Tražiš posao? Napravi vlastitu PR strategiju!

Samoprezentacija je jako bitan faktor pri zapošljavanju

Bill Gates PR

I ptičice na grani znaju da pronalazak posla, posebno u današnje vrijeme u Hrvatskoj, stvarno košta živaca. Čak i kad nađete neki natječaj ili oglas za posao i savršeno odgovarate svim kriterijima, potrebno je uvjeriti poslodavca kako ste upravo vi pravi izbor za radno mjesto koje se nudi. Razmislite o potpuno novom pristupu - izgradnji vlastite PR strategije.

I ptičice na grani znaju da pronalazak posla, posebno u današnje vrijeme u Hrvatskoj, stvarno košta živaca. Čak i kad nađete neki natječaj ili oglas za posao i savršeno odgovarate svim kriterijima, potrebno je uvjeriti poslodavca kako ste upravo vi pravi izbor za radno mjesto koje se nudi. Klasičan životopis, bez obzira na vaše izvrsne recerence, ponekad nije dovoljan da se istaknete u masi ljudi koji apliciraju za određeno radno mjesto. Razmislite o potpuno novom pristupu - izgradnji vlastite PR strategije.

Vjerovali ili ne, učinkoviti PR ne odnosi se na jeftine trikove i pisanje objava za medije, već se radi o komuniciranju vlastitih vrijednosti na ispravan način relevantnim ljudima. Donosimo vam nekoliko načina na koje možete iskoristiti moć PR-a i zadiviti buduće šefove.

1. Analiziraj 

PR strategija: kada PR stručnjaci imaju pitch za novog klijenta, prva stvar koju rade jest analiza klijentovih dosadašnjih komunikacijskih aktivnosti kako bi znali što je urađeno dobro, a što ne. To je prvi korak u kreiranju kampanje.

Strategija osobe koja traži posao: analiziraj svoju potragu za poslom. Postavite si pitanja koja će vas natjerati da procijenite koliko ste i kako radili na pronalasku posla te što možete učiniti kako biste poboljšali svoje metode.

- Za koliko poslova tjedno u prosjeku aplicirate?

- Koliko poslodavaca vam odgovori i koliko vas pozove na razgovor?

- Koje radnje (slanje mailova, odlasci na razna događanja poput sajmova poslova i slično) donose najviše uspjeha u potrazi?

Alternativa tome je da provedete temeljito istraživanje o tvrtkama u kojima ćete aplicirati za posao. Usredotočite se ne samo na relevantne podatke o tvrtci, već uzmite u obzir i svježe perspektive koje im možete ponuditi. Pripremite neke ključne ideje o tome kako biste poboljšali ili nadogradili njihove ​​postojeće programe i inicijative u slučaju da vas zaposle.

2. Odredi ključne poruke

PR strategija: prije nego PR-ovci počnu kreirati strategiju za klijenta, određuju ključne poruke kojima će komunicirati s javnosti. To su uglavnom pozitivne stvari koje klijenta ističu pred konkurencijom. 

Strategija osobe koja traži posao: što je u vašem slučaju važno, što vas razlikuje od drugih i po čemu ste bolji izbor od drugih kandidata? Bez obzira na to aplicirate li za posao putem molbe, preko LinkedIn profila ili ste na kavi s potencijalnim poslodavcem, način na koji se predstavljate mora biti autentičan i mora izraziti vašu jedinstvenost i posebnost. Zapitajte se koje specifične probleme znate riješiti i što vas razlikuje od konkurencije.

3. Prebaci temu - „premošćivanje komunikacije”

PR strategija: Ako ste ikad gledali intervju s nekim političarem duže od 30 sekundi, svjedočili ste takozvanom „premošćivanju” u komunikaciji. Radi se o tome da krenete odgovarati na postavljeno pitanje, a onda skrenete razgovor na temu o kojoj zapravo želite razgovarati izbjegavajući davanje odgovora na osnovno pitanje.

Strategija osobe koja traži posao: život nije ravna crta i naši poslovni podhvati i karijere rijetko se odvijaju onako kako mi to zamislimo. Premošćivanje možete iskoristiti kako biste na fin i taktičan način zaobišli stvari iz životopisa koje nisu idealne. Bili ste bez posla neko vrijeme? Napustili ste posao ranije jer vam je šef bio mrzak? Premošćivanje će vam pomoći da prevladate ove osjetljive teme. 

