FINANCIJSKA (NE)PISMENOST

Studenti ekonomije slabo poznaju osobne financije

Zgrada HNB-a

Mladi ljudi u Hrvatskoj svjesni su da uz postojeće stanje državnih financija i problem starenja stanovništva sami moraju osigurati svoju mirovinu, pokazalo je istraživanje magazina Banka predstavljeno na okruglom stolu 'Osiguravatelji u 2012. – prioriteti su financijska pismenost'

Za mirovinu treba štedjeti na bilo koji način, i to od što ranije životne dobi, smatra 44 posto studenata zagrebačkog Ekonomskog fakulteta Dodatnih 37 posto studenata smatra da se svaki pojedinac treba pobrinuti za svoju mirovinsku štednju kroz životno osiguranje ili dobrovoljne mirovinske fondove.

Kod studenata, kao i kod starije populacije, još uvijek je najprihvatljivija štednja u banci, koju preferira 59 posto ispitanika. Popularan oblik ulaganja za budućnost je i stambena štednja, za koju se odlučilo 54 posto ispitanika. Više od polovice anketiranih studenata dio novca uložilo bi u dodatno obrazovanje.

Za životno osiguranje odlučilo bi se njih 27 posto, mirovinske fondove 17 posto, a štednju kod kuće preferira 12 posto ispitanika.

Zanimljivo je da su studenti Ekonomskog fakulteta većinom nezadovoljni vlastitim poznavanjem financija, o čemu svjedoči činjenica da su svoju financijsku pismenost ocijenili trojkom, a još su kritičniji prema prosječnom hrvatskom građaninu kojem su dali ocjenu dva. Velik broj studenata iskazao je nepovjerenje prema financijskim institucijama, premda je hrvatski financijski sustav bez većih potresa prebrodio svjetsku financijsku krizu.

Na pitanje mogu li hrvatski građani vjerovati financijskim institucijama, čak 45 posto ispitanika dalo je negativan odgovor, uz obrazloženje da im je bitan isključivo interes vlasnika. Da financijske institucije ipak odgovorno upravljaju novcem koji im je povjeren smatra 24 posto anketiranih.

Na pitanje zašto je u Hrvatskoj slabo razvijeno životno, zdravstveno ili osiguranje mirovine, 71 posto ispitanika odgovorilo je da građani ne poznaju dovoljno značenje tih ulaganja. 'Da bismo to ispravili, nužna je aktivna suradnja osiguravatelja na programima financijske pismenosti kroz strukovne udruge. No presudna je uloga države, koja bi trebala kontinuirano upozoravati i educirati', napominje Damir Zorić, predsjednik Uprave Euroherc osiguranja.

U istraživanju magazina Banka koje je odobrio Ekonomski fakultet Zagreb sudjelovalo je 728 studenata, a anketni upitnik sadrži 12 pitanja o isplativosti ulaganja (ne)povjerenju u financijske institucije, razlozima nerazvijenosti osiguranja, ulozi stambene štednje, zaduženosti te o financijskoj pismenosti hrvatskih građana.

 

Komentari na članak

Vezani članci

Regrutacija Ekonomske klinike

Potraga za novim članovima

Prijave na regrutaciju uspješne Ekonomske klinike još uvijek u tijeku

Ekonomska klinika prima prijave za nove članove do 22. listopada. Rad je potpuno volonterski, ali pruža prilike za razvoj novih vještina i znanja, pretvaranje teoretskih znanja u praktična, dodatne edukacije, mogućnost zapošljavanja u različitim poduzećima i umrežavanje s poslovnom zajednicom.

Stažiranje u NATO-u

Objavljen javni natječaj

Prijavite se za stažiranje u NATO-u

NATO organizacija objavila je javni natječaj za stažiranje u 2017. godini. Prijave za stažiranje moguće su do 11. travnja.

OTP banka

Upravljanje financijama tijekom studija

Neophodne bankarske usluge za početak samostalnog života

Kao studenti ulazite u svijet odraslih, a svojom željom za samostalnošću i rješavanjem financijskih problema neizbježan je doticaj s bankarskim uslugama. Svakako je najbitnije da izaberete one koje najviše odgovaraju vašim studentskim potrebama.

Seriously faca

Komentar novinarke

Radim puno radno vrijeme, a nisam magarac

U procesu traženja posla možda vam je za oko zapela činjenica kako dosta njih kao uvjet za prijavu na oglas navodi status redovitog studenta, što je u redu, jer to jamči da ćete imati vlastiti ugovor i da se time neće kršiti Pravilnik nadležnog studentskog centra.

Ekonomski fakultet

Studentska konferencija

Marketing Madness dovodi poznate hrvatske i svjetske stručnjake u Zagreb

Zvučna imena ne samo hrvatskog, već i svjetskog marketinga, dolaze zadnja tri dana ožujka na zagrebački Ekonomski fakultet u sklopu konferencije Marketing Madness u organizaciji Hrvatske studentske asocijacije.