Simbol ponosa

Povijest hrvatskog dresa: „Kockice“ na dresu reprezentacije

naslovna_dres

Dres naše nogometne reprezentacije prošao je razne faze, ali su u prvom planu uvijek bile popularne „kockice”. Donosimo vam razvoj dresa od 90-ih do danas!

Mnoge je razveselila vijest da će hrvatska nogometna reprezentacija na nadolazećem Svjetskom prvenstvu ponovo istrčati u tzv. kockastim dresovima.

Novi je dizajn inspiriran dresom u kojemu je Hrvatska nastupala prvi put nakon neovisnosti, na susretu sa SAD-om, na Maksimiru, u listopadu 1990. godine

Prvi službeni dres dizajnirao je akademski slikar Miroslav Šutej.

Imao je velik broj kvadratića koji se kasnije nikada nije ponovio, ali je dizajn iz 90-e ipak odredio najprepoznatljiviji simbol hrvatske reprezentacije.

reprezentacija 1990.

Prvo desetljeće dresova svojim je dizajnom obilježio Lotto. Odmak od tradicionalnih kvadratića učinili su na Svjetskom prvenstvu u Francuskoj 1998. godine

Kvadratići više nisu bili pravilni nego su simbolizirali vijoreću zastavu. Taj polet s dresa prenio se na teren pa je Hrvatska pobjedom protiv Nizozemske osvojila brončanu medalju i ostvarila najbolji nogometni rezultat koji pamtimo.

 
reprezentacija 1998.

Od 2000. godine proizvodnju dresova preuzela je poznata robna kuća Nike. Nikeovi dresovi više nemaju kragne kao prijašnji Lottovi.

Premijerni dres pod dizajnerskom palicom Nikea imao je mnoštvo popularnih kockica s plavim dijelom na bočnim stranama dresa.

 
reprezentacija 2000.

Na Svjetskom prvenstvu u Japanu i Južnoj Koreji 2002. godine broj na prsima igrača nalazio se unutar bijelog okvira, no to nije glavni razlog po čemu pamtimo ovo natjecanje. Naime, te su godine igrači ispod dresa imali postavu koja je trebala služiti upijanju znoja.

Međutim, to nije bilo najspretnije rješenje jer se Ivica Olić, nakon što je zabio gol Italiji, jedva uspio izvući iz svoga dresa. Naposljetku je nesretna postava skinuta škarama.

 
olic 2002.

Na Euru 2004. godine broj dresa našao se unutar bijele kružnice. Veći dio stražnje strane dresa zauzimala je ista kružnica s brojem, što nije ostavljalo skladan estetski dojam.

 
reprezentacija 2004.

2006. godinu obilježila je kvalifikacijska utakmica za Euro na Maksimiru, kada je Hrvatska s 2:0 svladala Englesku. Pobjedničkim dresom dominirala je plava s linijom kockica na lijevoj strani prsa.

 
reprezentacija 2006.

Pobjedu nad Englezima od 3:2 na Wembleyju 2007. godine reprezentacija je dočekala u pomalo modificiranom gostujućem dresu. Kockice su premještene na bočne strane dresa i tako je ostalo sve do 2012.

 
reprezentacija 2007.

Od 2012. godine dresovi se izrađuju od recikliranih boca. Ekološki osvještena kolekcija izbačena je pred Europsko prvenstvo iste godine. Ti su dresovi izrađeni pretežno od poliestera. Kvadratići prekrivaju cijelu prednju površinu, zajedno s rukavima.

 
reprezentacija 2012.

Naposljetku, došli smo i do 2014., gdje nas očekuju kockasti dresovi po uzoru na one iz 1990. i početaka hrvatske nogometne priče. Novi će dres reprezentativci nositi povodom 25. obljetnice susreta, stoga spaja staro i novo kombinirajući crvene rukave s modernim dizajnom.

Na prednjoj strani, kako domaćeg, tako i plavog gostujućeg dresa, dominiraju kockice. Crvena simbolizira snagu i hrabrost, a bijela slobodu i poštenje.

 
reprezentacija 2014.

Martin Lotti, kreativni direktor u Nike Footballu, izjavio je kako su željeli proslaviti bogatu hrvatsku povijest kroz dres reprezentacije koji će među navijačima stvoriti još veći nacionalni ponos i potaknuti ih da što glasnije bodre svoju reprezentaciju. I ovi su dresovi napravljeni od recikliranih plastičnih boca, 100% poliestera u hlačicama i 96% u dresu.

Za svaki dres u prosjeku je trebalo oko 18 recikliranih plastičnih boca. Još jedna zanimljivost je poruka koja se nalazi s unutarnje strane ovratnika, a glasi: „Budi ponosan.

 
budi ponosan dres

Navijači stoga željno čekaju početak prvenstva i nogometnu groznicu, a vidimo da su i reprezentativci spremni ponosno izaći na teren i braniti boje Hrvatske!

Pogledajte kakva je atmosfera vladala na posljednjem susretu Hrvatske i Brazila 2006. godine na SP-u u Njemačkoj.

Komentari na članak

Vezani članci

Digital m

Digitalni marketing

Visoko učilište Algebra pokreće preddiplomski i diplomski studij digitalnog marketinga

Prepoznajući sve veću ulogu digitalnih tehnologija u marketinškim aktivnostima organizacija Visoko učilište Algebra, prvo u ovom dijelu Europe, pokreće novi preddiplomski i diplomski studij koji se usredotočava upravo na vještine koje su na tržištu rada sve traženije.

HSZ u Izraelu

Hrvatski studentski zbor u Izraelu

HSZ sudjelovao na međunarodnoj studentskoj konferenciji u Izraelu

Tema konferencije pod nazivom „Our roll as young leaders in global world” okupila je studentske predstavnike gotovo svih krovnih studentskih unija država iz Europe.

SCZG izvana

Priopćenje SZZG-a

Zbor predložio nove cijene studentskog smještaja

Studentski zbor Sveučilišta u Zagrebu uputio je predstavnicima medija priopćenje vezano uz poskupljenje studentskog smještaja u Zagrebu koje prenosimo u cijelosti.

Vip alumni iskustvo

Prilika za mlade i visokoobrazovane bez radnog iskustva

Još se niste prijavili za Vip alumni program? Požurite!

Kandidatima za Vip alumni program poručujem da se potrude biti izabrani jer će kroz godinu dana steći jako bogato znanje i iskustvo. - rekao je Domagoj Rudeš, polaznik prvog Vip alumni programa.

Internet

Olakšavanje studentske svakodnevice

Besplatne aplikacije za studente

Studentski život jako je dinamičan te se uz brojne društvene obaveze često zaboravlja na samo studiranje. Upravo je zato britanski Guardian iz mora mobilnih aplikacija i internetskih servisa izvukao nekolicinu onih koje će prosječnom studentu pomoći u organizaciji života, uštedi novca i održavanju tjelesne forme, kako bi se mogao lakše koncentrirati na učenje.