Uspješnost pregovaranja

Možemo li pregovarati učinkovitije?

Zajedništvo

Pregovaranja imaju zajedničke osnovne karakteristike ali se opet međusobno razlikuju jedno od drugog po strukturi, tijeku i dinamici, stoga je bitno odrediti specifičnu strategiju i taktike u cilju uspješnog vođenja pregovora.

U poslovnom svijetu često gubite izbor želite li pregovarati ili ne jer danas je poslovno pregovaranje gotovo neizbježno ukoliko želite uspjeh u poslovanju, no zato na vama ostaje izbor odluke kako dobro želite pregovarati.

Važan preduvjet osobnog uspjeha pojedinca kao i poslovnog uspjeha kompanije u poslovanju leži u dobrim pregovaračkim vještinama.

Krajnji ishod odnosno rezultat pregovora ovisi o znanju, vještinama te iskustvu u pregovaračkom procesu.  Vještine pregovaranja uz samo  "pregovaranje za stolom", obuhvačaju i planiranje s pripremom koje je potrebno obaviti prije pregovora, te analizu s evaluacijom koje se obavljaju tijekom i nakon završetka pregovora.

Usavršavanje vještina pregovaranja leži u razumijevanju i svjesnom korištenju procesa, metoda, strukture, okvira i koncepata pregovaranja ali i korištenju povratnih informacija kroz sam slučaj kad je god to moguće jer su one jako bitne.

Cilj nam je usavršiti pristup u poslovnom pregovaranju kako bi postigli dobre rezultate na kraju pregovora kroz razumijevanje pregovaračkih situacija, određivanje bolje strategije i taktike, izvršenje odgovornih priprema, razumijevanje događanja za "pregovaračkim stolom", te odluke što učiniti i kako se postaviti.

Pregovaranja imaju zajedničke osnovne karakteristike ali se opet međusobno razlikuju jedno od drugog po strukturi, tijeku i dinamici, stoga je bitno odrediti specifičnu strategiju i taktike u cilju uspješnog vođenja pregovora.

No, da bi se to učinilo potrebno je stvoriti što jasniju sliku u kojoj se nalazimo mi sami ali i druga strana u pregovorima, te definirati i očekivanja istih.

Zadovoljstvo obiju strana pregovora je i željeni ishod tog procesa, a ispunit će se jedino ukoliko:

- obje strane u pregovorima vide korist od postizanja dogovora

- ako su pregovarači suglasni razmotriti više opcija kod postizanja dogovora

- ako pregovarači imaju uvježbane pregovaračke vještine.

Sudionike pregovora i pregovaračko okruženje ne možete kontrolirati niti mjenjati, već ovisno o vašim pregovaračkim sposobnostima možete utjecati na njih, te im se eventualno prilagoditi. Bitno je naglasiti pritom da sebe kao najvažnijeg čimbenika možete kontrolirati, kreirati i izgraditi kao izvrsnog pregovarača, to u smislu da možete odlučiti kako ćete se pripremiti i kakve odluke donositi.

Stoga, nije potrebno osvrtati se na okolnosti oko vas nego dragocjeno vrijeme usmjeriti na usavršavanje samog sebe da biste bili još vrsniji, uspješniji i kompetentniji pregovarač.

Komentari na članak

Vezani članci

Internet

Olakšavanje studentske svakodnevice

Besplatne aplikacije za studente

Studentski život jako je dinamičan te se uz brojne društvene obaveze često zaboravlja na samo studiranje. Upravo je zato britanski Guardian iz mora mobilnih aplikacija i internetskih servisa izvukao nekolicinu onih koje će prosječnom studentu pomoći u organizaciji života, uštedi novca i održavanju tjelesne forme, kako bi se mogao lakše koncentrirati na učenje.

unibike

Za sve studente ljubitelje rekreacije

UNIbike biciklijada 26. rujna u Ogulinu

Voze se tri utrke, jedna rekreativna i dvije natjecateljske. Sudionici se mogu prijaviti mailom na bk.promet@ymail.com ili na dan utrke na info pultu. Prijevoz do Ogulina je besplatan i za sudionike i za njihove bicikle.

Come to the dark side

Studentski.hr otvara svoja vrata

(Budući) HR manageri, prijavite se za rad na Studentskom.hr!

Ako si zainteresiran za radno mjesto HR managera, bez obzira na prethodno iskustvo, pošalji molbu i životopis na ivana.herceg@studentski.hr do 1.10.2014.

proglašenje pobjednika

Natječaj Ine i udruge eSTUDENT

Proglašenje pobjednika natječaja Rebranddd

INA je s udrugom eSTUDENT raspisala natječaj Rebranddd u kojem su studenti imali priliku osmisliti novi logo Ine kao poslodavca. Nakon dva natjecateljska kruga, dodijelile su se vrijedne novčane nagrade najkreativnijim sudionicima.

Digital m

Digitalni marketing

Visoko učilište Algebra pokreće preddiplomski i diplomski studij digitalnog marketinga

Prepoznajući sve veću ulogu digitalnih tehnologija u marketinškim aktivnostima organizacija Visoko učilište Algebra, prvo u ovom dijelu Europe, pokreće novi preddiplomski i diplomski studij koji se usredotočava upravo na vještine koje su na tržištu rada sve traženije.