LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Inovativno povećanje sigurnosti u prometu

VIDEO: Nizozemske ceste komuniciraju s vozačima

Umjesto fokusiranja na inovacije za automobile, Daan Roosegaarde i kompanija Heijmans inoviraju u ceste koje komuniciraju s vozačima. Zbog svoje jednostavnosti, praktičnosti i samoodrživosti, projekt oduševljava javnost.

Umjesto fokusiranja na inovacije za automobile, Daan Roosegaarde i kompanija Heijmans inoviraju u ceste koje komuniciraju s vozačima. Zbog svoje jednostavnosti, praktičnosti i samoodrživosti, projekt oduševljava javnost.

Kako bi povećala sigurnost na cestama, Nizozemska uvodi svjetleće trake koje bi uvelike olakšale promet noću i u uvjetima slabe vidljivosti. Projekt Smart Highway djelo je tvrtke Studio Roosegaarde. Zbog svoje jednostavnosti, praktičnosti i samoodrživosti, projekt oduševljava javnost. Naime, funkcionira na principu održivog razvoja, pa mu električna energija – nije potrebna.

Dizajner i inovator Daan Roosegaarde predstavio je ovaj projekt 2011., a godinu dana kasnije dodijeljena mu je Nagrada za najbolju ideju za budućnost. Umjesto fokusiranja na inovacije za automobile, Daan Roosegaarde i kompanija Heijmans inoviraju u ceste koje komuniciraju s vozačima.

Sustav koji uključuje svjetleće trake, uzorke na kolniku, ulične lampe i traku za punjenje električnih automobila pruža zasad najviši stupanj sigurnosti.

Svjetleće trake 

Najnovija tehnologija razvila je boju koja se puni solarnom energijom, a noću svijetli i do deset sati. U uvjetima slabe vidljivosti trake bi vozačima omogućile bolju preglednost i olakšale vožnju.

Uzorci na kolniku

Kad bi temperatura pala ispod ništice, odnosno postojala bi mogućnost stvaranja leda na cesti, cesta bi prikazivala osvijetljene pahulje snijega.

Uzorci na kolniku
 
FOTO: smarthighway.net
 
 
Ulične lampe

– Zašto bi ulične lampe trebale stalno biti uključene? – pitao je Daan Roosegaarde u intervjuu za CNN u kojem je predstavljao ovaj projekt.

Svjetla bi bila uključena samo kada auto prolazi pokraj lampe, i to u duljini od 500 metara u pravcu u kojem se automobil kreće. Senzori za svjetla bili bi postavljeni u lampe koje bi radile na principu svjetlećih traka, samo što za razliku od njih ne bi svijetlile tijekom cijele noći.

Ulične lampe
 
FOTO: smarthighway.net
 
 

Trake za punjenje električnih automobila

Prepreka masovnoj kupnji električnih automobila, osim cijena, zasigurno je i nepostojanje infrastrukture za punjenje na javnim mjestima. Određene dionice autoceste, uz postojanje običnih traka, imale bi trake za punjenje električnih automobila koje bi radile na bežičnom principu.

Punjenje električnih automobila
 
 FOTO: smarthighway.net

Ostale informacije dostupne su na službenoj mrežnoj stranici, a u nastavku vam donosimo video koji prikazuje stvarnu dionicu teste na kojoj je sustav bio testiran.

 

FOTO: SMART HIGHWAY