LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Alarmantne brojke

Otkriveno je koliko društvene mreže zarađuju na maloljetnicima

Snapchat, TikTok i YouTube, prema predviđanjima znanstvenika, ostvaruju 30 do 40 posto ukupnih prihoda od oglašavanja, preko prikaza oglasa maloljetnicima.

Snapchat, TikTok i YouTube, prema predviđanjima znanstvenika, ostvaruju 30 do 40 posto ukupnih prihoda od oglašavanja, preko prikaza oglasa maloljetnicima.

Društvene mreže često su kritizirane zbog svojeg odnosa prema maloljetnim korisnicima. Optužuje ih se da njihovi algoritmi namjerno zadržavaju pažnju korisnika, prikazujući im reklame kako bi generirali profit. Nedavno istraživanje provedeno na Harvardu otkriva zabrinjavajuće brojke o zaradi društvenih mreža od maloljetnika, uključujući i mlađe od 12 godina, piše Zimo.

Istraživanje obuhvaća pet najpoznatijih platformi: Facebook, Instagram, TikTok, Snapchat, platformu X i YouTube. Analiza njihovog poslovanja prošle godine samo u SAD-u provedena je kroz simulacijski model. Podaci o broju maloljetnih korisnika, njihovim prihodima i vremenu provedenom na društvenim mrežama poslužili su kao osnova za istraživanje.
 


VEZANO: 10 savjeta za učinkovitije učenje


 

Dvadeset posto prihoda donose mlađi od 12 godina


Prema rezultatima, društvene mreže ostvarile su prihode od maloljetnika u SAD-u veće od 11 milijardi dolara. Posebno zabrinjavajuće je to što je otprilike dvadeset posto tih prihoda, odnosno 2,1 milijarda dolara, ostvareno od korisnika mlađih od 12 godina.

Snapchat, TikTok i YouTube, prema predviđanjima znanstvenika, ostvaruju 30 do 40 posto ukupnih prihoda od oglašavanja, preko prikaza oglasa maloljetnicima. Instagram dominira prihodima korisnika mlađih od 17 godina, na kojima zarađuje više od 4 milijarde dolara, što je dvostruko više u odnosu na YouTube i TikTok. YouTube najviše profitira od djece mlađe od 12 godina, od kojih ostvaruje gotovo milijardu dolara.
 


VEZANO: Potražnja za radnicima: ova zanimanja su najtraženija u Hrvatskoj



Ove brojke pružaju prvi konkretan uvid u to koliko tehnološke kompanije profitiraju od maloljetnih korisnika, unatoč dokazima o negativnim utjecajima društvenih mreža na mentalno zdravlje mladih. Povezanost prekomjernog korištenja s depresijom, anksioznošću, poremećajem prehrane i drugim problemima ukazuje na problematičnost.

U nastojanju da smanje negativan utjecaj društvenih mreža na mlade korisnike, zakonodavci Europske unije donijeli su regulativu koja je natjerala Meta (Facebook i Instagram) da privremeno obustavi prikazivanje oglasa korisnicima mlađima od 18 godina. Ta inicijativa predstavlja korak prema boljoj zaštiti maloljetnih korisnika od negativnih posljedica, koje proizlaze iz intenzivnog korištenja društvenih mreža.
FOTO: FOTO: STUDENTSKI.HR VIA CANVA, ILUSTRACIJA