Uspješnost pregovaranja

Možemo li pregovarati učinkovitije?

Zajedništvo

Pregovaranja imaju zajedničke osnovne karakteristike ali se opet međusobno razlikuju jedno od drugog po strukturi, tijeku i dinamici, stoga je bitno odrediti specifičnu strategiju i taktike u cilju uspješnog vođenja pregovora.

U poslovnom svijetu često gubite izbor želite li pregovarati ili ne jer danas je poslovno pregovaranje gotovo neizbježno ukoliko želite uspjeh u poslovanju, no zato na vama ostaje izbor odluke kako dobro želite pregovarati.

Važan preduvjet osobnog uspjeha pojedinca kao i poslovnog uspjeha kompanije u poslovanju leži u dobrim pregovaračkim vještinama.

Krajnji ishod odnosno rezultat pregovora ovisi o znanju, vještinama te iskustvu u pregovaračkom procesu.  Vještine pregovaranja uz samo  "pregovaranje za stolom", obuhvačaju i planiranje s pripremom koje je potrebno obaviti prije pregovora, te analizu s evaluacijom koje se obavljaju tijekom i nakon završetka pregovora.

Usavršavanje vještina pregovaranja leži u razumijevanju i svjesnom korištenju procesa, metoda, strukture, okvira i koncepata pregovaranja ali i korištenju povratnih informacija kroz sam slučaj kad je god to moguće jer su one jako bitne.

Cilj nam je usavršiti pristup u poslovnom pregovaranju kako bi postigli dobre rezultate na kraju pregovora kroz razumijevanje pregovaračkih situacija, određivanje bolje strategije i taktike, izvršenje odgovornih priprema, razumijevanje događanja za "pregovaračkim stolom", te odluke što učiniti i kako se postaviti.

Pregovaranja imaju zajedničke osnovne karakteristike ali se opet međusobno razlikuju jedno od drugog po strukturi, tijeku i dinamici, stoga je bitno odrediti specifičnu strategiju i taktike u cilju uspješnog vođenja pregovora.

No, da bi se to učinilo potrebno je stvoriti što jasniju sliku u kojoj se nalazimo mi sami ali i druga strana u pregovorima, te definirati i očekivanja istih.

Zadovoljstvo obiju strana pregovora je i željeni ishod tog procesa, a ispunit će se jedino ukoliko:

- obje strane u pregovorima vide korist od postizanja dogovora

- ako su pregovarači suglasni razmotriti više opcija kod postizanja dogovora

- ako pregovarači imaju uvježbane pregovaračke vještine.

Sudionike pregovora i pregovaračko okruženje ne možete kontrolirati niti mjenjati, već ovisno o vašim pregovaračkim sposobnostima možete utjecati na njih, te im se eventualno prilagoditi. Bitno je naglasiti pritom da sebe kao najvažnijeg čimbenika možete kontrolirati, kreirati i izgraditi kao izvrsnog pregovarača, to u smislu da možete odlučiti kako ćete se pripremiti i kakve odluke donositi.

Stoga, nije potrebno osvrtati se na okolnosti oko vas nego dragocjeno vrijeme usmjeriti na usavršavanje samog sebe da biste bili još vrsniji, uspješniji i kompetentniji pregovarač.

Komentari na članak

Vezani članci

Savjet mladih Grada Zagreba

Savjeta mladih Grada Zagreba poziva na

Konferencija „Zagreb za udruge mladih“

Savjet mladih Grada Zagreba poziva sve udruge mladih i udruge za mlade na konferenciju pod nazivom "Zagreb za udruge mladih".

Come to the dark side

Studentski.hr otvara svoja vrata

Urednici, novinari, lektori i fotografi, prijavite se za rad na Studentskom.hr!

Ako si zainteresiran za radno mjesto glavnog urednika/ce, njegovog/e zamjenika/ce, urednika/ce kolumni, lekture ili fotografije, novinara, lektora ili fotografa, pošalji molbu i životopis na ivana.herceg@studentski.hr do 1.10.2014.

EU PROJEKTI – od ideje do realizacije

EU projekti

EU zastupnica Ivana Maletić uredila praktičan priručnik za pripremu i provedbu EU projekata

Sveoubuhvatno i praktično izdanje na 476 stranica donosi odgovore na brojna pitanja vezano uz EU fondove i svakako će vam pomoći ako planirate prijaviti projekt!

proglašenje pobjednika

Natječaj Ine i udruge eSTUDENT

Proglašenje pobjednika natječaja Rebranddd

INA je s udrugom eSTUDENT raspisala natječaj Rebranddd u kojem su studenti imali priliku osmisliti novi logo Ine kao poslodavca. Nakon dva natjecateljska kruga, dodijelile su se vrijedne novčane nagrade najkreativnijim sudionicima.

Digital m

Digitalni marketing

Visoko učilište Algebra pokreće preddiplomski i diplomski studij digitalnog marketinga

Prepoznajući sve veću ulogu digitalnih tehnologija u marketinškim aktivnostima organizacija Visoko učilište Algebra, prvo u ovom dijelu Europe, pokreće novi preddiplomski i diplomski studij koji se usredotočava upravo na vještine koje su na tržištu rada sve traženije.