Facebook i dalje želi ostati na vrhu

Zuckerberg odlučio kupiti WhatsApp za 19 milijardi dolara

Facebook logo

Budući da izvršni direktor Facebook-a Mark Zuckerberg nije uspio prošle godine kupiti Snapchat, odlučio se na kupnju WhatsApp-a.

Budući da izvršni direktor Facebooka Mark Zuckerberg nije uspio prošle godine kupiti Snapchat, odlučio se na kupnju WhatsApp-a.

Facebook je u srijedu navečer najavio da će kupiti popularnu mobilnu aplikaciju za dopisivanje, WhatsApp, za ni više ni manje nego 19 milijardi dolara. Naime, prema pisanju Huffington Posta, Zuckerberg će 4 milijarde dolara isplatiti u gotovini, a oko 12 milijardi dolara u dionicama unaprijed. Stoga, ostaju mu još za platiti 3 milijarde dolara u ograničenim zalihama tijekom iduće četiri godine

Prisjetimo se:

Prošle je godine izvršni direktor Facebook-a ponudio 3 milijarde dolara osnivačima aplikacije Snapchat. Naime, Snapchat je photo messaging aplikacija koju su 2011. godine osmislila dvojica studenta Stanforda, Evan Spiegel i Robert Murphy. Aplikacija omogućava dijeljenje fotografija (Snaps) i priča (Stories) među korisnicima. Dakle, korisnici Snapchata mogu snimati fotografije, video isječke, dodati tekst ili crtež te ih poslati na određenu i kontroliranu listu primatelja. Ono što ovu aplikaciju čini drugačijom od ostalih jest da obraća više pažnje na privatnost korisnika. Korisnici sami mogu odrediti nakon koliko vremena žele da se sadržaj ili fotografije koje su objavili na Snapchat-u izbrišu. Čini se kako je sam Zuckerberg prepoznao koliki bi značaj ova aplikacija mogla imati u budućnosti pa ju je pokušao kupiti. Međutim, to mu nije pošlo za rukom.

Budući da nije uspio kupiti Snapchat, odlučio se na kupnju WhatsApp-a. Naime, WhatsApp je na tržištu već 5 godina te broji oko 450 milijuna korisnika. Aplikacija služi za razmjenjivanje SMS poruka bez plaćanja naknade za slanje istih. Ova je aplikacija dostupna za iPhone, BlackBerry, Android, Windows Phone i Nokiu te omogućuje međusobno razmjenjivanje poruka među svim uređajima. Osim poruka, korisnici mogu kreirati grupe, međusobno neograničeno slati slike, video i audiomedijske poruke bez ikakve naknade. Sav promet odvija se preko Interneta, odnosno preko Wi-Fi-ja.

Mark Zuckerberg je svojoj Facebook stranici napisao:

„Naša misija je svijet učiniti otvorenijim i povezanijim. Mi smo to učinili izgradnjom usluge koje pomažu ljudima da dijele bilo koju vrstu sadržaja s različitim ljudima."

Budući da aplikaciji WhatsApp pristupa više od 1 milijun korisnika dnevno, ubrzo će taj broj doseći milijardu, dodao je Zuckerberg. Također, Zuckerberg je najavio kako će WhatsApp djelovati samostalno unutar Facebook-a, poput Instagrama, kojeg je kupio 2012. godine.

Još jedan razlog zašto se Zuckerberg odlučio za kupnju WhatsApp-a jest činjenica da ova aplikacija ne podržava oglase, već umjesto toga naplaćuje korištenje aplikacije 99 centi, ali tek nakon 12 mjeseci korištenja. Aplikacija se u početku mogla besplatno preuzeti te je bila popularna među mladim ljudima koji su željeli poslati fotografije i SMS poruke prijateljima u inozemstvu, bez da plate veću međunarodnu naknadu. Čini se kako je pretplata novi teritorij za Facebook, koji je još uvijek besplatan.

Za kraj važno je istaknuti riječi suosnivača i izvršnog direktora WhatsApp-a Jana Kouma koji je na svome blogu napisao:

„Ništa se neće promijeniti za kupce, što uključuje i oglase. Još uvijek možete računati na to da neće biti oglasa koji bi prekidali komunikaciju. Partnerstva između ove dvije tvrtke ne bi ni bilo kada bismo morali raditi kompromis o temeljnim načelima.“

Komentari na članak

Vezani članci

Aplikacije, studenti

One će vam (donekle) pomoći preživjeti novu akademsku godinu

Najbolje aplikacije za studentski život

Nova akademska godina je iza ugla, a mi vam donosimo aplikacije za vaš Android ili iPhone koje će vam olakšati učenje, praćenje financija, ali i (barem pokušati) održati društveni život. 

3D printeri izrađuju slatkiše

Consumer Electronics Show u Las Vegasu

3D printeri izrađuju prave slatkiše i čokoladu

Ovih su dana na Consumer Electronics Show (CES) u Las Vegasu predstavljeni 3D pisači koji mogu izraditi različite stvari, a između ostalog slatkiše i čokoladu.

3D emotikoni

Istraživanje o e-smijanju

Skraćenica "LOL" sve manje popularna

Najpopularniji izraz smijanja na Facebooku je onomatopeja "haha", koja se koristi u preko polovice slučajeva.

Društvene mreže

AVG Technologies u istraživanju aplikacija

Koje aplikacije najviše troše energiju baterije?

Pogledajte koje od najpopularnijih aplikacije najviše „ubijaju“ bateriju. Imate li baš svaku?

Strah i prijezir

Nova aplikacija za testiranje fizičkih i psihičkih statusa

My Canary pokazuje kako se mijenjate pod utjecajem opojnih sredstava

Pomoću aplikacije možete relativno brzo procijeniti jeste li pretjerali u konzumaciji opojnih sredstva.