LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Intervju: Ivan Paić, generalni direktor kompanije Schneider Electric za Hrvatsku, Sloveniju i BiH

„Mladi trebaju putovati i otkrivati svijet, a onda se, puni znanja i iskustva, vratiti kući i graditi bolju budućnost!”

Porazgovarali smo s Ivanom Paićem, uspješnim poslovnim čovjekom, bogatog profesionalnog, ali i životnog iskustva, čije su misli i savjete posjetitelji konferencije Rotaraction: Ostani u Hrvatskoj prepoznali kao relevantne, korisne i važne.

Porazgovarali smo s Ivanom Paićem, uspješnim poslovnim čovjekom, bogatog profesionalnog, ali i životnog iskustva, čije su misli i savjete posjetitelji konferencije Rotaraction: Ostani u Hrvatskoj prepoznali kao relevantne, korisne i važne.

Iza nas je vrlo uspješna konferencija Rotaraction: Ostani u Hrvatskoj na kojoj su se mogla čuti zaista zanimljiva razmišljanja o mladima, njihovu ulasku u poslovni svijet, prilikama i mogućnostima, ali i važnim životnim odlukama koje im predstoje. Generalni direktor kompanije Schneider Electric za Hrvatsku, Sloveniju te Bosnu i Hercegovinu Ivan Paić bio je jedan od sudionika, a njegovo je izlaganje pratio velik interes posjetitelja koji se očitovao ponajprije u velikom broju konkretnih i zanimljivih pitanja.

Iako još relativno mlad, u kasnim tridesetima, Ivan Paić uspješan je poslovni čovjek, bogatog profesionalnog, ali i životnog iskustva, čije su misli i savjete posjetitelji konferencije prepoznali kao relevantne, korisne i važne. Stoga smo s njim i mi porazgovarali.

Gospodine Paiću, u javnom je prostoru, naročito u medijima, u posljednje vrijeme pojam digitalno sveprisutan. Rekli bismo da je to zaista vruća tema danas.

– Točno, upravo tako. Danas sa sigurnošću mogu reći da je digitalizacija zaista ključna odrednica suvremenog života, posebice za Schneider Electric, koji predvodi digitalnu transformaciju u upravljanju energetikom i automatizaciji. Mladima sam već poručio, a sada još jednom ponavljam da što god da studiraju, koja god znanja, vještine stječu ili već posjeduju – jako je važno da ih digitaliziraju! Tu bih svakako želio naglasiti da digitalna transformacija nije korištenje digitalnih alata i uređaja. Digitalna transformacija kompletna je promjena načina razmišljanja, a u poslovnom se svijetu ona odnosi na uspostavljanje posve drugačijih biznis-modela koji do sada nisu funkcionirali i kojima se postižu nove prilike na tržištu.

Vaš je poslovni put jako zanimljiv i bogat. Na samom početku karijere imali ste priliku raditi i živjeti u Japanu. Kakvo je to iskustvo bilo za Vas?

– U Japan sam otišao 2003. godine i to je bilo moje prvo ozbiljno životno putovanje. Bio je to pravi povratak u budućnost, svojevrsni iskorak od 15 godina ispred našeg vremena. Već se tada tamo čitalo na mobilnim uređajima, plaćalo putem mobilnih telefona. Bio sam u pozitivnom tehnološkom šoku. Danas je, rekao bih, svijet zaista postao globalno selo i situacija je manje-više slična posvuda. Svi koristimo pametne telefone, njima se informiramo, obavljamo bankarske transakcije, naručujemo hranu, a od nedavno, zahvaljujući tehnologiji Internet of Things (IoT), upravljamo i brojnim drugim aspektima života. Eto, da se vratim na Vaše prvo pitanje – tu je vrlo zorno vidljiva moć i snaga digitalizacije i digitalne transformacije.

U svome ste izlaganju na konferenciji puno govorili o fenomenu iseljavanja mladih ljudi iz Hrvatske. Smatrate li to problemom ili prirodnim razvojem događaja?

– Iskreno, mišljenja sam da mladi ljudi trebaju u određenom trenutku života napustiti gnijezdo i krenuti putem otkrivanja svijeta. I sam sam odabrao taj scenarij i danas mi nije žao. Posjetio sam šezdesetak zemalja i pritom prikupio neprocjenjiva iskustva koja su me izgradila i kao profesionalca, ali i kao čovjeka. Mogu sa zadovoljstvom reći da danas gotovo ne postoji veći grad u svijetu u kojem nemam prijatelja ili barem poznanika, nekoga tko bi mi mogao preporučiti dobar hotel, restoran ili mi pomoći oko poslovnih kontakata. Veliko je to bogatstvo. Međunarodno mi je iskustvo bilo od neizmjerne pomoći na mom poslovnom putu. Dakle, da rezimiram – mislim da treba učiniti taj korak i otići, ali s unaprijed jasno postavljenim ciljem stjecanja znanja i iskustava. Potom bih savjetovao povratak i rad na unaprjeđenju naše zemlje, koja je jedan od najljepših svjetskih bisera. Putujte, otkrivajte, učite i radite na sebi, ali onda se vratite i kod kuće gradite bolju budućnost!

Što kompanija Schneider Electric može ponuditi mladima koji se nalaze na korak do ulaska u poslovni svijet, ali i pred jednom od možda najvažnijih životnih odluka – ostati ili otići?

– Mi smo u Schneider Electricu već dugo svjesni činjenice da je kvaliteta ljudi koji čine našu kompaniju naša komparativna prednost na tržištu i u odnosu na konkurenciju. Formula je jednostavna: vrhunski ljudi čine vrhunsku kompaniju! Odnedavno smo definirali posve novu viziju procesa regrutiranja – kakve ljude želimo privući i zaposliti te što točno od njih očekujemo. A nudimo im sustavan rad, ulaganja u edukacije, razvijanje njihovih kompetencija jer znamo da ćemo samo kroz njihovu kompetitivnost i mi kao kompanija biti kompetitivni na tržištu. Konkretnije, našim zaposlenicima nudimo posao s jasnom svrhom, inkluzivna smo organizacija u kojoj su svi dobrodošli, potičemo različitosti jer one donose bogatstvo, a ljude ohrabrujemo da rade ono što zaista znaju i vole, želimo da svojim idejama, znanjem i vještinama pokušaju realizirati rješenja kojima ćemo na tržištu stvarati nove prilike. Današnje tržište traži ljude koji su spremni preuzeti odgovornost pa tu vrijednost njegujemo i u našoj kompaniji. Od naših menadžera pak očekujemo da imaju jasnu viziju budućnosti te da znaju izgraditi dobar tim. Jer bez kvalitetnog tima nema poslovnog uspjeha.

FOTO: IVAN PAIĆ