Lucija Adžić

U kojoj boji dolazi ovaj prijatelj?

Prijatelji

Zamisli – titanium sivi prijatelj. Kako to dobro zvuči. Da mi netko kaže da ima titanium sivog ili rose gold prijatelja u ponudi, odmah bih ga kupila. Ma i na rate, ako treba.

– Sama sam se i rodila. – kažem ja kad nešto trebam napraviti bez ičije pomoći ili kad mi nitko ne želi pomoći. Ili kad moram naći snage da se pojavim sama na nekom događaju gdje nikoga ne poznajem. Ili kad moram u trgovinu po nekakav alat. Ili kad shvatim da sam nepopravljivi introvert.

Oni koji me poznaju sad bi rekli da to nije istina. To je zato što me poznaju i zato što sam jednom stisnula šake i odgovorila na njihovu prvu poruku ili pozdrav. Ali ne znaju koliko sam jako stisnula šake i koliko su mi se nokti urezali u dlan. A oni drugi, potencijalni prijatelji, nikad neće ostvariti svoj potencijal prijatelja jer sam vjerojatno u ključnom trenutku skrenula pogled ili se okrenula pred njihovim vratima. Ne ponosim se time i, da odmah razjasnimo, ne mislim da sam zbog toga posebna. Čini mi se da se većina ljudi smatra introvertima, ali svijet nije crno-bijel i, prema tome, postoje i sive razine introvertizma/ekstrovertizma.

Sol na ranu nedavno mi je utrljao i Facebook svojom generiranom čestitkom koju je dobilo još milijardu drugih ljudi. Doslovno.

 

Facebook čestitka, FOTO: Facebook
 

Čestitamo, Lucija! Bila si socijalna i uspostavila kontakt s čak 20 ljudi. Impresivno! Čija li je ovo genijalna ideja? Razumijem komercijalnu agendu Facebooka koja stoji iza ovoga, ali zbilja?! Znaš li ti, Fejsbuče, koliko sam ja ljudi zapravo upoznala ovu godinu? Sigurno više od dvadeset. Mnogo više. Bar dvadeset i pet.

A to se ne događa samo s Facebookom. I druge nam društvene mreže stalno predlažu nove korisnike koje bismo mogli poznavati, nove prijatelje u čijim bismo pričama mogli uživati. Istim se trikovima služe i marketinški stručnjaci koji nam jednako zanimljivima nastoje prikazati i svoje proizvode. Pa tako svaka boca pića koje je promijenilo živote generacijama prije nas krije uzbudljivu popratnu priču, svaki plišani medvjedić postaje superheroj našeg djetinjstva, a svaki novi mobitel olakšava nam život na bezbroj novih načina. I sve to za samo tako malo novaca.

Kad bi se bar na novo prijateljstvo moglo tako lako klikom izabrati kao što je lako u trgovini, ili pak iz udobnosti našeg naslonjača izabrati novog džepnog asistenta koji nema niti jednu manu. I dizajn mu je besprijekoran. Zamisli – titanium sivi prijatelj. Kako to dobro zvuči. Da mi netko kaže da ima titanium sivog ili rose gold prijatelja u ponudi, odmah bih ga kupila. Ma i na rate, ako treba. Zasigurno zvuči puno jednostavnije nego u stvarnom životu.

Facebook's getting a little judgy, FOTO: me.me

No prava prijateljstva zahtijevaju trud. Nije dovoljno jednom godišnje prijatelju na zid nalijepiti poruku 'Sretan rođendan' i to začiniti s dvije puse i tri srca u bojama. Nije dovoljno prijatelju za Božić kupiti najskuplji poklon i nadati se da je s vama sve u redu, ili pak obznaniti svijetu da ste na Facebooku postali prijatelji nekog divnog dana 2017. godine Ponekad treba otkazati druge planove zbog prijateljevog rođendana, izraditi poklon vlastitim rukama i poslati poruku kad mu nije rođendan.

Boje u kojima prijatelji dolaze ne možemo birati. Život ne predlaže prijatelje na koje bismo mogli kliknuti. Život ne koristi algoritme da nas prilagodi jedne drugima. To je na nama. Svi naši prijatelji bili su trunkicu drugačiji prije negoli su upoznali nas. Na nama je da prihvatimo njihove mane, da ih učinimo trunkicu boljima i da nakon nas ne požele da su nas upoznali u drugoj boji.

Komentari na članak

Vezani članci

Prijateljstvo

Godine prolaze nervoznim korakom

Devet reakcija kad shvatimo da su nam prijatelji odrasli, a mi nismo

Za svu vječitu djecu u duši naveli smo misli koje nam zasigurno prolete kroz glavu dok slušamo prijatelje koji su nas „izdali“ te prešli u svijet odraslih.

Facebook: djevojka na laptopu

Ne gledajte tuđe živote

VIDEO: Zašto se ne biste trebali deprimirati Facebookovim News Feedom?

Često se uhvatimo kako pregledavamo News feed na Facebooku i mislimo si kako ljudi imaju savršene živote. To nas nerijetko baca u depresiju, loše raspoloženje i nezadovoljstvo. Je li to zbilja tako?

Naslovna

Sigurnost na mreži

Podaci koje je poželjno obrisati s Facebooka kako biste povećali svoju sigurnost

Facebook je odavno izgubio svoju prvotnu, društvenu ulogu i pretvorio se u sofisticiranu platformu za oglašavanje i prodaju. Oglašivači pomoću vaših podataka skupljaju informacije o vašim interesima i stvaraju najprimamljivije ponude samo za vas. Možete sve to barem djelomično spriječiti ako pročitate naše savjete.

Facebook logo

Facebook

Kako izbrisati Facebook Search History?

Ako još uvijek ne znate kako izbrisati veliku količinu informacija koja je nastala pretraživanjem stranica ili samo jednim klikom miša, ne brinite. U samo nekoliko koraka riješit ćete se nepotrebnih informacija.

On the run, logo aplikacije

Aplikacija On The Run

INTERVJU: Inovativni riječki studenti osvajaju idejom nove aplikacije

Mlada riječka ekipa Vital Shock osvaja natjecanja svojom idejom za novu mobilnu aplikaciju. Porazgovarali smo sa ekipom i dobili uvid u njihov rad. Pročitajte kako je moguć uspjeh mladih ljudi na području inovacija i neka vas dečki ohrabre da i vi učinite isto.