Opismenjavanje

Financijski impuls u borbi protiv niske razine financijskog znanja srednjoškolaca

Financijsko opismenjavanje srednjoškolaca Slavonije i Baranje

Čak 19 srednjih škola na području Osijeka, Đakova, Slavonskog broda, Vinkovaca, Vukovara i Dalja obuhvaćeno je edukacijom Financijskog impulsa.

Studentska udruga Financijski impuls, koja djeluje pri Ekonomskom fakultetu u Osijeku, drugu godinu zaredom provela je projekt Financijsko opismenjavanje srednjoškolaca. S projektom na području grada Osijeka započela je prošle godine, a zbog odlične prihvaćenosti, proširen je i na druge gradove Slavonije i Baranje – Đakovo, Slavonski Brod, Vinkovce, Vukovar i Dalj.

Cilj je ovog projekta bio poboljšati financijsku pismenost srednjoškolske populacije. Potrebu za ovakvim tipom edukacije organizatori su prepoznali u rezultatima PISA testova na kojima su hrvatski srednjoškolci zauzeli 14. od ukupno 18. mjesta u kategoriji financijske pismenosti te u zaključcima istraživanja koje su provele Hrvatska narodna banka i Hanfa u suradnji s Ministarstvom financija Republike Hrvatske.

Istraživanje je pokazalo da mlađi od 19 godina imaju najnižu razinu financijskog znanja, ali i odgovarajućeg financijskog ponašanja i odnosa prema novcu, u čemu je prepoznata prilika za djelovanjem. Također je zanimljivo spomenuti da 55 posto građana Republike Hrvatske ne postavlja dugoročne financijske ciljeve zbog čega 48 posto njih ne bi moglo pokriti iznenadni trošak u visini mjesečnih primanja. Drugim riječima, osoba s plaćom od 4000 kuna ne bi mogla platiti iznenadni kvar automobila u visini od 4000 kuna bez zaduženja.

Edukacijom je obuhvaćeno 19 srednjih škola ovom edukacijom ove školske godine neformalno obrazovano oko 2500 učenika. Predavanja su bila interaktivna pa su učenici u njima sudjelovali od samoga početka jer organizatori vjeruju da će upravo takav pristup polučiti bolje rezultate od tzv. ex cathedra predavanja.

Učenici su vrlo brzo usvajali predstavljeno gradivo, bili su znatiželjni i voljni sudjelovati u predavanju. Područja financijske pismenosti koja su bila obuhvaćena predavanjem jesu: inflacija, kamatna stopa, štednja, bankovne kartice, bruto i neto plaća, dionice, investiranje i rizik, diverzifikacija, fakture, popunjavanje opće uplatnice te sigurnost na internetu.

– Nakon jednog školskog sata, točnije 45 minuta koje uistinu brzo prolete, učenici ne mogu reći da su financijski pismeni. Ono što se mi nadamo da su mogli reći jest da su se zainteresirali za osobne financije te da će se sami aktivno truditi nadograditi stečeno znanje. Pokušali smo prenijeti poruku da ekonomisti i financijaši nisu jedini koji svoju edukaciju trebaju usmjeriti prema financijama. Trgovci, kozmetičari, pjevači, automehaničari, građevinari, liječnici, učitelji, domaćice, umirovljenici – sve su to ljudi čije znanje o osobnim financijama izravno utječe na smjer njihovog života – poručuju iz Financijskog impulsa.

Udruga je osigurala i simbolične nagrade u vidu čokoladica i promotivnih poklona sponzora za učenike koji najbrže odgovore na tzv. nagradna pitanja, što je često uključivalo i korištenje svima inače omražene spravice koja ih podsjeća na matematiku – kalkulatora. Zbog izvrsnih rezultata koji su odskakali od prosjeka drugih učenika, nekolicina je nagrađena malo vrjednijim nagradama – eksternim baterijama za mobitele, slušalicama i bluetooth vodootpornim zvučnicima.

Sudionici ovog projekta dolaze iz grada i sa sela, sa zavidnim i manje zavidnim predznanjem iz područja osobnih financija, s velikom željom za učenjem ili pak velikom željom za dokazivanjem. Educirani su i učenici koji nastavu pohađaju po prilagođenom programu, i gimnazijalci i strukovnjaci, i oni koji slušaju ekonomske predmete i oni koji se u svome školovanju ni s jednim nisu susreli. Ono što je zajedničko svakom od njih 2500 jest da svi oni zaslužuju minimalno financijsko obrazovanje koje će ih pripremiti za svijet odraslih, u koji mnogi od njih ulaze već sada – obrazovanje koje ih neće baciti na začelje svjetske statistike.

Komentari na članak

Vezani članci

Info centar Zadar HIV

Info centar za mlade Zadar

Info centar za mlade Zadar savjetovanjem mladih obilježava Svjetski dan borbe protiv AIDS-a

Cilj Info centra za mlade Zadar je informiranje i educiranje o različitim područjima interesa mladih, a među njima je i područje zdravstvene zaštite i reproduktivnog zdravlja.

Kampusijada 2015

Kampus Borongaj

Kampusijada započela proces prijava natjecatelja: Čak 15 disciplina ove godine

Pravo natjecanja imaju svi studenti grada Zagreba, bez obzira bave li se profesionalno ili amaterski navedenim sportovima.

Skills Creator

Udruga Put do uspjeha okončala još jedan program

Uspješno okončan besplatni program osobnog i profesionalnog razvoja „Skills Creator”

Program, koji se održavao pet dana, bavio se temama osobnog razvoja, profesionalnog usmjeravanja i smjera razvoja karijere, timskog rada i izgradnje odnosa, komunikacijskih vještina te pripreme za (prvi) posao.

Edukacija "Most prema uspjehu"

Financijska podrška

O.A.ZA. pomaže mladima da unovče svoje ideje

– Sve kojima početak rujna donosi traženje prvog zaposlenja pozivamo da unovče svoje hobije i ideje i osiguraju si budućnost pokretanjem vlastitog biznisa. – rekao je Filip Brničević.

METRO Cash&Carry

Postani predstavnik METRO-a u Hrvatskoj!

Otvorene prijave za METRO Potentials Ready2lead

Tvrtka METRO Cash&Carry otvorila je prijave za međunarodni projekt Ready2lead koji traži mlade, visokoobrazovane ljude za rad na rukovodećim pozicijama u tvrtki. Prijave su otvorene do 7. lipnja.