Facebook i dalje želi ostati na vrhu

Zuckerberg odlučio kupiti WhatsApp za 19 milijardi dolara

Facebook logo

Budući da izvršni direktor Facebook-a Mark Zuckerberg nije uspio prošle godine kupiti Snapchat, odlučio se na kupnju WhatsApp-a.

Budući da izvršni direktor Facebooka Mark Zuckerberg nije uspio prošle godine kupiti Snapchat, odlučio se na kupnju WhatsApp-a.

Facebook je u srijedu navečer najavio da će kupiti popularnu mobilnu aplikaciju za dopisivanje, WhatsApp, za ni više ni manje nego 19 milijardi dolara. Naime, prema pisanju Huffington Posta, Zuckerberg će 4 milijarde dolara isplatiti u gotovini, a oko 12 milijardi dolara u dionicama unaprijed. Stoga, ostaju mu još za platiti 3 milijarde dolara u ograničenim zalihama tijekom iduće četiri godine

Prisjetimo se:

Prošle je godine izvršni direktor Facebook-a ponudio 3 milijarde dolara osnivačima aplikacije Snapchat. Naime, Snapchat je photo messaging aplikacija koju su 2011. godine osmislila dvojica studenta Stanforda, Evan Spiegel i Robert Murphy. Aplikacija omogućava dijeljenje fotografija (Snaps) i priča (Stories) među korisnicima. Dakle, korisnici Snapchata mogu snimati fotografije, video isječke, dodati tekst ili crtež te ih poslati na određenu i kontroliranu listu primatelja. Ono što ovu aplikaciju čini drugačijom od ostalih jest da obraća više pažnje na privatnost korisnika. Korisnici sami mogu odrediti nakon koliko vremena žele da se sadržaj ili fotografije koje su objavili na Snapchat-u izbrišu. Čini se kako je sam Zuckerberg prepoznao koliki bi značaj ova aplikacija mogla imati u budućnosti pa ju je pokušao kupiti. Međutim, to mu nije pošlo za rukom.

Budući da nije uspio kupiti Snapchat, odlučio se na kupnju WhatsApp-a. Naime, WhatsApp je na tržištu već 5 godina te broji oko 450 milijuna korisnika. Aplikacija služi za razmjenjivanje SMS poruka bez plaćanja naknade za slanje istih. Ova je aplikacija dostupna za iPhone, BlackBerry, Android, Windows Phone i Nokiu te omogućuje međusobno razmjenjivanje poruka među svim uređajima. Osim poruka, korisnici mogu kreirati grupe, međusobno neograničeno slati slike, video i audiomedijske poruke bez ikakve naknade. Sav promet odvija se preko Interneta, odnosno preko Wi-Fi-ja.

Mark Zuckerberg je svojoj Facebook stranici napisao:

„Naša misija je svijet učiniti otvorenijim i povezanijim. Mi smo to učinili izgradnjom usluge koje pomažu ljudima da dijele bilo koju vrstu sadržaja s različitim ljudima."

Budući da aplikaciji WhatsApp pristupa više od 1 milijun korisnika dnevno, ubrzo će taj broj doseći milijardu, dodao je Zuckerberg. Također, Zuckerberg je najavio kako će WhatsApp djelovati samostalno unutar Facebook-a, poput Instagrama, kojeg je kupio 2012. godine.

Još jedan razlog zašto se Zuckerberg odlučio za kupnju WhatsApp-a jest činjenica da ova aplikacija ne podržava oglase, već umjesto toga naplaćuje korištenje aplikacije 99 centi, ali tek nakon 12 mjeseci korištenja. Aplikacija se u početku mogla besplatno preuzeti te je bila popularna među mladim ljudima koji su željeli poslati fotografije i SMS poruke prijateljima u inozemstvu, bez da plate veću međunarodnu naknadu. Čini se kako je pretplata novi teritorij za Facebook, koji je još uvijek besplatan.

Za kraj važno je istaknuti riječi suosnivača i izvršnog direktora WhatsApp-a Jana Kouma koji je na svome blogu napisao:

„Ništa se neće promijeniti za kupce, što uključuje i oglase. Još uvijek možete računati na to da neće biti oglasa koji bi prekidali komunikaciju. Partnerstva između ove dvije tvrtke ne bi ni bilo kada bismo morali raditi kompromis o temeljnim načelima.“

Komentari na članak

Vezani članci

Facebook dislike

DRUŠTVENE MREŽE

Trećina ljudi ne podnosi dio svojih Facebook prijatelja

Na Facebooku postoji značajan broj prijateljstava koja nisu prava. Ljudi zbog različitih razloga zadržavaju kontakt s ljudima s kojima se u stvarnosti ne bi rado družili.

Facebook logo

Nije se samo „news feed” promijenio

Novi izgled Facebook stranica

Facebook uvodi promjene u izgledu Facebook stranica samo par dana nakon što je objavio promjene u izgledu „news feeda”.

Nov način konzumiranja vode - Ooho

Bliska budućnost u studentskoj realizaciji

Studentska inovacija za ispijanje vode

Londonski studenti osmislili su nov i ekološki prihvatljiv način ispijanja vode. Možda ćemo u budućnosti reći zbogom plastičnim bocama.

Aira

Uz ovu majicu s kapuljačom, učenje će ići lakše

Odsad hoodie ne samo da grije, već i masira!

Upoznajte najnoviji tehnološki izum koji će obradovati vas i vaša bolna leđa.

Par: savjetovanje

Znanost dokazuje

Zašto ne možeš prestati pratiti bivše na Facebooku?

Ukoliko ste se (ne jednom) uhvatili kako stalkate bivšu ili bivšeg po Facebooku, ne brinite. Znanstveno istraživanje pokazalo je kako je s vama sve u redu. Pročitajte zašto je gotovo instiktivno upisati nečije ime u tražilicu ove socijalne mreže.