- Moja grupa je surađivala s udrugom Adopta. Radili smo istraživanje o znanju i stavovima učitelja i stručnih suradnika osnovnih škola o posvojenju. Taj projekt je ujedno bio moja  prva prilika za provođenje istraživanja. Iako je praktičan rad u sklopu toga projekta bio u prvom planu, ipak smatram da smo u velikoj mjeri bili pod okriljem profesorice koja nam je cijelim putem bila velika podrška i koja je više puta bespogovorno uskočila u pomoć. Upravo zato mislim kako nam je omogućeno da ovim projektom kroz praktični rad postavimo temelje za buduće slične situacije u kojima ćemo vjerojatno u puno većoj mjeri biti prepušteni sami sebi. Smatram da sam radom na ovome projektu barem stepenicu više prema vlastitom usavršavanju i da će mi ovo iskustvo itekako koristiti u budućnosti na profesionalnom, ali i osobnom planu. - izjavila je studentica Doris Veronika.

Osim što su koristili studentima, projekti provođeni unutar kolegija korisni su i za društvenu zajednicu. U sklopu kolegija društveni su partneri upoznati s entuzijastičnim studentima koji su prepoznali društveni problem te stručnim i znanstvenim metodama pristupili njegovu rješavanju.

- Zbog timskog rada te praktičnog rada na projektu, tijekom semestra sam se našla u mnogim situacijama koje na dotadašnjim kolegijima nisam imala priliku iskusiti. S obzirom da smo kao tim morali osmisliti cijeli projekt, organizirati ga, pa konačno i provesti, stekla sam i razvila mnoge vještine koje će mi biti jako važne u daljnjem radu. Moram priznati da je bio odličan osjećaj kada je naš projekt uspješno priveden kraju i kada smo vidjeli da smo iz ničega napravili nešto i da smo time bar malo doprinijeli društvu i učinili nešto korisno sa znanjem koje smo stekli kroz semestar. Nadam se da će se s vremenom pojaviti još koji sličan kolegij, jer mislim da nas ovaj praktični način učenja bolje razvija kao osobe i korisniji je za svijet rada koji nas ubrzo čeka. - zaključila je studentica Ana Orlić.

„Psihologija posvojenja“ – volonteri Hrabrog telefona sa studentima, FOTO: Eva Jurković
 

Izborni kolegij Psihologija posvojenja ponovno će se provoditi u ljetnom semestru akademske godine 2015./2016. Mogu ga upisati studenti diplomskog studija psihologije, sociologije i pedagogije Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Profesorica dr. sc. Koraljka Modić Stanke potvrdila nam je da zainteresirani studenti s drugih fakulteta također mogu upisati ovaj kolegij preko kvote uz malo dodatne papirologije.

Takav interdisciplinarni pristup projektu koristit će i društvenim partnerima koji se žele uključiti u provedbu projekata u sklopu kolegija. U projektima mogu sudjelovati škole, vrtići, udruge te svi koji su u svojem radu osvijestili postojanje društvenog problema vezanog uz psihologiju posvojenja te žele sudjelovati u njegovu rješavanju. 

Svi zainteresirani za sudjelovanje u ovome kolegiju, studenti i društveni partneri, mogu se javiti dr. sc. Koraljki Modić Stanke na e-mail kmstanke@ffzg.hr kako bi dogovorili daljnju suradnju. Želimo puno sreće u provedbi kolegija i vjerujemo da će i studentima i društvenim partnerima uvelike koristiti ostvarene suradnje te da će zajedničkim radom izazvati pozitivne promjene u društvu.

Komentari na članak

Vezani članci

Kućni budžet

Mateja Jalžečić

Osvjetlajmo obraz – spasimo obrazovanje

Jesmo li spremni uzeti najbolje od sebe i okoline? Eh, kao što je slavni Einstein rekao „Samo su dvije stvari beskonačne, svemir i ljudska glupost.“ u hrvatskoj inačici bi glasilo „Samo su dvije stvari nesigurne, spremnost i hrvatska odgovornost.“

glazba, chill

Pjesmom protiv stresa

Glazba uz koju se najbolje odmara i/ili uči

Trenutno ste pod stresom zbog kolokvija, južine ili još uvijek zbog američkih predsjedničkih izbora? Studentski.hr vam priskače u pomoć!

Šank

Intervju s Dinkom Deumićem iz grupe Šank?!

„Čeka nas oko dva sata žestoke svirke, pozitivne energije i Šanka?!”

Uoči koncerta grupe Šank?! u Tvornici kulture, Dinko Deumić otkrio nam je kako se njihov zvuk mijenjao od prvog do zadnjeg albuma, zašto ga redar nije pustio na bis bez bakšiša te na čemu trenutno rade.

Koordinacija gradskih savjeta mladih RH

Intervju s predsjednikom Koordinacije gradskih savjeta mladih

"Smatram da su mladi budućnost i da ih treba što ranije uključiti u društvo"

Kako je nastala Koordinacija gradskih savjeta mladih, tko sve sudjeluje u njezinom djelovanju i kakve aktivnosti priprema, otkrio nam je predsjednik Ante Škrobica.

Razmišljanje

Istraživanje portala EduCentar

Svega 8% mladih koristi šalabahtere tijekom školovanja

Ispitanici su svjesni da će jednoga dana morati samostalno zarađivati, stoga ne koriste šalabahtere.