LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Okrugli stol

Škola medijske kulture središnje je mjesto izvaninstitucionalnog obrazovanja

Kako učiti medijsku pismenost – otkrivaju dr.sc. Bruno Kragić, predsjednik Savjeta Škole medijske kulture Dr. Ante Peterlić, Vera Robić Škarica, voditeljica Škole, profesorica hrvatskog jezika i književnosti Mirjana Jukić, urednica i novinarka Višnja Biti.

Kako učiti medijsku pismenost – otkrivaju dr.sc. Bruno Kragić, predsjednik Savjeta Škole medijske kulture Dr. Ante Peterlić, Vera Robić Škarica, voditeljica Škole, profesorica hrvatskog jezika i književnosti Mirjana Jukić, urednica i novinarka Višnja Biti.

U sklopu 18. Škole medijske kulture Dr. Ante Peterlić u Trakošćanu, organiziran je okrugli stol na temu medijske pismenosti. Polaznici seminarskih i radioničkih programa tako su postali sudionici radijske emisije Zašto tako, koju kreira urednica i nagrađivana novinarka Višnja Biti kroz svoj jedinstveni način rada, snimajući ih uživo bez naknadne intervencije.

Kako učiti medijsku pismenost? Koliko su mladi učenici u osnovnim i srednjim školama danas pismeni i zašto se toliko o tome govori? Samo su neka od pitanja upućena polaznicima seminarskih i radioničkih programa. U razgovoru su sudjelovali dr.sc. Bruno Kragić, predsjednik Savjeta Škole medijske kulture Dr. Ante Peterlić, Vera Robić Škarica, voditeljica Škole, profesorica hrvatskog jezika i književnosti Mirjana Jukić, urednica i novinarka Višnja Biti te tridesetak polaznika.

 Najveće postignuće Škole medijske kulture "Dr. Ante Peterlić" je vraćanje medijske kulture natrag u nastavne programe te teorijsko i praktično obrazovanje učitelja i profesora u osnovnim i srednjim školama, koji predaju četvrto područje hrvatskog jezika. Omogućila je i razvoj izvannastavnih aktivnosti te kroz filmske družine polaznici mogu učiti o medijskoj kulturi.  rekla je Vera Robić Škarica.

Foto: Hrvatski filmski savez

Ovaj projekt vrijedan je doprinos razvijanju medijske, posebice filmske kulture. Potvrđuje to i činjenica da se program održava uz preporuku Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta Republike Hrvatske.

 Kada je Škola pokrenuta 1999. godine, polaznici su bili isključivo profesori koji su kasnije širili ideje medijske kulture. Kasnije su mnogi njihovi učenici, zapravo potaknuti time, dolazili u Školu medijske kulture. Možemo uočiti da se osnovna struktura Škole mijenja i danas su polovica polaznika mladi ljudi koji planiraju studirati filmsku umjetnost. To je jedan od pokazatelja  da smo i dalje središnje mjesto izvaninstitucionalnog obrazovanja.  rekao je predsjednik Savjeta Škole medijske kulture, dr. sc. Bruno Kragić.

Program Škole raspoređen je u 90 nastavnih sati, a svrha programa je dati temeljna znanja za provedbu nastave i stjecanje stvaralačkih i radnih iskustava korisnih za nastavu.

 Nastojimo implementirati medijsku kulturu u nastavu jezika, književnosti, lektire i izražavanja i stvaranja. Pokrenuli smo i radijsku i filmsku skupinu i tamo ih ne podučavamo samo teoriji nego se mogu i praktički izraziti tako da mogu uvidjeti svoje jače i slabije strane. ističe Mirjana Jukić, profesorica u Osnovnoj školi Rudeš u Zagrebu.

Foto: Hrvatski filmski savez

FOTO: HRVATSKI FILMSKI SAVEZ