Privlači novac i projekte EU

FER je vodeća hrvatska istraživačka institucija

Zgrada fakulteta

Zagrebački Fakultet elektotehnike i računarstva (FER) u posljednjih je 6 godina privukao oko 16 milijuna eura kroz različite programe, čime se pozicionirao kao vodeća hrvatska istraživačka institucija.

 Zagrebački Fakultet elektotehnike i računarstva (FER), u posljednjiih je 6 godina privukao oko 16 milijuna eura kroz različite programe. Time se pozicionirao kao vodeća hrvatska istraživačka institucija u 2011. i 2012. godini prema izvješću European Research Ranking. Pri tome, brojem projekata i financijskim iznosima ugovora potpisanih s Europskom komisijom dominira ne samo na Sveučilištu u Zagrebu, već i u cijeloj Hrvatskoj. 

Do sada je najviše sudjelovao u okvirnim europskim istraživačkim programima kao što je FP7, ali i bilateralnim i multilateralnim programima te programima „NATO - Science for Peace” i slično. Trenutno sudjeluje u stotinjak takvih projekata, a ulaskom Hrvatske u EU dobili su priliku sudjelovati u fondovima EU, što su obilato iskoristili. Od siječnja 2014. godine ušli su u Europski okvirni program za istraživanje i inovacije za razdoblje od 2014. do 2020. godine - Obzor 2020., u sklopu kojeg su prijavili čak 30 projekata tijekom protekle godine. Tri su prijavljena projekta pred potpisivanjem, dok za ostale još uvijek čekaju završetak evaluacije, koji se očekuje tijekom 2015.

I prije ulaska u EU, FER je sudjelovao u privlačenju novca iz predpristupnih fondova namijenjenih pripremi zemalja kandidata za članstvo. Nositelji su četiri takva projekta, a u još četiri bili su partneri. Od 5,2 milijuna eura, kolika je bila ukupna vrijednost tih projekata, FER-u su pripala 2 milijuna. Kroz strukturne fondove EU, koji se odnose na regionalni razvoj, do sada su uspjeli povući nešto više od 2 milijuna eura, a od 19 odobrenih projekata, FER je nositelj četiriju. Uvjet za apliciranje za ta sredstva bila je suradnja s nekim iz poslovnog sektora, što znači da FER istražuje u skladu s potrebama hrvatskog gospodarstva, pri čemu stvara bazu novih ideja i rješenja koja čine osnovu gospodarskog rasta i konkurentnosti gospodarstva. Dodatno, u okviru Europskog socijalnog fonda, tj. kroz program „Razvoj ljudskih potencijala 2007. - 2013.” prijavljeno je čak 37 projekata, koji su trenutačno u fazi vrednovanja.

– To sve pokazuje da je FER pravi istraživački fakultet - i to nije floskula. Sljedeći zanimljiv podatak to potvrđuje: u programu FP7 prosječna uspješnost dobivanja novih projekata na razini Hrvatske iznosi 16,99%, na razini zemalja članica EU 21,60%, dok je na FER-u uspješnost čak 25,23%! Jedna od naših misija je da potičemo nastavnike i suradnike na istraživanje. Osnovali smo i Centar za potporu istraživanju i transfer tehnologije čiji je cilj da kolege koji rade na projektima imaju administrativnu i tehničku podršku. – izjavio je prof. dr. sc. Mislav Grgić, dekan FER-a, za Poslovni.hr.

Komentari na članak

Vezani članci

IQ Barbie

Postani dio Studentski.hr tima

Postani kolumnist na portalu Studentski.hr!

Uvjeren si da si talentirani pisac, a to uvjerenje ne temeljiš na davnoj pohvali osnovnoškolske učiteljice za sastavak na temu „Kako sam proveo ljeto?“ ili...

zadarske_košarkašice

Međunarodni studentski turnir u Moskvi

Košarkašice Sveučilišta u Zadru osvojile zlato

Zadranke su u finalu igrale protiv momčadi Sveučilišta USEK iz Bejruta. U utakmici, u kojoj su obje ekipe pokazale visoku kvalitetu igre, Zadranke su bile nadmoćnije.

Vip alumni iskustvo

Prilika za mlade i visokoobrazovane bez radnog iskustva

Još se niste prijavili za Vip alumni program? Požurite!

Kandidatima za Vip alumni program poručujem da se potrude biti izabrani jer će kroz godinu dana steći jako bogato znanje i iskustvo. - rekao je Domagoj Rudeš, polaznik prvog Vip alumni programa.

Studenti uživaju

Reci prehladi NE

10 načina kako se ne razboljeti ove zime

Osim predivnog božićnog ugođaja, snijega, kolača i kuhanog vina, sa zimom dolazi i jedan nepoželjan gost, svima dobro znana gripa i prehlada. Naporna i iscrpljujuća, jednostavno nas ne pušta na miru i onemogućava nam uživanje u pravom zimskom ugođaju.

Come to the dark side

Studentski.hr otvara vrata svog marketinškog odjela

Prijavite se za rad u marketingu Studentskog.hr!

Ako si zainteresiran za poslove u marketingu: voditelj odjela marketinga i komunikacija, CM tima, voditelj suradnje sa studentskim organizacijama, glasnogovornik ili asistent u odjelu marketinga, pošalji svoju molbu i životopis na ivana.herceg@studentski.hr do 1.10.2014.