LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
lucija adžić

Pogled u budućnost: Roboti influenceri

„Ur my idol”, „Girl lemme see your hair down”, „When your birthday”, „I THINK I SAW YOU IN NEW YORK”, „She looks like a robot it's amazing how good she looks”... Ovo su samo neki od 376 komentara ispod njezine posljednje slike.

„Ur my idol”, „Girl lemme see your hair down”, „When your birthday”, „I THINK I SAW YOU IN NEW YORK”, „She looks like a robot it's amazing how good she looks”... Ovo su samo neki od 376 komentara ispod njezine posljednje slike.

Prije deset godina sjedili smo oko kompjutera na kojemu je jedna osoba igrala Simse. Nas pet je gledalo u ekran dijagonale 12 ili 13 inča i dobacivalo osobi s mišem u ruci što da uradi. Kad bi ona pitala koja je šifra za novac, pet bi ju glasova uglas opjevalo. Popularnost se mjerila u tome koliku kuću i koliko virtualnih prijatelja tvoj Sims-avatar ima. Danas svi hodamo s malim ekranima u rukama i brojimo koliko virtualnih prijatelja imamo.

Upravo je objavljena studija koja tvrdi da roboti i umjetna inteligencija utječu na djecu, a ni odrasli nisu sasvim otporni. Autori istraživanja smatraju da na ljude dosta utječu izgled i osobine robota. Sad biste vi rekli da na vas ništa ne utječe. Pa, možda je to istina, a možda niste svjesni utjecaja. Postoji mnogo teorija o utjecajima različitih sadržaja i sve se u nečemu razlikuju, ali gotovo sve tvrde da je utjecaj komplicirana pojava i ovisi o mnogo čimbenika.

Ako malo razmislimo, sasvim je logično da su djeca podložnija utjecajima bilo kojih pojava. No odrasli, iskusniji, trebali bi ih naučiti da razmišljaju i postupaju oprezno. Ipak problem se javlja kad jedna osoba (robot, influencer od krvi i mesa, prijatelj ili tko drugi) podmetne svoje razmišljanje grupi koje onda postupno preuzimaju ostali. Što je više ljudi prihvatilo novo mišljenje, oni neodlučni priklanjanju se masi. Čak i oni koji znaju da je vođa u krivu, rijetko se usude suprotstaviti. Zar nikad mami niste rekli morala sam pobjeći sa sata, svi iz razreda su pobjegli?

Isto je i s robotima. Umjetna inteligencija tek sad ulazi u našu svakodnevicu i djeca ju ne doživljavaju kao nešto strano. S druge strane, odrasli su skeptičniji djelomično zbog svog urođenog otpora prema svemu novome, djelomično jer su iskusniji i imaju više samopouzdanja. Znanstvenici iz gore navedene studije zaključili su da utjecaj koji bi roboti mogli imati na čovječanstvo, ne mora nužno biti loš. Sami moramo odlučiti hoćemo li biti pod utjecajem robota.

Čini se kako su neki od 1,3 milijuna pratitelja Miquele Sousa odlučili kome će vjerovati.

Ur my idol

Girl lemme see your hair down

When your birthday

I THINK I SAW YOU IN NEW YORK

She looks like a robot it's amazing how good she looks

Ovo su samo neki od 376 komentara ispod njezine posljednje slike koja je na Instagramu već 14 sati. Samo ta fotografija ima preko 47 tisuća lajkova, a ima ih i puno popularnijih. Miquelu na Instagramu možete pronaći pod korisničkim imenom lilmiquela. Iako u opisu piše kako je robot, mnogi toga još nisu svjesni. Moram priznati kako je i mene nakratko prevarila kad sam prvi put saznala za nju. Nije izgledala stvarno, i dalje ne izgleda, ali komentari ispod objava probudili su sumnju u moje vlastito mišljenje.

Dok još nije bilo obznanjeno da je riječ o fotografiji djevojke koja u stvarnosti ne postoji, u javnosti se podigla velika prašina. Neki su je optuživali da se služi fotošopom, drugi su je idolizirali, a treći su umirali od zavisti. Sve joj je to pomoglo da u kratkom vremenu, otkako je 2016. ugledala svjetlo dana, postane influencer. Onaj pravi influencer, baš poput Kim Kardashian, Lady GaGe i ostalih poznatih osoba koje preko društvenih mreža reklamiraju brendove i za to dobivaju novac.

Kako je moguće da jedan robot može obmanuti toliko mnogo ljudi? Da u trenu zaborave na svoje živote, prekrasne ljude oko njih i počnu se ponašati poput slijepih ovaca.

Lil Miquela je djelo tvrtke Brud, startupa iz Los Angelesa specijaliziranog za umjetnu inteligenciju i robotiku koji su s nekoliko lažnih fotografija i jedne društvene mreže uspjeli dokazati koliko smo svi nespremni za svijet koji dolazi.

I koliko vjerujemo tuđim očima.

FOTO: PIXABAY