Primjer: Dali ste otkaz na prethodnom radnom mjestu nakon samo osam mjeseci jer vas je šef maltretirao mailovima i slanjem SMS-ova izvan radnog vremena. Umjesto da detaljnije objašnjavate, jednostavno niste bili u mogućnosti prikazati i upotrijebiti svoj puni potencijal.

4. Koristite studije slučajeva

PR strategija: Agencije stvaraju studije slučaja da svoje sposobnosti pokažu potencijalnim klijentima. Kroz dokument ili atraktivnu infografiku prezentiraju mjerljive podatke kako bi ispričali svoje „prije i poslije” priče koje potencijalnim klijentima pokazuju njihov napredak.

Strategija osobe koja traži posao: svaka točka u životopisu mora biti vjerodostojna i potkrijepljena činjenicama i podacima. Ako kažete: „Ja sam najbolji direktor prodaje koji je ikad radio u nekoj tvrtki u Hrvatskoj”, možete dobiti bodove, ali ste propustili priliku obrazloženja svoje tvrdnje.

Umjesto toga, poslodavci iz vašeg životopisa ili razgovora s vama moraju doznati kvantitativne primjere kao što su: „Ja sam implementirao strategiju koja je rezultirala povećanjem prihoda od 37% u odnosu na prethodni mjesec”. Budite konkretni!

5. Priuštite si trening komunikacijskih vještina

PR strategija: trening komunikacijskih vještina je nešto što agencije često prirede svojim klijentima kako bi bile sigurne da će u medijskom nastupu isticati samo ono što je planirano, bez lutanja, gubljenja i odavanja podataka i informacija koje ne bi trebali.

Strategija osobe koja traži posao: možda imate odličnu poruku, ali to vam neće koristiti ako ju ne znate predočiti potencijalnom poslodavcu. Ključ je u praksi. Angažiraj prijatelja da glumi poslodavca i da te izrešeta svim mogućim i nemogućim pitanjima (ako ste hrabri, snimite se pa kasnije pogledajte kako ste izgledali dok ste odgovarali na pitanja).

Dolaze li vaše najbolje kvalitete do izražaja? Ako ne, krenite iznova i poradite na određivanju ključnih poruka koje želite komunicirati i pomoću kojih ćete glatko istaknuti svoju profesionalnost prilikom razgovora. 

Komentari na članak

Vezani članci

Savjet za Kolegu, Studentska udruga Pula

Koji je tvoj #SavjetZaKolegu?

Preporuči kolegama smještaj, dobru hranu, zabavu i fakultet u svom gradu

Svi studenti od sada mogu davati kolegama preporuke na jednom mjestu, u četiri najvažnije kategorije.

Come to the dark side

Studentski.hr otvara svoja vrata

Urednici, novinari, lektori i fotografi, prijavite se za rad na Studentskom.hr!

Ako si zainteresiran za radno mjesto glavnog urednika/ce, njegovog/e zamjenika/ce, urednika/ce kolumni, lekture ili fotografije, novinara, lektora ili fotografa, pošalji molbu i životopis na ivana.herceg@studentski.hr do 1.10.2014.

Pravni fakultet/Sveučilište

344. rođendan zagrebačkog sveučilišta

Tjedan Sveučilišta u Zagrebu

Sveučilište u Zagrebu utemeljeno je u drugoj polovini 17. stoljeća. To je ujedno i najstarije hrvatsko sveučilište, a u Europi je svrstano u sveučilišta s najdužom tradicijom.

proglašenje pobjednika

Natječaj Ine i udruge eSTUDENT

Proglašenje pobjednika natječaja Rebranddd

INA je s udrugom eSTUDENT raspisala natječaj Rebranddd u kojem su studenti imali priliku osmisliti novi logo Ine kao poslodavca. Nakon dva natjecateljska kruga, dodijelile su se vrijedne novčane nagrade najkreativnijim sudionicima.

Sveučilište u Zadru

Studentski zbor Sveučilišta u Zadru

Orijentacijski tjedan za brucoše u Zadru

Studentski zbor Sveučilišta u Zadru ove se godine odlično pripremio za dolazak brucoša!